Gå til innhold

Når fortelle nyheten til familie og venner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når skal dere fortelle den store nyheten? Har en plan om å vente tild et har gått 3 mnd, altså 12 uker, men tror det kan bli vanskelig.....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var min plan også, men når man endelig er blitt gravid vil man jo gjerne rope det ut til hele verden.Har sagt det til mine aller nærmeste allerede,men har sagt at det er veldig tidlig og det er jo mye som kan skje de første 12 ukene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til familie nå i uke 8, men mye pga jeg allerede er blitt sykemeldt. Litt vanskelig å skjule da .... Ville vel egentlig ha ventet til uke 12, men det som du må tenke på er: Blir det en belastning for deg om alle vet at du er gravid dersom du skulle være så uheldig å miste, eller vil det bare være en støtte for deg?

 

Men man har jo bare lyst til å rope til hele verden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg klarte heller ikke holde meg. Tenkte som så at skjer det noe galt så får de vite det alikevel!!Like greit at de er forbredt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det også til foreldrene mine + søster og besteveninnen min i uke 6. Har vært sykemeldt siden da, så vanskelig å skjule. Har derfor også "måttet" fortelle det til de nærmeste vennene mine + jobben etter hvert også. Synes dette har vært veldig godt egentlig - har trengt å kunne snakke med noen og klage litt.. hehe.

 

Er i uke 11 nå, og har snart planer om å fortelle det til "resten av verden" =) Skal på privat ul på onsdag, og hvis alt er greit der kommer vi til å bare fortelle det til alle. Puh, det blir en lettelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde også planer om å vente til uke 12. Men nå har jeg vært syk med influensa, bihulebetennelse og øreverk i to uker... så vi forttalte det til mine og hans foreldre i helgen. Stakkar, de kom alle med gode råd om hvilke medikammenter som virker, men jeg kan jo ikke bruke all slags medikamenter! Er nok derfor også at sykdommen ikke helt vil slippe taket... Snufs... Men men, må vell snart bli frisk nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til våre nærmeste, mest fordi vi er så spente selv at vi ikke klarer å holde tett! Det er vårt første barn og vi sa ifra til noen venner allerede i uke 6, siden vi skulle på skitur i Alpene og jeg ikke kunne delta på de heftigste afterski rundene :-) Nå er vi i uke 8+2 og tenker slik at livet skal leves selv om vi er gravide - jeg er ikke syk, det er bare å ta noen forholdsregler. Dersom det skulle gå galt, så har vi flere å snakke med - og det vil nok bare være godt i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+1 i dag.

Har bare fortalt det til mine foreldre, (Ringte mamma da jeg fikk pos test fordi jeg trengte veiledning ang faste medisiner) så vet et par av de som står oss veldig nær om det.

 

Vi forteller det ikke til flere enda!

 

Ved forrige graviditet innlemmet vi flere, som ikke greide å holde tett. Skikkelig kjiipt! På kort tid viste alle at jeg var gravid, bortsett fra pia vår. Da jeg var 6uker på vei fant vi ut at hun burde få vite, siden vi skulle i selskap og var redd noen andre skulle avsløre det for henne.

Samme dag endte hele graviditeten i en SA.

Da snudde alle ryggen til oss når vi kom samme vei! Helt utrolig.....

Vi fikk jo vite at de hadde fått vite det, hadde gjort godt med noen ord da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte d til mine foreldre i uke 6:)

Mannen fortalte d til sin pappa i uke 9, og eg har sagt d til 3 venninner og.

er 10uker idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med nr 1 fortalte vi det i uke 16

nr 2 i uke 24

nr 3 i uke 9

nr 4 i uke 8 men mistet i uke 22

er nå i uke 7+6 og holder på hemmeligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12 var planen vår. Men siden det ikke synes noen spess nå (11+4) så skal vi vente så lenge det går. Bare passe på at foreldrene våre får vite det først.

Ganske usosial for tia, men det er så mange som er syke at det er ikke noe rart å si at man er litt sliten.

Vi tenker det er greit å vente med å fortelle foreldre det også. De er sprekklare for å bli besteforeldre, og det kan bli godt å vente litt... Tror ingen av dem blir sure når de får vite at vi er godt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans familie skal få vite det i uke 14 i forbindelse med et besøk dit. Det er første barnebarn for dem og sambo gleder seg så veldig til å fortelle det.

På min side av familien tenkte jeg å vente så lenge jeg bare klarer. Så sant det ikke "lyser" av meg før den tid... Jeg er i min 11 uke nå, og foreløpig nyter jeg å ha hemmeligheten for meg selv. Håper jeg kan holde det for meg selv til uke 16 i alle fall:)

Andre som skal vente lenge med å fortelle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...