Gå til innhold

Dere som har menn som gjør mye hjemme..


~bubbe~

Anbefalte innlegg

Hvilken type jobb har de? Min har en veldig tung og travel jobb. Han har mange harde løft, tidspress og mye mas fra telefoner. Ofte jobber han litt mer enn 7,5 timer også. Ikke alltid han har tid å spise lunsj heller. Så når han kommer hjem for dagen er han vanligvis helt utslitt. Er ikke så mye han orker å gjøre da. Men stort sett er det han som tar kveldsstellet på babyen vår, og bytter noen bleier mens han er hjemme. I helgene gjør han litt mer. Men sånn som husarbeid er det svært sjeldent at han gjør, av og til tar han klesvasken.. Men må innrømme at jeg allikevel blir litt sjalu på dere som har menn som bidrar mer.. Hadde dere forventet at menne deres gjorde mer enn min om de også hadde en tung jobb? Bare lurer..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

føler meg litt skyldig av og til fordi mannen min gjør ganske mye hjemme egentlig. han har også en travel jobb (spesielt nå) hvor han må løpe rundt mye og løfte/bære/pakke masse.. når han kommer hjem pleier han å lage middag og lager nye flasker til den lille. nå har han til og med begynt å stå opp en halvtime tidligere for å lage flasker så jeg må ikke styre med det når jeg er hjemme med Ask.. huff.. gleder meg at mamman min kommer i morgen, da kan han slappe av litt.

 

men kveldsstellet er det ingen som kan ta fra han ;) han elser å bade "guttisen" sin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"min mann" jobber turnus så det blir litt helger og mange sene kvelder. han gjør bading og skifting og kos med lillegutt når han ikke jobber på kvelden. ellers rydder han kjøkkenet på sitt lille mannevis (sånn at jeg må rydde ferdig etterpå) og bærer ut søpla. han handler også endel mat og bleier ogsånn. når han har fri på formiddagen eller har fridager er han gjerne alene med lillegutten så jeg kan trene eller gjøre andre ting alene. han er ganske flink altså.

det som irriterer meg er at han har en ide om at så lenge han spiser varm mat eller drikker varm kaffe må gutten bare vente til pappa er ferdig. noe som resultere i at jeg nesten aldri får spist eller drukket noe varmt. lar jo ikke poden ligge der med bæsj oppover ryggen for at jeg skal spise?! og noen ganger presterer han å si "jeg er såååå trøtt altså" og dermed ikke orker å gjøre noe fordi han har sittet oppe halve natta å sett på film. FY!!! trøtt er det jeg som har enerett på!! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo gjør mye husarbeid. Han jobber som selvstendig næringsdrivende og har fleksitid, og det er jo veldig greit i disse tider :-) men i perioder må han jobbe masse, og da faller nok mer på meg. Nå kan han feks ta fri noen dager og jobbe mer andre dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er student og har to jobber, men er utolig flink i hjemmet altså.. Etter KS'et ble han nødt til å lære seg litt kokkelering og..hehe. jeg som trodde han ville sulte ihjel ved brødboksen her :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har også tung jobb med mye løft og sånn...... men han er ganske flink hjemme forde. Han lager som regel middag når han kommer hjem- og er enten med å vasker leiligheten eller triller Jakob på tur så jeg får gjort det i fred....

Nå om dagen er han hjemme mye- da de har lite jobb nå, og da tar han mer, henger opp klær, tar oppvask og lager mat!

Ellers steller han jo lillegutt og sånn også da! Eneste han ikke er flink til er å stå opp med han om natta- da soooooover han så godt så- hadde ikke stått opp omdet var krig engang tror jeg!!!! Men om jeg vekker han gjør han det da- men jeg gjør som regel ikke det- bare lider i stillhet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg veldig heldig som har en så flink mann. Han kjører tankbil og har en arbeidsdag på 12-15 timer dagen...(utenom fredager, da jobber han normalt). Alikevel tar han stor del i husarbeidet. Lager middagen fredag, lørdag og søndag. Vasker gulv og støvsuger rett som det er... Totalt sett så gjør vi vel 50 % hver av husarbeidet. Han er også veldig flink til å ta tulla når han er hjemme... Jeg bytter han abselutt ikke bort altså, fordi jeg vet jeg er heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg leser alle innleggene her blir jeg kjempe missunlig.

MIn samboer jobber lange dager å har lang arbeidsvei.

2 1/2 time i bil her dag. han er hjemme i etter 6 mandag-torsdag.

Fredagen har han fri siden han jobber så lenge de andre dagene.

Jeg har ferdig middag hver dag til han kommer hjem.

Han lager aldri middag, det har han heller aldri gjort så lenge vi har bodd sammen (3 1/2 år).

Han vasker aldri, klær, gulv eller lignene.

Hvis jeg maser hender det at han kan ta ut av oppvaskmaskinen.

Jeg føler det ofte ser helt "bomba" ut her for tiden.

Han regner med at jeg rekker det ene å det andre siden jeg er hjemme med sønnen vår, men jeg tror ikke han helt sjønner at jeg ike rekker over alt.

jEG hadde mamma på besøk her i 1 uke (hun bor langt vekk fra oss)

da var alt på skinner, nyvasket overalt.

Når vi får uventet besøk her hjemme føler jeg må rydde over alt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å en ting til, han skifter aldri bleier, ikke tissebleier engang.

Nå er sønnen vår 7 uker idag å han har omtrent aldri kledd på gutten vår engang, aldri badet han heller, han sier han ikke tørr å bade han, redd får å gjøre noe galt.

Jeg gjør ikke noe av å kle av å på sønnen min men jeg synes han kan lære seg litt han å, han vet jo nesten ikke opp ned på en body engang,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser innleggene her så er det en ting som slår meg; hvordan hadde det vært hvis det var DU som hadde en hard og krevende jobb og han som hadde en mindre slitsom jobb, hadde arbeidsfordelingen i hjemmet vært annerledes da?? Jeg tviler... Stram opp mennene deres jenter, dette skjønner jeg ikke at dere finner dere i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med at mange burde stramme opp mennene sine jeg. Det er utrolig hvor mye mange finner seg i... kanskje det har noe med alder å gjøre, for jeg vet at jeg setter mye større krav idag enn jeg gjorde i begynnelsen av 20årene... Jeg synes ikke noen skal godta at mennene sluntrer unna verken med husarbeid eller samvær med barnet. Det er jo like viktig at pappaen skifter bleier, bader, koser og leker med barnet. Ihvertfall vil jeg at min datter skal oppleve sin far mest mulig tilstedet i hennes liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboeren min har en kjempetøff jobb.Tlf hans ringer HELE tiden, og det er altfor mye å gjøre. I tillegg er han fotball trener 3 kvelder i uka + en dag i helgen.

Han gjør kanskje ikke så mye, men passer ungene når han er hjemme slik at jeg får rydde (jeg synes det er godt å rydde for å få litt barnefri).Å så støvsuger han, legger sammen klær, rydder av kjøkken bordet og lager middag i helgene.

Men han er ikke alltid like flink fordi han er veldig mye borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har en krevende jobb, han jobber ett døgn omgangen med ett snitt på 3 døgn pr uke.Han er ikke noe flink til å hjelpe til hjemme. Jeg føler jeg gjør alt her hjemme, men han er flink til å ta seg av gutten vår på 2. Da mater han og skifter bleie på han. Minsten har han vel byttet 5 bleier på i løpet av 10 uker!

 

Han har tatt med seg begge ungene på besøk hos sine foreldre noen ganger sånn at jeg kan få vaske huset i fred. Ganske luksus syntes jeg da.

 

Maser og klager og snakker med han men han skjønner nok ikke hvor krevende det er å ha to barn hjemme. Gleder meg til det er han som har permisjon, da skal jeg gjøre like lite hjemme som han....bare lose meg med guttebarna mine!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann er ingeniør og i ledergruppen på en stort gassforeldingsverk. Han har en jobb som sikkert er krevende nok, men det er heimen, ungene og kånå som utgjør den største utfordringen ;-)

 

Hadde aldri vært aktuellt å latt ham slippe.

 

Vi gjør nesten like mye husarbeid, og han tar mye av barnestellet ettermiddag og kveld.

 

Men det har ikke kommet gratis. Han trodde han flyttet på hotell for fem år siden ;-) Det har vært endel banning, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er elektriker, jeg vet ikke helt hvor krevende det er.. men han får mye mas fra kunder... men han gjør en god jobb og har også fått store fordeler på jobben sin pgr av dette.. og en steike bra lønn..

 

han gjør ikke noe husarbeid.. ikke lager han mat.. men han leker jo litt med ungene da.. og kjører vesla i barnehagen.. jeg synes ikke jeg kan kreve noe annet av han egentlig.. jeg går jo her hjemme med våre tre barn og det er jobben min.. (kan like godt passe mine egne som og passe alle andres for en lønn som bare er symbolsk) jeg tar alt av bleie skift somregel og stell av barna.. han tar dem når jeg skal vise kino.. og når minste mann får mer fast søvnmønster så skal han nok passe på baby callingen når jeg er ute og rir om kvelden...

 

det er ikke det at han ikke kan eller vil gjøre alle disse tingene.. men jeg gjør det.. det er min jobb.. så lenge jeg slipper og reise tilbake til min ordentlige jobb er jeg fornøyd.. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min gjør stort sett alt husarbeide, også matlaging. Han er bilmekaniker. jobber fra 07-16. Og trener alltid fra 16-17.. hver dag. er hjemme halv seks ca.

 

Dette gjør han derimot ikke:

 

- skifte på senga (påstår at han ikke klarer (?))

 

- bader gutten alene (sier han ikke klarer det alene, må alltid ha assistanse, dvs noen som legger rent håndkle på stellebordet. noen som vasker stumpen til guttungen når han holder i badekaret. han sier han ikke har 4 hender.. men det har visst jeg???)

 

- handler mat! (dersom han handler mat kommer han hjem med en 8 pack cola, lefser, wienerpølser, brød og hapå.)

(han er derimot god til å lage mat bare han har ingrediensene..)

 

det er min mann.. som forøvrig ser ut til å ha glemt at det er valentines dag i dag.. :/ jaja.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...