Gå til innhold

hysteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere her inne som synes det er endel hysteri rundt graviditeten??

som, man ikke kan ha katter i fare for smitte, ligge unna alt man har lyst på omtrent for det kan være skadeli(noe er jo en selvfølge, men blir ofte dratt langt synes jeg) noen kan ikke ha hund for de mener at barna vil miste hår og tenner, det er farli å gå ute omtrent, for man kan falle...

en ting er å være forsikti, men synes det blir dratt langt og bort til hysterisk noen ganger....

hilsen en som spiser hva jeg vil, har hund og katt, fugel, og går på isen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg skjønner hva du mener.

Jeg har bare akvarie selv med fisker (tenk om noen bikker det over seg).. :) Ingen andre dyr her i hus,men det er ikke pga. barn!!

Jeg går på isen hver dag.. Alt har gått bra!! Jeg spiser og drikker det jeg har lyst på.. (Ikke alkohol da selvsagt.)

Folk er forskjellige og det går som regel bra med alle!!

Skrevet

Veldig enig igrunn... Spiser det jeg har lyst på, drikker brus og kaffe om jeg har lyst på det og har jeg en helvetes hodepine, ja da tar jeg paracet så det går bort.... Holder meg unna tobakk og alkohol, men det er jo en selvfølge etter min mening...

Spiser og drikker med god samvittighet, og har stor planer om å anskaffe en katt om huseieren tillater det =)

Skrevet

har en katt jeg må omplassere jeg da, blir litt mye med 2. hehe...

men så godt at jeg ikke er alene.

dog, jeg fikk faktisk beskjed av legen min om å begynne røyke igjen, for jeg ble så stresset at jeg økte abortfaren skummelt mye, fikk blødninger og ekstreme smerter og full pakke, så legen ba meg begynne røyke igjen og holde det til 10om dagen og ikke mer, og etter det har alt vært fryd og gammen... hehe

Skrevet

det sies jo at babyer som vokser opp sammen med hund og/eller katt får større empati for andre mennesker, de lærer hvordan de skal behandle dyr og mennesker, har sett nok unger som er stygge med både dyr og mennesker, og de er mindre syke.. dette gjelder selvfølgelig barn uten allergi da,

Skrevet

har allergifri hund jeg da...

og katter er med på å forebygge katteallergi. har hatt det selv hele livet, men har aldri sluttet å ha katt, og blir mindre og mindre allergisk, fått god hjelp innefor akkepunktur med både allergien og astma.. hehe...

Skrevet

bryr meg ikke så mye om husdyr, men mannen min er allergisk, så da har vi ikke noen selv. men jeg koser med katten hjemme hos foreldrene mine, og er ikke redd.

Jeg liker ikke å falle på isen, for det er vondt! Og nå faller jeg tyngre enn før,, dermed bruker jeg ispigger under bena, og går som før:)

Mat spiser jeg sunt og variert som ellers jeg.

Men JA, jeg syns det er mye hysteri ute og går. Enda verre er det når noen spør om noe som kanskje er litt blåst, og så er det noen som leser det og ikke skjønner at det er et spørsmål og tar det som fakta..

derav har vi jo knekkebrød-debatten og boblebaddebatten osv...

trist at man skal være redd for alt mulig, tror man går glipp av mye glede pga det..

Min mor måtte le hun; "dere blir gravide, og det første dere gjør er å koble dere opp mot nettet! og der blir dere skremt av alt mulig, jeg har hatt fire svangerskap, hvorav tre med komplikasjoner, og et hvor det gikk galt i sjette mnd, (tvillinger) og likevel var jeg aldri redd! For vi visste jo at som regel gikk det helt fint... dere er jo redde hele tida!"

(etter å ha lest litt innlegg her på BIM, riktignok, jeg føler meg ikke veldig hysterisk, men pleier å spørre henne om det er noe jeg lurer på,, særlig hvis en del svar her inne på BIM er litt.. hysteriske..)

Klart dette er litt gammel-dame-vet-best-snakk, men det er jo noe i det også... er det ikke?

