*Patrick*e blitt storebror Skrevet 12. februar 2007 #1 Del Skrevet 12. februar 2007 og aaaner ikke hva jeg trenger av saker og ting. Noen som kan skrive meg en liten liste over hva som er lurt å kjøpe? Og hvilke sider handler dere mest på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #2 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har så vidt begynt, dvs foreløpig har jeg bare laget julekort... Har igrunn ikke så veldig mye utstyr: noen stempel, mønstersaks, slik som kutter ut mønster i arket, papirkutter, dobbelsidig teip, har begynt å samle på små duppeditter som knapper osv... og litt kartong selvfølgelig. Har nettopp fått lønn så jeg skal ut å handle litt til... er ikke helt inne på sjargongen enda, men vil kjøpe slike som man lager hull i arket og får en fin metallring i :-) haha, håpløs ja! Tror jeg gir meg nå jeg, og heller ser hva andre svarer :-) hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli-mor Skrevet 12. februar 2007 #3 Del Skrevet 12. februar 2007 Dette er noe av det jeg ikke klarer meg uten: -papir, ensfarget kartong og mønsterpapir. Transparent papir (vellum) er også fint til tekst og overskrifter (skrevet ut fra pc) -papirkutter (har fra fiskars og er fornøyd med den) -lim (limroller, 3D puter og xyron lamineringsmaskin (med limkasett) er mest i bruk) -liten spiss saks til å klippe ut små figurer i papir (cutter bee er kjempefin) -papirblomster (fra got flowers) -brads (splittbinders) -annen pynt og diverse bånd -stempler og stempelputer -album med plastlommer som beskytter sidene Ellers bruker jeg ofte: -bilderedigeringsprogram (bruker photoshop men finnes sikkert rimeligere brukbare program) -QuicKutz (til å stanse ut figurer til pynt og bokstaver) -diverse blader til inspirasjon -oppbevaringmappe til papir (fåes bla. på panduro) ... og masse annet. Har ikke kjøpt noe på nettet enda men hvis du bor i oslo-området så er Bikuben på Strømmen en veldig fin butikk. Ellers er det noen linker til nettbutikk her: http://www.linkguiden.no/annet_nyttig/2002_scrapbooking.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Patrick*e blitt storebror Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 12. februar 2007 hehe,åj,det var en del det:-) Har kjøpt album med plastlommer,noen ark,litt brads og ark med bokstaver. Skjønner jo at jeg ikke er halvveis engang! Bor ikke i oslo området,så her må så å si alt bestilles på nett. Takk for svar jenter ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 12. februar 2007 #5 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg driver med scrapbooking-"light"... Da jeg startet, så hadde jeg en skjæreplate, kulørt papir (viktig å kjøpe syrefritt) og noen mønstersakser. Har utvidet etter hvert, så nå har jeg mer mønster-ark (blant annet kjøpt på panduro når det har vært salg). Har flere mønster sakser. Har også en del ark med "mønster" (æsj, kommer ikke på ordet), eks rundinger, så bruker jeg det som mal for å klippe ut bildene etter... Drømmen er å kjøpe seg en Xyron, en sånn en som kan kutte ut bokstaver og bilder etter pc'en.... Men den koster vel mange tusen... Siden jeg driver "light" versjon så skriver jeg endel, så jeg har litt penner i allrighte farger. Og så skriver jeg også endel overskrifter med litt kule fonter som jeg har lastet ned fra nett og får mannen min til å printe ut på jobb (han har bra farge-skriver der). Ellers har Nille fått inn endel pakker med mønster-ark og noe pakker med ark/klistremerker. Slettes ikke så dyrt. Så om det finnes en Nille i nærheten så lønner det seg å ta seg en tur. (Evt be noen om å kjøpe med seg som er et sted hvor det finnes Nille!) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå