Gå til innhold

Synger dere for babyene deres?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg sang for lillegutt ikveld, for å få han søvnig og god i sengen sin :o) Det var kjempekoselig, og lillegutt sover som en stein.

Denne sang jeg:

"So ro lillemann, nå er dagen over.

Alle mus i alle land ligger nå å sover.

So og ro og tipp på tå,

sov min vesle pode.

Reven sover også nå med halen under hodet."

Noen som har andre bra godnatta-sanger? Skriv gjerne ned teksten, da jeg er utrolig dårlig på barnesanger.

Takktakk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8188778-synger-dere-for-babyene-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synger masse for jenta mi, akkurat som jeg sang (og synger) masse for eldstejenta på snart 3. Her er noen klassikere:

- So ro (den har du jo teksten på, men vi har endret "alle mus" til "alle barn", og bytter ut "reven" med navnet på katta vår, hehe)

- Bæ, bæ lille lam (kanskje ikke en tradisjonell nattasang, men for 3-åringen er det visst det...) - antar du kan teksten...

- Trollmor

"når trollmor har lagt sine elleve små troll

og bundet dem fast i halen

så synger hun for sine elleve små troll

de vakreste ord hun kjenner

ha-ja-ja-ja-ja boff

ha-ja-ja-ja-ja boff

ha-ja-ja-ja-ja boff boff

ha-ja-ja-ja-ja boff"

- Lister seg-sangen (aner ikke hva den egentlig heter)

"1. kvelden lister seg på tå, over kløverengen

himlen har tatt stjerner på, alle barn skal sove nå

sove søtt i sengen

2. melk og brød fra krus og fat, er så gode venner

med en liten trett krabat, som skal spise aftensmat

med små melketenner

3. to små rosa fine sko setter vi på trappen

er så slitne begge to, men nå skal de stå i ro

hele hele natten

4. dagen var så lang og god, tenk nå er den over

seil i mørke lille jord, med en liten gutt ombord

i sin lille skjorte" (her bytter vi ut "lille gutt" med navnet til jenta vår, og "lille skjorte" med "nattakjole". Og så må vil legge til helt til slutt hva det er bilde av på nattakjolen ikveld, hehe)

Annonse

jeg synger for han mye. når vi bader og stells for natta bl.a "vaske vesle brumlemann". "tre små fisk" "små froskene". til natta "sov i ro, nå godnatt". nynner den mest for da synes jeg det er lettest å ha en rolig innsovningstone. he he. spiller mye barnemusikk på cd når vi leker på gulvet og når han ligger på gulvet og pludrer.

det blir jo mye synging uansett her i huset med ei jente på snart tre :) Vi synger mye sammen, og hun synger for meg det de lærer i barnehagen. Som jo selvsagt er mye det samme som JEG lærte i barnehagen, så da synger vi sammen etterpå :) Og Knøttemor ligger og hører på og koser seg ;)

Det er en stund siden jeg sang barnesanger så mannen min fant denne linken til meg på nettet, her er det både sangtekster og noen melodier:

http://www.barnehageforum.no/bhg/vardafjell/lesmer.asp?InnholdID=12314

Jeg pleier å synge noen av disse for junior når vi sitter og koser og gjør oss klar for kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...