Gå til innhold

i dag var det min tur til å gi gutten tran

Anbefalte innlegg

og det gikk faktisk bra. Gav bare 1 ml i dag, men han spiste godt. Sprutet langt inn i kinnhulen (heter det det ?) Han lå naken på stellebordet og jeg ammet med en gang etterpå. (etter tips fra andre her inne) Lurer på om han kjente igjen smaken fra graviditeten da jeg spiste tranpiller hver dag og at det var derfor det gikk bra ?? Er heller ikke så plaget med gulping så vi slipper det problemet. Håper det fortsetter like bra.

Fortsetter under...

Hei. Vi skal begynne med tran på fredag.

Bare lurer litt. Sprutet du i siden på kinnet, eller langt bak i munen??? Vil jo ikke stikke sprøyta i halsen på vesle jenta, men er også redd for at alt kommer ut igjen hvis den ikke er ordentlig inne i munnen.

Jeg spruter i siden på kinnet, sånn ca der vi har våre jeksler. Da er det naturlig for dem å svelge. Det renner liksom langs innsiden av kinnet. Dersom du plutselig spruter mye ved et uhell havner det også bare rett i kinnet og ikke bak i halsen.

Annonse

mellom 4-6 uker... om du tar d-vit dråper istedenfor prøv å spis tran selv (ihvertfall piller) slik at knøttet får vitaminer gjennom morsmelka. En får også d-vit på denne måten men det er forskjellig på hvor mye hvert barn mottar av det mor spiser. Derfor skal en gi ekstra d-vit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...