catine Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Hei! Opplevde nettopp da jeg reiste meg opp av sofaen at jeg fikk en vått flekk i buksa. Vanskelig å se hvilken farge det er, men ser ut som litt gulaktig. Er kun en liten flekk, men er likevel litt engstelig.. Er det slik at det er veldig farlig å lekke fostervann når det er så lite? Eller går det greit..? Har ca. 1 uke igjen til termin. Håper på svar!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Er ikke sikkert det var forstervann som kom ut.
snartmammapåny Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Fikk et råd her inne angående dette. Så lenge det ikke kom mye så var det ingen fare. Lekker man så er det liksom flere bind som blir våte. Skjer det bare en gong så er det mest sansynlig tynn utflod, noe som vist nok er veldig vanlig mot slutten. Opplever ofte flekker jeg og, er nok bare tynn utflod..
catine Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2007 Tusen takk for svar! Beroligende å vite at det går fint dersom det bare er en liten flekk.
m@rie82 Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 hei! jeg begynte å lekke fostervann 4 dager før jeg fødte. jeg merket det hver dag, og mer enn bare en våt flekk i trusa, for å si det sånn. men er du veldig usikker kan du ringe føden og spørre der, de kan svare deg bedre enn det jeg kan. lykke til!
Dumbo 14.juni Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Siden det bare er en uke til termin og du har hatt en slik opplevelse ville jeg absolutt fulgt godt med fremover! Det samme skjedde med meg, jeg trodde jeg hadde fått urinlekkasje i flere dager. Men det var fostervann som kom ut ja. Ikke bra å miste for mye, kanskje du burde ringe til føden? Det hadde jeg gjort! Det vet hva som må gjøres.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #8 Skrevet 11. februar 2007 HEI, Jeg begynte å lekke fostervann i uke 29, dro ned på føden for å sjekke da jeg var meget usikker på om hva det kunne være (fastlegen sa bestemt at det bare var utflod uten å sjekke meg!)- og joda det var fostervann! fødte prematurt i uke 31 pga dette, alt bra med mor og barn. men jeg råder ALLE til å sjekke seg hvis man er bekymret!! mmye bedre å ringe en gang for mye!! lykke til
Lone35 =0) Skrevet 11. februar 2007 #9 Skrevet 11. februar 2007 Jeg ville også sjekket dette. Jeg er 23+0 og har hatt fv-lekkasje siden 11.01! Det kommer alt fra drypp til mindre styrtninger. Jeg kommer til å foreslå lungemodningsmedisin nåt jeg har fullført 24.uke. Når man først begynner å lekke, er det stor risiko for å føde for tidlig. Tips: Lukt på bindet. Fostervann er gul/blank av farge og lukter annerledes enn både urin og utflod. Du kan ikke holde igjen f.vann om det kommer mye.
Pella Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 Hei. Dette opplevde jeg da jeg fikk sønnen min. Jeg ringte sykehuset og måtte komme inn for å sjekke at det virkelig var fostervann. Dette fordi hvis man lekker fostervann er det større fare for innfeksjoner. Hadde litt over en uke igjen til termin. Etter å ha funnet ut at det virkelig var fostervann måtte jeg ta blodprøver for å sjekke om jeg hadde fått infeksjon. Fikk også beskjed om at hvis fødselen ikke var startet i løpet av to dager ville de sette igang fødselen. Heldigvis slapp jeg dette for nurket kom tidlig dagen etterpå. Så ring og hør med sykehuset.
3søte små Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 med min første gikk vannet skikkelig.., med andre mann bare sivet det. Men jeg visste jo hva jeg kjedte etter og ringte føden. Skulle komme på kontroll, men de mente det bare var utflod. De tok en gyn.prøve, og såg at det var fostervann.. Jeg ble satt på drypp, og JM sa at ungen helst skulle være født innen et døgn etter vannavgang!! Så ville absolutt ha sjekket!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå