Gå til innhold

Trene styrke!?


bamby

Anbefalte innlegg

 

 

Merker at det er mye tyngre trene, spesielt styrketrening, helt skutt etterpå, noen som vet om det er skadelig? har i det siste gått mye turer i stedetfor...puster tyngre, musklene sliter mer og det føles generelt tungt..håper det gir seg litt senere, er 10 uker på vei nå, hsr droppa trening de siste ukene...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står ganske mye om trening her på bim. Står at man skal være litt forsiktig med trening, ikke ta seg helt ut. Passe på å drikke masse og kanskje spise litt ekstra. Stoppe dersom man merker ubehag, som smerter, svimmelhet. Ikke bli for varm og svett, ikke bra for babyen dersom mor er overopphetet.

Dersom du følger dette, er det trygt å trene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 15 +5 nå og har endelig begynt å trene igjen etter å ha vært dårlig fram til nå. Har trent styrke og aerobic i alle sv.skapene mine. Sist trente jeg styrke og aerobic dagen før fødsel. Det viktigste er å kjenne på kroppen. Ikke gjør øvelser som gjør vondt når du gjør dem. Finn da heller noen andre. Man trenger kanskje heller ikke å kjøre max-styrke, da. Men kroppen og musklene har godt av å holde seg i form, både til sv.skapet og fødselen.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+2 og trener kondisjon (aerobic og spinning) og styrke (bodypump og helsestudio) 3-4 ganger i uken. Har jobbet som aerobic instruktør på fritiden siden 1999 og kroppen er vant til å trene. Det vi har pleid å si til våre kunder, er at kroppen sier i fra selv når det er noe en ikke bør gjøre. Samtidig er det forskjell på de som er vant til å trene og de som begynner å trene når de blir gravide - da kan overgangen og belastningen bli for stor. Vi vet at en må være forsiktig med ekstreme leddutslag og belastning, så jeg er veldig nøye med teknikken og tar av litt vekt for ikke å ta noen sjanser. Det er også noen øvelser som en helst bør unngå når en er gravid - dette finnes det informasjon om bl.a. på hjemmesidene til de ulike treningssenterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige sv.skap trente jeg lett styrke helt fram til fødselen. Og jeg er overbevist om at det ga meg en lettere fødsel og barseltid. Men det er viktig å kjenne etter selv. Hvis du blir helt skutt, bør du kanskje ta det litt rolig en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja, takk for gode svar! jeg skal komme i gang med trening når eg blir litt mer oppå, kjenner etter hva kroppen tåler, trente spinning inntil for 2 uker siden, gikk fint da, er nok en fase, er vandt til trene ganske hardt, men skal regulere det ned litt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...