Gå til innhold

Over 30 og bor i Bergen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har så lyst å komme i kontakt med andre jenter som snart venter små (Jeg har termin i april). Hadde vært gøy å ha noen flere å gå på kafe, babykino, spasererturer, trimturer etc sammen med. Tenkte jeg etterhvert skal få tid til å henge meg på et BIM-treff (ser det er mange som samles jevnlig), men har likevel lyst å finne ut om det er mange likesinnede her som har lyst å maile og kanskje ta en kaffe etterhvert. Jeg er 33 år, har mann og et barn på tre år. Har studert mange år i Bergen, men har deretter bodd og jobbet i Oslo noen år. Jeg er glad i familie og venner, yrket mitt, gode filmer og gode bøker, deilig mat og god vin, late kvelder på sofaen med min mann eller på kafe med venner, og aktive helger utendørs sammen med andre barnefamilier. Liker glade mennesker som er fordomsfrie og generøse i sitt forhold til verden rundt seg. Dvs helt vanlige greie folk:-)

Noen som er i samme situasjon?

hilsen

Mia

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8188134-over-30-og-bor-i-bergen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg er like gammel som deg, har et barn på 2,5 og et på 12 og venter en til i juni. Er også sosial og kunne tenke meg å møte flere i samme situasjon, de jeg kjenner jobber eller skal ut i jobb når jeg skal føde. Har også studert i Bergen og blitt værende her siden. Høres ut som vi har noen felles interesser. Er for tida sykemeldt fullt pga. bekkenproblemer og blir nok det til terminen. Er du og sykemeldt?

Hilsen

Hei, så koselig med svar!! Jeg er også hjemmeværende for tiden, så ventetiden går veldig langsomt. Vi flyttet fra Oslo til Bergen for kort tid siden og jeg avventer med å søke ny jobb til etter permisjonen. Mistenker at stor mage ikke gjør seg så godt på jobbintervju:-) Sønnen min har dessuten ikke fått barnehageplass ennå, så da passer det jo fint. Han er noen timer i barnepark daglig, men er ellers sammen med meg.

Stakkar deg som har bekkenproblemer. Vet at det kan være veldig vondt og slitsomt. Er heldigvis i noenlunde god form selv, selv om det begynner å merkes at jeg er veldig gravid både her og der. Send gjerne en mail til meg på [email protected] så kan vi snakke mer sammen. Supert å møte folk i samme situasjon, og selvfølgelig veldig gøy at du også har barn på samme alder som meg.

Ser forresten at du har tatt initiativ til BIM-treff og vil prøve å få det med meg den 19. Litt usikkert om det går ennå, akkurat den dagen.

hilsen

Hei :oD

Så kjekkt og se at det er andre som også er over 30! Jeg er 35 år og har termin 12 mai. Dette er mitt andre barn da jeg har en jente på snart 17 år, så det er leeeenge siden det har vært små-troll i hus... vi gleder oss veldig :oD

Jeg er for tiden også hjemme om dagene og kunne veldig gjerne hatt lyst til og treffe andre likesinnede over en kaffe!

Jeg får dagene til og gå ved og svømme 3 dager i uken, yoga for gravide 1 dag i uken, styrke,aerobic, spinning 3 dager i uken, og turer 5 dager i uken, er nokså aktiv slik, men ville vært fint med litt mer sosialt samvær om dagene også ;o)

Har flere ganger hatt lyst til og stille på Bim treff, men har jo lurt på om det da vil bare være meg i den alderen så det har ikke blitt til enda.

Hei, så hyggelig med svar. Jeg har meldt meg på BIM-treff som skal være nå i kveld kl 18, på Egon. Du kan jo henge deg på om det passer:-). Ellers kan du gjerne sende meg en mail på [email protected] så kan vi snakkes mer. Ble forresten veldig imponert over aktivitetsnivået ditt. Selv er jeg litt vel bedagelig om dagen, men blir gjerne med på turer. Jeg går også på Yoga. Kanksje vi er på samme kurs?

hilsen

Annonse

Hei! Jeg er ikke så mye over 30 (fyller 31) i juli, men er heller ikke av de aller yngste kommende bergensmødrene. Jeg er opprinnelig østlending, men gift og bosatt på Askøy. Vi har en gutt på 2,5 fra før og venter en liten jente 31 mai.

Jeg har også veldig lyst til å treffe andre "likesinnede". Jeg er 50% sykemeldt og er gjerne med på en kaffe eller liknende en dag. Jeg har tenkt jeg skulle vært med på treffet i går ( og forrige gang) men det har dessverre ikke passet. Håper jeg får anledning neste gang!

Hei Skrollan!

Så hyggelig med svar fra deg også. Jeg var på treff i går og hadde det kjempegøy - kan absolutt anbefales. Mange hyggelige jenter i alle aldre. Utrolig hvor fort en finner tonen når alle har hodet proppfullt av "baby".

Jeg har også en gutt fra før, som snart er tre år, og venter en jente i midten av april:-) Gleder meg veldig. Blir gjerne med på en kaffe i byen en dag. Sønnen min er i barnepark noen timer midt på dagen. Har fått en mail fra "Kunni" også som har lyst å henge seg på. Send meg en mail på [email protected] så kan vi snakkes mer.

hilsen

• 2 uker senere...

Hei, jeg er 33, sentrumsboende, gift, høyt utdannet, har ett barn på 3 år, og nærmer meg med stormskritt termindato i slutten av mars. Jeg har interesser innenfor litteratur, kunst, film, foto, scrapbooking, design og reising. Jeg ble glad da jeg omsider fant veien hit, for jeg frykter litt den følelsen jeg hadde sist gang som Viggo Venneløs de første månedene etter fødselen. Håper derfor å bli kjent med dere andre og at vi kan danne en aktiv gruppe for oss over 30 hvor det alltids er noen som vil være med på trilletur, gå på kafé, babykino, babysang, trening etc. Jeg går også på Yoga på Verftet onsdag formiddager. Kanskje vi kan ta sikte på et treff i løpet av de nærmeste ukene?

Hei jenter

Jeg er 31, er gift og venter vårt første barn i midten av juni. Som flere av dere andre her har jeg også studert i Bergen, og blitt værende her. Jeg har veldig lyst til å bli kjent med flere andre med termin nå på vår/sommer/tidlig høst. Det hadde vært kjekt med noen å trille turer med, gå på kafe med osv.

Kanskje vi kan få til et treff snart, ser vi er flere jenter på 30+ her, i samme situasjon og med en del felles interesser?

Hei

Jeg er 31 år (såvidt) og er også en av disse som har studert her og aldri kommet meg vekk fra byen. Har en liten propell på snart 2 og venter en gutt til i midten av april. Er i full jobb og kommer nok til å være det frem til påske når jeg går ut i permisjon.

Sist permisjon var jeg viggo venneløs og kjedet meg i begynnelsen av permisjonene, men hoppet inn i en bim-gruppe etter noen måneder, og det var kjempekjekkt.

Akkurat nå føler jeg at jeg har ingen interesser for jeg har ikke overskudd til noe særlig. I full jobb og legger meg i 9-10 tia om kvelden så er det begrenset hva jeg får tid til. Så det enestejeg pussler litt med for tiden er foto, scrapbooking og bittelitt håndarbeid.

Er gjerne med på treff jeg også men det må nesten værepå kveldstid.

Noen fra Bergen Vest her forresten ?

Annonse

Hei alle dere som har svart på innlegget mitt(hovedinnlegget)!! Jeg har vært borte en stund.

Koselig å se at vi er flere som vil danne litt nettverk før permisjonen tar til. Jeg har fått mail fra flere av dere og hører gjerne fra dere andre også på [email protected] så kan vi snakkes mer sammen. Har foreslått en lunch-kaffe i neste uke for de jeg har mailet med. Kan være et hyggelig avbrekk for de som ikke er i jobb nå!! Er det flere som har lyst å bli med på dette så er dere velkommen til å være med. Send meg i så fall en mail så hører jeg av meg.

Ser at noen av dere skal på treff 20. mars. Høres hyggelig ut - må se om jeg får det til å klaffe.

Kanskje vi snakkes:-)

mvh

Ingrid

• 3 uker senere...

Jeg er 33 år og skal ha første i slutten av oktober (29.10), så er bare i uke 9 (idag!) ennå. Ser de fleste andre her skal ha før den tid, bortstt fra Dino21 (?) som også skal ha i oktober. Hadde vært koselig å ha et fellesskap med andre, spesielt siden jeg ikke har vært gjennom dette før... :) Det er foreløpig så tidlig at nesten ingen vet om det :) og det er veldig koselig å ha denne lille hemmeligheten :-D Samboeren er også veldig glad og spent, han har heller ikke barn fra før.

• 2 uker senere...

Hei! Fint at det er flere som trekker omm gjennomsnittet i Bergen! Er selv 32 år, har en datter på 1 år og har termin nå i september. Har forresten vært med på BIM treff ved forrige svangerskap, og det er absolutt noe å anbefale hvis en ikke har altfor stor omgangskrets eller er innflytter. Kan desverre ikke komme på BIM treffet 13.april, men har tenkt å komme sterkt tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...