Skrevet

joda, mammar vet ofte best..:) hehe.

Skrevet

Helt enig!!

Synes det er alt for masse hysteri her inne, og dette gjør jo at mange som i utgangspunket ikke er usikere blir det.

Ser stadig spm om diverse matvarer og ting er farlig... Velger å bare overse det meste jeg da

Skrevet

Synes egentlig det er greit at jeg er hysterisk nå, jeg. Færre barn dør i mors liv i Norge idag, og spedbarnsdødligheten har også gått ned. Tror man kan tenke seg til hva det kommer av.

Skrevet

Dette er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt! Legen din burde heller anbefalt deg en for for avslappningsterapi framfor å begynne å røyke hvis du hadde klart å slutte. Har heller ikke noe tro på at å begynne å røyke igjen var noe bra for hverken babyen din eller deg, og du fikk garantert ikke blødninger og smerter fordi du sluttet. Dette må være den drøyeste unnskyldninga for å røyke jeg noen gang har hørt.

Skrevet

nydeli Blue Lady.. hehe..

har jo blitt vitenskapeli bevist at alt som heter korekt mat gjør at barn ofte får mat intolleranse og at det er på moten også... men så klart... ikke rart de blir intollerante når de ikke er vandt med sånn mat.

Skrevet

Synes ikke det er så mye hysteri jeg. Skjønner godt at mange vil være forsiktige. Og man bør gjøre det man vil for å føle seg trygg. Så lenge ingen kommer å kommenterer hva jeg bør/ikke bør gjøre, så må folk bare være så forsiktige de bare vil. Synes bare det er positivt!

Skrevet

Det beste er å overse alle advarsler. Røyk, gå på glattisen, spis blåmuggost og rått kjøtt, dra til syden, drikk vin, spis medisiner og gjør akkurat det man har lyst til. Hvorfor skal man ta hensyn til den lille i magen. Det er jo snakke om hele 9 måneder!

Skrevet

Synes ikke det er så mye hysteri her inne jeg:) Det er vel greit å ta noen forhåndsregler, det gjør hvertfall jeg og det helt uten å være hysterisk. Det er jo viktig at både den lille i magen og du har det best mulig. Det er jo veldig små justeringer som skal til:) Eneste jeg kanskje synes det kan være litt mye fokus på er dette med vekt, men det er det jo enten man er gravid eller ikke.

Skrevet

Jeg opplever heller ikke at så mange er hysteriske. Mange har spørsmål, og det er greit å få klart opp i en del ting slik at man slipper å være hysterisk.

Selv søker jeg måtelig med informasjon fordi jeg vet at det lett kan bli for mye om jeg skal lese alt. Synes boken jeg fikk hos legen er kjempefin. Vi tar den fram hver mandag og leser hva som skjer i den kommende uken. Ellers har jeg forsøkt å sette meg inn i hva som er greit å holde seg unna i løpet av svangerskapet. For min del er det omtrent ingenting uvanlig. Det eneste er å gjennomsteke kjøttet. Ellers spiser jeg så lite reinsdyr, hval og blåkveite at det ikke er noe å bry seg om.

Skrevet

er jo snakk om å moderere seg da. Alltid noen som må dra det helt ut..

Selvfølgelig røyker man ikke,

selvfølgelig drikker man ikke

selvfølgelig er man mer forsiktig enn ellers, ettersom man tross alt har ansvaret for et nytt liv!

MEN det finnes grenser! Jeg antar at en del av de anonyme her nå følte seg truffet, og det er det nok mange som gjør.

Men jeg syns det er litt trist når folk ikke tør å ha sex overhodet i svangerskapet, eller noen velger å legge seg syke fordi de er redd for å løfte på brødkniven.

eller når folk ikke tør spise knekkebrød, ettersom de har hørt at det kan gjøre ungen døv,,, osv osv..

Jeg tror faktisk det å være i overkant bekymret og nekte seg alt mulig som kan være sunt og godt for kroppen, som litt bevegelse/trening og god, sunn mat ikke er bra for barnet heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...