Gå til innhold

Positiv test på lørdag, negativ i dag. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Der datt humøret ned i kjelleren og enda litt lenger ned. Testet positivt lørdag morgen, og tenkte jeg skulle ta en ekstra test i dag morres for at sambo også skulle få se det herlige streken som dukker opp. Men hva skjer? Ingenting! Det kommer ikke antydning til en strek engang. Det river inni meg... Klarte ikke å "styre" helt da jeg holdt pinnen under strålen, så tissa mulighens bittelitt høyt opp (muligens noe på ruta til strekene) kan det ha noe å si? Men fornuften min sier at er riktig hormon til stede, skal streken dukke opp likevel...

Lurer på en ting til... Er det lettere å oppdage en graviditet ved blodprøve enn ved urintest? Har jo ikke hatt tr på besøk siden 1.januar, og har noen symptomer ja...

Fortsetter under...

Har aldri opplevd at strekene forsvinner, men ett annet råd til deg er å tisse i en liten kopp for så å stikke testen oppi. Det gjorde jeg nå nettopp, og jeg fikk middelssvak strek! Tror jammen meg vi er med spire begge to!

Ta en ny test om noen dager, det skal jeg for å være sikker.

Tror også legene finner det fortere ut enn hjemmetestene. Husk at HCG hormonmengden kan variere de første dagene etter IKM. Når hadde du IKM? Jeg hadde på torsdag, men har fortsatt ikke fått knallpositiv test!

Lykke til!

Prøvde det med kopp for et par uker siden, og da var testen negativ. Håpet i mitt lille rare hode at det kunne være noe med koppen, så ville prøve sett på. Ble positiv da gitt!

Er ikke helt sikker på når ikm er skjønner du, men første dag av siste mens var 1. januar! Slutta på pilla 29. desember, og har alltid hatt litt uregelmessige sykluser (oftest kortere enn 28 dager) Vet syklusene kan være på tur etter pilleslutt, men jeg føler at det er noe på gang med kroppen min! Og en test vil da ikke bli positiv hvis det ikke er noe HCG-hormon i meg? Tror jeg skal ringe legen og spørre etterpå jeg....

Gratulerer med spiren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...