Gå til innhold

Må til utskraping :(

Stine89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har ikke vært under narkose selv, men vært med folk som har vært i det.

Med mindre du har noen kjempeallergier el. er det uproblematisk.

Du vil kanskje føle deg litt bakfull i etterkant. Men tenk som så at det er godt for deg om du kan få narkose og få sove under inngrepet.

Når det er over, er du tilbake til deg selv igjen, og da er det på mange måter over.. da kan du bruke tiden på å ta vare på deg selv og bearbeide alle de vonde tingene du har gått gjennom i det siste.

Jeg har hatt mange forskjellige inngrep som har hatt behov for narkose... Også utskrapning ved MA.....

Det som skjer er at når du kommer på operasjonsstuen, så må du legge deg over på bordet... ha bena i bøyler evt. Det hadde hvertfall jeg.

Det er mange mennesker der, men to stykker som hele tiden snakker med deg og tar vare på deg.... du merker et stikk i hånda, da de legger en kanyle inn i åra på deg. Når det skjer er det en som holder deg i andre hånden og prater med deg... (detter har skjedd meg hver gang)..

Du må ha den kanylen, da det er gjennon den narkosen blir satt.. og det merker du ikke, kun at det blir litt kaldt... Du får mange spørsmål om hva du jobber med, om du har noen hobbyer etc for å få deg på andre tanker... og hele tiden er det noen som holder deg i hånda... Når anestesi legen skal gi deg narkose hører du,"nå kjenner du noe kaldt i armen din".... og tell nå bakover fra 100.... Og det er hele tiden en som holder deg i hånden.... og jeg har opplevd å få en klapp på kinnet:-) Så kjenner du at du blir stup trøtt og øyelokkene blir tunge... veldig tunge. Noen legger også oksygen maske over nese og munnen din..ikke bli redd den... det er bare oksygen:-) så sovner du som en stein...

Når du våkner opp så er du på "avdelingen"... der kommer det noen som spør hvordan det går med deg... så får du kansje litt smertestillende og et par brødskiver med et glass juice...

Håper dette hjalp deg noe... Jeg har operert så mange ganger at jeg ikke er redd for operasjoner, hvertfall ikke i den grad jeg var før.

Ønsker deg masse lykke til og varme tanker til deg:-)

Klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...