Gå til innhold

Ligger bare i seteleie, hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg er til jordmor, finner hun hodet til lille nurket laaaangt oppe ved ribbeina mine. H*n veksler tydeligvis stilling bare fra side til side. Det er helt "tomt" i bekkenet mitt. Nå er jeg 32+2, og begynner å bli engstelig for at dette skal bli en setefødsel.

Er det flere her inne (kanskje som har erfaring fra andre svangerskap) som har hatt ungen i seteleie, helt fram til de siste ukene???

Ser ikke for meg at den snur seg....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8192924-ligger-bare-i-seteleie-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!!

Du må ikke bekymre deg enda, Babyen har enda god tid til å snu seg og legge seg med hodet ned. Hos meg låg den med rompa ned, og litt i tverrleie innimellom, frem til uke 36. Da var det meningen at de skulle prøve å vende den, men da jeg kom til sykehuset, hadde den snudd seg selv. HELDIGVIS!!! Så nå ligger den fortsatt "riktig" vei. Så du må ikke bekymre deg no enda. Lykke til videre!

hei

jeg er i uke 36 og babyen er fortsatt i seteleie. liten sjanse for at den snur seg nå, sier legen, iom at den har ligget lenge akkurat som den gjør nå. så nå har jeg målt bekkenet og får beskjed denne uka på om jeg kan føde vaginalt eller ikke. men det er ingen vits i å stresse med det, selv om jeg verken ønsker setefødsel eller keisersnitt - ungen må jo ut! og jeg vil helst føde normalt hvis jeg kan, selv om det betyr setefødsel. hvis jeg MÅ ta KS, gjør jeg det jo - men da får jeg i alle fall noen uker nå på å forberede meg. og den kan jo fortsatt snu seg...

du har ennå god tid på deg ift at babyen din fortsatt kan snu seg mange ganger. men mitt beste råd til deg er å ikke stresse noe med det - snakk med legen om setefødsel og andre som har vært igennom det. det tas ingen sjanser, og har du for små bekkenmål, blir det keisersnitt. men det er greit å ha litt tid til mental forberedelse :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...