Gå til innhold

Sulten og kvalm fremdeles

sistemann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært kvalm hele tiden og er 15 uker i morgen. Hos meg hjelper det ikke å spise, og jeg føler meg stort sett aldri sulten heller. Men jeg har utrolig mye mat jeg ikke klarer lenger, og også mye mat som jeg bare MÅ ha, selv om jeg ikke er sulten.

I begynnelsen voksnet jeg kl.4.30 med kvalme, og det varte til kl.11, for så å begynne igjen kl.18 og da varte det til jeg sovnet. Nå er jeg i bra form om morgenen, men det kommer ved 13 tiden og varer til jeg legger meg. For meg er det bare en ting som er verre enn kvalmen, og det er kraftig hodepine i tillegg.

Siden jeg hadde det slik i de to siste svangerskapene også(HELE svangerskapet) så tror jeg at jeg kan si at jeg har prøvd alt av gode råd. Jeg pleier å ha en liten trekule, str.klinkekule, som jeg gnir mot innsiden av håndleddet, ca.2-3 cm over selve håndlegget. Dette punktet blir brukt mot kvalme av akukunktører, og jeg har lært hvordan jeg skal gjøre det. For meg hjelper det noen ganger, men veldig kort stund om gangen, kanskje 20 min. Men en slik pause er også godt da!! Det har sikkert noe med å gjøre at jeg ikke treffer akkurat punktet.

Sånn har jeg det også Smugs. Bare 8 uker på vei og kvalm og sulten. Lagt på meg 1 1/2 kilo allerede, enda knøttet er bare sååå lite!

Får ikke gjort mye annet enn å prøve å holde maten nede.

Æhh... Og så løper det sånn i bena og jeg legger meg i 21 tiden om kvelden, jeg som egentlig er et nattmenneske!

Ja, ja.. Det er vel luksus dette i forhold til de som ikke er så heldige som oss i og med at vi jo har blitt gravide!

(Prøver å være positiv og håper at det gir seg snart!)

Var kvalm de første 16 ukene denne gangen, og spiste ingefærtabletter fra helsekosten, drakk ingefær avtrekk med hel kardemomme og nellik i, det hjalp litt, og så slapp jeg å sise hele tiden.

Nå i uke 25/26 er det kommet igjen og det hjelper litt med ingefær, jeg kaster ihvertfall ikke opp.

Forrige svangerskap kastet jeg opp fra uke 3 til dagen før jeg fødte det var 8 måneder med kvalme, en god dag kastet jeg bare opp 3 ganger...

Sulten pleier å avta i uke 20 hos meg da, denne gangen også, så jeg går opp mest frem til da, etter det er mellom3 og 5 kilo jeg har lagt på meg .

Jeg var også kvalm de første 16-17 ukene. For å unngå kvalmen så spiste jeg lite og ofte. Drakk mye vann! Fikk anbefalt av en veninne å gå på apoteket å kjøpe armbånd mot reisesyke og morgenkvalme. Hadde på meg disse stort sett hele døgnet og må innrømme at de fungerte.

Nå er jeg i uke 28 og har det veldig bra! :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...