Gå til innhold

når begynner dere med grøt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Både min mor og svigermor mener jeg burde begynne forsiktig ved tre mnd. Helsesøster sier jo tidligst ved fire mnd. Hva mener dere om dette? klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det ikke er nødvendig før babyen selv gir uttrykk for at han/hun trenger noe mer enn mm/mme. Forrige gang så begynte vi forsiktig ved 3,5 mnd forde vesla ikke var førnøyd med bare mme. Men denne gangen håper jeg å kunne fullamme til 6 mnd. Men som sagt gir babyen uttrykk for at hun/han er misfornøyd,så ser jeg ikke noe negativt med å begynne forsiktig da. Men jeg hadde ikke begynt da bare forde familie mener at jeg burde det.

Det er min menig om saken=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig usikker. For øyeblikket prøver jeg snart hva som helst, siden Mira er velidg lite interessert i mm, og spiser kun så hun holder den verste sulten unna virker det som -/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også tenkt til å fullamme til 6 mnd. men jeg er førstegangs, så jeg har egentlig ikke peiling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har snakket med min helsesøster ang det med mat.

 

å nå er det kommet nye anbefalinger ( i DK)

for 3 år siden ble det anbefalt å gi grøt fra 4 mnd alder.

men helsesøstrene har vært litt uenig i de anbefalingene sundhetssytrelsen har kommet med,for de mener jo at man skal vente lengst mulig.

grunnen til at det ble anbefalt mat fra 4 mnd aldern var pga av at orloven ikke var så lang for noen år siden.

så for at mødrene kunne komme seg ut på arbeidsmarkede,så ble det anbefalt at de startet med mat da.

 

å nå som orloven har blitt lengere,så har helsesøsterne fått presset på sundhetsstyrrelsen å forandre anbefalingen om at det gis mat fra 4 mnd.

Så nå anbefaler de å gi mat allertidligst ved 5 mnd.

 

 

-----

 

da min samboer var baby,så ble det anbefalt at de fikk mat fra de var nyfødt.

så han fikk sviskemos da han var 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...