Gå til innhold

Vannfødsel etter vannet har gått?

Anbefalte innlegg

Har skjønt det slik at man ikke skal bade dersom vannet har gått pga faren for infeksjon. Vil det si at man ikke kan få føde i vann heller da?

Min forrige fødsel startet med at vannet gikk, mens riene begynte noen timer senere. Har så lyst å prøve vannfødsel denne gangen, men det er det jo ikke sikkert man kan da? Eller?

Fortsetter under...

Er vannet gått, blir du vurdert. Det er ingen regel, men en regel om å vurdere :-)

Vannet kan jo godt gå mens en er i vannet også, så.... Eller altså på et tidspunkt vil det jo gå.

Uansett blir man vurdert i forholdt til ulike typer risiko og merknader - det er det som skjer når en kommer inn og en måles både foran og bak på alle måter.

ønsker du vann og de kan tilby det, skal det opplagt gode grunner til for at du IKKE får det!

Jeg ble vel ikke målt så veldig "foran og bak" på abc. :-) Faktisk var det en av de tingene jeg likte: Å slippe å ligge med regstrering og fandens oldemor. Jordmor hadde verken undersøkt meg eller sett meg ha en eneste rie før jeg var innskrevet. Hun stolte på min vurdering av at jeg var i gang (hadde ikke hatt vannavgang, da). Åpningen ble målt etter at vi var vel installert. :-)

Min fjerde fødsel startet med vannavgang, riene startet i løpet av den neste halvtimen, og det var jordmor som foreslo at jeg kunne føde i vann; noe jeg gjorde:-)

Vet imidlertid at en annen her inne nevnte at hun ikke fikk bruke badekar under fødselen fordi det var 18 timer siden vannet var gått, og da var de redde for infeksjonsfare.

Hei du

Jeg fikk beskjed om at hvis det var oppunder 24 timer siden vannet hadde gått så kunne man ikke føde i vann p.g.a infeksjonsfare.

Men ellers skal det gå greot så lenge man har hatt et normalt svangerskap.

Jeg skal selv føde i vann.

Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...