Made in Japan Skrevet 12. februar 2007 #1 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei, jenter! Håper dere hadde en fin morsdag i går, det hadde jeg. Vi har et stort problem med Per og nattesøvn, han våkner hele tiden og vil ha pupp. Jeg blir utrolig sliten, hadde det vært snakk om 2-3 ganger, så hadde det vært greit, men han våknet kl. 0130 i natt og holdt det gående hver time fram til han sto opp kl. 07. Blæ! Vi har prøvd litt med avvenning, at pappaen står opp og gir han smokk, men joggu grein han i 1 1/2 time før han sovnet igjen, og det var ikke noe bedre natta etter. Noen gode tips? Jeg er litt sliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanna&Simen Skrevet 12. februar 2007 #2 Del Skrevet 12. februar 2007 Spiser han mye fast føde på dagen da? Og hvor mye væske får han på dagtid? Her har det også vært sånn i perioder, men ikke mer enn maks 3 nattamminger da. Nå har Simen begynt å drikke vann i tillegg til puppen, og i natt våknet han ikke før halv 5 ! Så hos hos tror og håper jeg det har vært tørsten som har vært deler av problemet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #3 Del Skrevet 12. februar 2007 Heisann :-) Hadde en koselig morsdag her også :-) Maja har slitt veldig med nattesøvnen, så vi har vært gjennom noen runder der ja... Den siste uken har hun imidlertid kun blitt ammet en gang på natta, mot hver, annahver time før det. Det jeg tror som gjorde utslaget her, var at jeg holdt meg borte fra sukker så mye som mulig og at vi startet med middag. Er dere oppe i mange måltider fast føde? Maja trengte rett og slett mer mat enn grøt x2 (morgen og kveld) og pupp. Mange blir urolige av grøt, og det stemte iallefall bra på vår jente, hun har aldri sovet så dårlig som når vi begynte å gi henne grøt ved ca. 5 mnd alder! Så middag har iallefall vært tingen her. Ellers så har jeg ikke så mange tips utenom tålmodighet... Idiotisk råd, ja jeg vet! For det hjelper fint lite å høre at det ordner seg tilslutt... Men det tok 3 måneder her før vi fikk nattesøvnen tilbake (hun sov natten gjennom fra 3-4 måneder, så var det slutt på morroa) Håper virkelig det ordner seg for dere, jeg vet så inderlig godt hvordan det er å være på randen av søvnmangel (tingen med meg var at jeg rakk ikke å sovne mellom ammingene, så jeg lå våken eller i slomremodus...) Lykke lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tæssejenta Skrevet 12. februar 2007 #4 Del Skrevet 12. februar 2007 Vi hadde det også sånn i et par mnd, men nå har det plutselig blitt mye bedre, våkner for mat 1-2 ganger bare. Tror det var en blanding av tenner, sykdom og at magen brukte litt tid på å venne seg til fast føde.. Får håpe det ordner seg for dere snart da! Det er utrolig slitsomt når det står på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Made in Japan Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 12. februar 2007 Han er en veldig sulten gutt, men liker ikke middag, skal prøve med blomkål i dag, får se om det går ned. Ellers får han grøt 2 ganger, har prøvd både å gi rett før han legger seg, litt før han legger seg og bare pupp før han legger seg, men nei. Har begynt med sukkerfri uke (holdt hele forrige uke - jippi!), men skal prøve mer fast føde og mer vann (problemet er at han ikke vil ha så mye, men vil gjerne grise med vannet;-)). Har et håp om at det skal gå over av seg selv, han er litt snørrete for tida og har enda ikke tenner, så jeg får håpe det har noe med det å gjøre. Ligger også nemlig mye våken mellom ammingene (mens jeg snur mannen som snorker). Takk for råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå