Gå til innhold

Hjelp! Magemålet over normalen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ikke hysterisk, men siden jeg har en dag uten annet å gjøre enn å passe på en telefon som sjelden ringer benytter jeg anledningen til å skravle litt her på BIM.

Da jeg var på kontroll forrige uke i uke 15 målte legen symfysemålet (el.) og det viste seg å ligge godt over normalkurven, dvs ca 1/2 cm over det skraverte feltet (!)

Jeg synes egentlig bare det er ganske morsomt, men lurer jo litt på om det ligger en kembobaby der inne.

har noen erfaringer med det samme?

Jeg har gått opp ca 3 kg og det inkluderer jula (!) og en del mindre trening enn normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med lillegutt var jeg 20 cm i uke 17. Så jeg lå langt over, men fikk en herlig gutt på 3420gog 50 cm lang en uke før tiden=)

Jeg var stor i begynnelsen denne gangen og, men det jevner seg ut.

Skrevet

Jeg ligger høyt over det grønne feltet (3-4 ruter over) og har lagt på øverste kant/over med de to andre også og de har begge vært 52 cm lange og 3900g og 4070g ved fødel (på termin og 3 dager før termin).

Skrevet

Jeg er langt på utsiden av det grønne feltet.

I uke 17 tilsvarte jeg uke 20, og i uke 19 tilsvarte jeg uke 22.

Jeg VET det bare er en baby inni der, og jeg vet den ikke er stor.

JM mente evt det kunne vært mye fostervann..

Skrevet

godt å høre at andre opplever det samme.

Som sagt er jeg ikke nervøs, og bekymrer meg uansett ikke før det viser en tendens.

Skrevet

Det behøver ikke være en stor baby selv om symfysemålet er over normalkurven.Det er jo tidlig å tenke på det å kan jo jevne seg ut.

I mitt forrige svangerskap lå jeg over normalen fra midten av svangerskapet og ut.Kom lenger over for hver gang de målte.

Trodde jo det var den kjempebabyen,men ut kom ei lita jente på 2830g og 47 cm lang.Jeg hadde mye fostervann,som gjør at magen blir større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...