Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har et syykt sug etter sjokolade. Har ALDRI vært begeistret for sjokkis før men har spist hver dag i 3 uker nå. Synes det begynner å gå litt av skaftet dette her.. Finnes det ikke noen annen måte å dekke søtbehovet på? Er det like "skadelig" med fruktsukker? Tenkte hvis jeg går bananas med frukten isteden.. :-D Gud bedre så rare vi blir når vi er gravide.. Hehe.. :)

Er 22+6 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spis frukt!!

det er sunt og inneholder masse viktige næringsstoffer som du ikke får ved sjokolade. samt at det ikke inneholder disse "avhengighetsstoffene" (som jeg ikke husker hva heter) som du finner i sjokolade.

Del frukt opp i biter og spis med youghurt, og du kan gjerne spise rent sukker sammen med frukt, det er faktisk bedre enn kakaosmør og sukker! (feks grapefrukt med sukkerstrø, fruktbiter med kefir og sukkerstrø..)

Det metter mer enn sjokolade også, og det stopper suget! :)

Klem

Skrevet

Hm... jeg har spist sjokolade daglig siden jeg var 7 jeg... Men har faktisk aldri prøvd å gi opp.. Jeg spiser sunne ting i tillegg altså, og er ikke det minste overvektig men i min familie var det altså kjempevanlig å spise noe søtt hver eneste kveld. Jeg må vel slutte med dette før barnet blir født/blir stort nok til å se hva jeg gjør. Vil tross alt ikke at barnet skal spise så mye søtt!! (dobbelmoral? Ja).

Skrevet

sjokolade er jo egentli sunt da... jo mørkere sjokolade jo bedre. sjokolade innerholder et stoff som utløser samme hormoner som når man er forelsket som også er bra for en...

sjokolade er sunt:)

Skrevet

i moderate mengder ja.. men det er IKKE sunt å spise det hver eneste dag... spis heller frukt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...