Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Jeg holder på å klø meg i hjel på magen! bliiir gaaal.. hva kommer dette av?! er det noe man kan gjøre? skal ikke til jordmor før 26 februar og kan ikke gå slik til da:(....
LaPaysanne Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Aner ikke hva det kommer av, men jeg mener å ha hørt uttrykket svangerskapskløe:-)) For meg hjelper det å smøre meg ordentlig med en god, fet fuktighetskrem, eller olje.
snopeguri:-) Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Det er heeeelt normalt, og kommer rett og slett av at magen vokser. Eneste tipset jeg kan gi er å smøre deg masse med fuktighetskrem (anbefaler spenol) og IKKE KLØ! Håper det gir seg (vet hvordan det er....) :-)
snopeguri:-) Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Dette må ikke forveklses med "svangerskapskløe"! Ved "svangerskapskløe" klør en noe infernalsk over HELE kroppen hvis jeg ikke tar helt feil;-)
Kaja_2013? Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Jeg fikk beskjed fra sykehuset om å bruke noe som kalles "hvitvask" som man får kjøpt på apoteket etter at de hadde mistanke om alvorlig svangerskapskløe. (undersøkelsene på sykehuset viste at det ikke var den alvorlige varianten jeg hadde.) "Hvitvask" hjelper godt rett etterpå, men må påføres ganske ofte for å holde på effekten, men min erfaring er at det er lurt å smøre inn med en god fuktighetskrem mellom påføringene av "hvitvask".. Tror ikke det er så mye fuktighet i den "hvitvask"-behandlingen og tørr hud klør jo ikke akkurat mindre:)
Tiddelidu Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Har man mistanke om svangerskapskløe så bør man gå til lege og ta blodprøver. Det er særlig kløe inni hendene og under føttene som er et symptom. Selv klødde jeg på skuldrene/nakke, tok blodprøver, ble henvist til sykehuset og siden jeg var nær termin (uke 38) så skulle fødselen bli satt i gang uken etter. Nå fødte jeg før den tid, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå