Gå til innhold

prikking i fingrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste opplevd prikking i fingrene. Kan det skyldes nedsatt blodsirkulasjon? Har hatt det i flere dager .ganske uehagelig.er i uke 22.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg hadde prikking i fingene med min første, og det gjorde vondt, men jeg fikk det ikke før rundt uke 30. Det er helt normalt med hevelser i kroppen, men legen min sa jeg måtte komme inn til en sjekk fordi de må utelukke at det ikke er svangersapsforgiftning. Til meg var det bare mye vann i kroppen.

Skrevet

Vedvarende prikking i fingrene/hånden KAN være et syndrom som heter Canalis carpi syndrom. Kan oppstå i graviditet og utenom. I noen tilfeller kan det være et tegn på sv.diabetes. Kommer av at en nerve i håndleddet ligger i klem så man blir nummen i fingrene. Vanlig i de tre midterste fingrene. Når dette oppstår under graviditet er det stor sannsynlighet at det forsvinner etterpå men blir det vedvarende og veldig plagsomt kan man ved et lite inngrep gå inn og lage mer plass til den nerven som ligger i klem. Jeg har det selv og det er utrolig plagsomt. Det finnes ingen medisiner for dette(dog har hørt at noen leddgiktmedisiner skal kunne hjelpe.Men det kan gravide ikke ta)

Hvis du søker på Canallis carpi får du opp endel info.

Skrevet

Glemte å skrive at Canalis carpi syndorm ikke er farlig bare plagsomt. Er forholdsvis vanlig blandt ikke gravide også. Kenner flere som sliter med det og noen har blitt operert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...