en til? Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Mener å huske at jeg kjente bitte små bevegelser, en gang i blant rundt denne tiden sist. Jeg er 16 uker gravid. Nå har jeg ennda ikke kjent så mye som en liten såpebobble der inne. Er det ikke slik at man skal kunne kjenne bevegelser tidligre med nr. to? Hvor langt er dere på vei? Og har dere begynt å kjenne bevegelser fra den lille enda?
sistemann Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 15 uker - kjenner ikke noe enda. Det sies ofte at man kan kjenne tidligere ved 2 gangs graviditet.. Men tror egentlig det er fordi vi vet mer om hvordan det kjennes ut. På tredjemann kjente jeg lite liv. det var nok fordi hun lå anderledes i magen (noe sånt sa iallefall legen). Gleder meg til å kjenne liv !!!
VinterSol+2 Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 jeg er jo selv førstegangs, men det at man skal kunne kjenne bevegelse tidligere med nr to er bare fordi man evnt vet hva man skal kjenne etter. mange som må vente lenger også. spørs på baby sitt lynne, hvordan den ligger, morkakas plassering osv..
vic_89 med prinsen Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 jeg tror jeg kjente noe igår:D det føltes som små spark, som om noe dyttet fra innsiden. det var svakt og jeg lå helt rolig for å kjenne det, men jeg er ganske sikker!! kjente litt idag også såå herlig:D er 18+6
en til? Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2007 Heldiggrisen:) Det er en herlig følelse det der ja! Er litt utolmodig jeg tror jeg, må sikkert vente en stund til.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Venter nr.4, og jeg har kjent liv fra ca uke 13-14. Det går ikke en dag uten at jeg kjenner noe, og slik har det vært fra ca uke 16. Det må¨være en særdeles livlig krabat. he he he. :-) (vet ikke kjønn enda) Særlig aktiv rundt klokken 21!!! Er forresten nå i min 20 uke.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Er førstegangs og kjente liv fra jeg var i uke 15. Var ikke sikker til å begynne med på at det var det jeg kjente, for var jo veldig svakt. Men Det ble bare sterkere og sterkere til det en dag bare ikke var tvil lenger på at det var babyen. Kjenner nå liv hver dag. Er i uke 27 nå.
Kummin&Lillesel Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 Jeg begynte i uka som var å legge merke til en fornemmelse nederst i magen som jeg ikke har kjent før. Jeg må ligge/sitte stille for at det skal merkes når det er der, og det er til dels som de berømte boblene som sprekker, men til tider litt .. vondere, om det skjer i nærheten av arret som jeg har etter en operasjon for åtte år siden, der de tok ut en eggstokk pga en vanncyste. Jeg tror det området er mer følsomt (det er i alle fall det på utsida av huda, så hvorfor ikke også på innsida?), for når jeg kjenner noe der så er det veldig merkbart. Dog er jeg ikke sikker, da det jo kan være at feks arret "løsner" på innsiden. Om dere forstår hva jeg mener.. Det blir jo utsatt for noen påkjenninger det ikke vanligvis blir. Alle andre jeg kjenner sier de ikke kjente noe før i uke 20 da de var 1.gangs (som jeg), så jeg er som sagt veldig usikker, siden jeg bare er i 16. Er jo en måned før dem, det..
calla*høygravid:) Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har kjent liv en stund jeg. Er nå i uke 13. Kjenner bolbling, og et par ganger har jeg kjent svake spark. Det kjenner jeg bare hvis jeg sitter i en spesiell stilling. Er andregangs.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 Jeg er akkurt halvveis, og kjente førtse tegn til liv der inne rundt uke 16. Er førstegangs. Men nå har jeg ikke kjent noenting på et par uker, og kjenner jeg begynner å bli litt redd. Men skal på ultralyd imorgen, så håper jeg får høre at alt står bra til:)
Litlefugl Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 Eg er nå i veke 14, men har kjent litt enkelte dagar frå veke 13. Ikkje mykje, og berre av og til når eg ligg heilt i ro. Men det er ennå ikkje sånn at eg kjenner noko kvar dag. Eg er gravid for andre gong. Kjente det ca. i veke 18 sist gong.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå