Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Jeg holder på å slutter med brystskjold til min gutt på 6 uker.(Sluttet først i gårkveld) Han tar brystet mitt, men han blir litt irritert og sint når jeg ammer han. Jeg er veldig usikker om han får i seg nok mat for han suger en liten stund så sovner han ved puppen. Derfor har jeg pumpet ut litt mm og gitt han på flaske. Jeg er vant til at vi holder på å ammer i over 2 timer med skjoldet. Er det noen andre som har erfaring med avvening av brystskjold? Hvor lang tid ammer dere ca hver gang når babyn deres var 6 uker?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Det er nok mye lettere for babyen å få ut melken uten brystskjold, så blir han mett og sovner mye fortere enn du er vant til... Om du gir flaske etterpå er flaskesmokken så kraftig stimulering av sugerefleksen at "alle" babyer vil suge en god stund til, selv om de EGENTLIG er mette ;o) Ved seks uker er det veldig varierende hvor lang tid en amming tar - alt fra fem-ti minutter til over en time er vanlig. Jo flinkere de blir på teknikken, jo fortere går det. Men så er det jo kosen også - mange liker å ligge lenge å kose etter at de er mette også.
Bægge dætern Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 har selv brukt skjold, og opplevde det samme som deg. hos meg var det slik ar skjoldet fyllte seg med melk og babyen drakk, kunne nesten ligge med åpen munn og svelge unna, så fyllte skjoldet seg igjen og babyen drakk..... da jeg tok av skjoldene ble teknikken an annen og det så ut til å irritere litt, for min ble også sint da det måtte suges mer sammenhengende. jeg hadde mye melk, men det er sikkert annerledes hvis melka ikke sitter så løst som den gjorde hos meg. etterhvert ammet jeg et bryst i tre-fem min og da var babyen godt forsynt. jeg var lenge usikker for jeg trodde dette var veldig unormalt... lykke til!
Fødemaskinen Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Må bare si at når min gutt sluttet med skjold ble spisetiden redusert med hele 30 minutter!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå