Gå til innhold

Andre med termin ca 25.september?

Anbefalte innlegg

Hei, syns det hadde vært gøy å starte en skravletråd for oss som har termin samtidig og som er i samme uke. Føler at nå i begynnelsen er det stor forskjell på å termin 1.september og i slutten av september.

Jeg er nå ganske akkurat 8 uker og føler meg i tipp topp form. Ikke kvalm eller noe. Litt tyngre å jogge enn før (blir til at jeg går mer når jeg trener). Kjenner at noe er "annerledes" i kroppen, men har verken mens murring eller stikking i brystene.... men dette er vel like normalt som å ha en masse symptomer? Gøy å kunne dele erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185648-andre-med-termin-ca-25september/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Gogulla

God ide med en slik skravletråd. Ettersom det er så stor utvikling fra uke til uke har det litt å si om man har termin i begynnelsen eller slutten av måneden.

Selv har jeg termin 20 september. Dvs i uke 9 nå.

Jeg har følt meg veldig normalt. Nesten litt skummelt normal, hadde nesten ventet noen flere graviditestsymptomer. Men, jeg er selvfølgelig kjempeglad for at jeg ikke er kvalm, sliten eller har såre bryst.

Gleder med veldig til UL for å få bekreftet at det faktisk er liv der inne.

Jeg har termin 22 september etter teminkalkulatoren, legen har satt foreløpig termin til 15 men de tar jo ikke hensyn til sykusens lengde da.

Jeg synes jeg ar hatt det ok frem til nå, noen kalme bryger men ikke hengt over doskåla, det enseste som hemmer meg er svimmelhet. Er veldig svimmel til tider, men skal ikke klage...dette barrnet er etterlengtet.

Jeg har ikke vært til noe kontroll enda, bare fått søkt fødeplass hos privatpraktiserendlege. Skal følges opp fra midten av mars av fødselslege. Og har fått time til ordinær ulatralyd i april, håper det blir en i mars også....men vil ikke stresse og er ikke hyper opptatt av UL.

Hei =)

Jeg venter nr 3 og har mens termin 24 september. Er en del kvalm og svimmel, men overlever =) Er tungt å være på jobb hele dagen konstant kvalm, men det går. Klerne er oxo bynt å bli litt trange og ubehagelige. Gleder meg til å få tilbake mammaklærne mine som jeg har lånt bort =) Legger meg tidlig om kveldene, er mye mer sliten en før.

Enn dere?

Klem... =)

Annonse

hei hei

har også termin 25. september.. enig at det blir litt sprik i forhold til de som venter helt i begynnelsen av måneden...

Har også lite symptomer, ingen plager.. bare litt tunge og ømme bryster og blitt litt ekstra glad i å sove....

skal til første kontroll på torsdag....

Ja, 25.september her!!

Går nå i 9.uke og er super fornøyd med gravidtilværelsen..

Magen har allerede begynt å forandre seg.. Men dette er min nr.2 og man sier jo pfte at man får litt fortere mage med nr.2 ..

Ellers så er jeg suuuper trøtt om dagen.. men heldigvis ikke så kvalm!!

Var på min første legekontroll dag.. alt var vel.. Men vet jo ikke sikkert da.. tok jo ikke noe UL!!

Hei!

Jeg har termin 26 september. Dett er mitt andre svangerskap. Føler meg ok. Er veldig trett og det er slitsomt men heldigvis ikke like kvalm som jeg var sist. Eller har magen begynt å vise men jeg har ikke lyst å fortelle det til noen ennå. Har litt ømme bryst ellers ingen symptomer.

Hei, så koselig at det er så mange!

Og bra at de fleste er i fin form. Jo, jeg merker nok at jeg sover litt mere enn normalt ja... delig å sove sove sove zzzzz ekstra lenge, og å ha seg en liten blund på ettermiddagen.

Ser at noen av dere alt har vært til lege, når skal dere andre? Og når skal dere ha UL?

Jeg har termin 26.

Har en gutt på 2 fra før av.

Jeg er ufattelig sliten og trøtt og sliter i tillegg allerede med et kranglete bekken. Jeg er kvalm om kvelden og har litt mensmurringer, men i motsetning til sist har ikke puppene vokst og de er ikke ømme.

Hei!

Så gøy med en klubb for oss med ca samme termin. Jeg har termin 24. september, har ei jente fra før. Gleder meg så vanvittig til den lille kommer. Er veldig plaget med kvalme, oppkast og er kjempetrøtt.. Ikke bare bare det når en holder på å bygge hus og har ei lita som er i 100 hele dagen.

Annonse

Hei! Jeg har også termin 25. september :D

Slet mye med kvalme, det var fælt! Orket ingenting. Men har blitt bedre nå. Nå er det bare tretthet! Har hatt ømme bryster i blant, itj noe godt det. Må bare si at dere som itj har hatt symptomber er heldige!! Men men, skal ikke klage =)

Vært og tatt UL også! Da jeg var 7+1. Artig! =)

Så gøy! Jeg har også termin den 25 September.

Jeg er førstegangsgravid, og kunne ikke forestille meg at formen ville være såpass langt nede såpass tidlig i graviditeten. Jeg er kvalm 24/7 og kaster opp alt fra 6-12 ganger daglig. Jeg får heller ikke i meg folat og omega 3 som er anbefalt å ta daglig. Dette er noe jeg bekymrer meg litt for, men man får jo bare håpe at kvalmen letter snart, og at jeg får krefter og oversskudd til å kunne leve som normalt igjen.

Jeg har gått ned ca 7 kilo på ca 2 uker, noe som heller ikke er så bra. Men dem savnes heller ikke, da jeg i utgangspunktet har litt "for mye av det gode"

Jeg har kun vært på en kontroll hos jordmor, hvor blodprosenten og blodtrykket ble tatt, dette så heldigvis fint ut, og urinen var det ingenting å si på :-)

Bortsett fra det overnevnte så er jeg veldig spent på fremtiden, og ser så inderlig frem til at den lille skal komme til verden. Og jeg vil definitivt vite kjønn så fort det lar seg vite :-)

Kjempe fint med en tråd som dette :-)

Termin 20 sept.. :)

Vært på tidlig UL pga SA i des. måtte se hvor langt jeg var kommet.

Det var i uke 7+0 og nå er jeg i 10.ende uke allerede..

Håper bare de neste to ukene går like fort!! :)

Er førstegangs, og vært myyyye kvalm, men har ikke kastet opp en eneste gang - heldigvis!!!

Ellers er det greit, er 50% sykem. nå ut denne mnd, så det hjelper MASSE... :)

Jeg har termin 26 september. Er i forrykende god form. Litt ømme bryst og litt trøtt, ellers bra.....

Jeg har allerdede tjuvtitta på nurket, ja... Er radiograf, og har tilgang til ultralyd hver dag... Så mini blir nok litt lei av å være i rampelyset etterhvert tenker jeg.. Men artig i allefall. Første kontroll til legen har jeg mandag, så da blir det enda mer virkelig.... Har liksom ikke helt fått det inn i hodet at jeg skal bli mamma..... Men vi gleder oss da.....

hei!

så moro med så mange her!! jeg har termin 27 september- og var på UL i dag! legen min er gynekolog-spesialist-så tenker jeg får litt mer UL enn vanlig. hadde en SA i oktober 06, så har vært litt på tuppa nå denne gangen. men alt så vist bra ut- 1.4 cm- så ikke store karen...

av symptomer har jeg hatt ømme pupper, tisset ofte, og er supertrøtt. har vært mye kvalm og sett helt syk ut- men nå er det mye bedre.

så ikke så lett å holde dette skjult når jeg ligger masse på sofaen og ser ut som et laken..når tenker dere å si noe? jeg har sagt det til foreldre og svigerforeldre- og en venninne. håper å vente litt med å si det til flere- men vi får se.

jeg bor i skien- noen andre her??

blir moro å følge alle sammen i månedene fremover!!

Hei. Jeg bor i Porsgrunn, har termin 24 september =) Vi har fortalt det til foreldrene mine og en tante, men venter litt til med å fortelle til resten. Regner med det blir litt reaksjoner med at vi skal ha nr 3 =/ Enn du...er dette første?

Jeg har termin 25 september :-)

Du er superheldig som er i god form. Jeg var det helt i begynelsen, husker jeg sa at "egentlig så kjenner jeg ikke at jeg er gravid.." Skulle ønske jeg kunne si det idag også :-/

Er skikkelig kvalm, heldigvis har det begynt å gi seg sånn smått. Matlysten er elendig og jeg klarer ikke middagsmat.

Håper dette gir seg snart!

Flink du som trener, det må jeg si, det har jeg gitt opp pga kvalmen. Det er bare å nyte at du er i god form :-)

Hei

Termin 24 september. Har vært mye kvalm og trøtt men kaster heldigvis ikke opp :) Har hatt to "gode" dager så i dag har jeg vært på joggetur, det var hærlig det!

Er den første så det blir veldig spennende dette :) Magen har forandret seg men mest fordi magen blåser seg så utrolig opp på kvelden. Fordøyelsen er ganske mye tregere enn vanlig..puhh..det synes jeg er det værste.

Såå..dette blir spennende jenter :)

Hei!

Jeg har termin 30. september med nr. 2 i magen. Har vært litt mindre kvalm denne gangen, men fortsatt varer det hele dagen. Har veldig lyst på mat og det smaker veldig godt, særlig sterkt krydret mat. Med første smakte all mat "dritt" da jeg var kvalm. Er også veldig trøtt, har mens murring og ømme bryster. Er veldig hard i magen og har allerede fått besøk av noen vonde og ubehagelige "utvekster" nedentil. Hadde det med første også men da kom det ikke så tidlig. Tror jeg har hatt alle symptomer nå bortsett fra oppkast og sure oppstøt. Vi har allerede fortalt den gledelige nyheten til familie og de fleste av vennene våre. Det er min kjære som ikke klarer å vente fordi han gleder seg sånn :-). Jeg ville gjerne vente litt fordi det kan jo gå galt. Tenker mer på det nå enn med første.

Hei dere!

Jeg har selvutregnet termin 19. september. Har ikke tatt graviditetstest eller bestilt kontroll, men siden dette er nr. 2, så kjenner jeg alle symptomene godt igjen...

Hyggelig at det er så mye aktivitet i formumet, jeg var ikke på noe slikt nettsted sist jeg var gravid.

Jeg bor i Asker og har en jente nesten 3 år fra før. Er det noen andre som bor i nærheten?

Jeg er en del kvalm om morgenen og føler meg ganske oppblåst. Har ikke fortalt noen det ennå, men tror det begynner å bli på tide, for det kan nok hende at folk ser det snart.

Lykke til dere, vi er jo alle heldige!

Hei :)

Har også termin i slutten av mnd. Etter mine beregninger akkurat i uke åtte imorgen. Var hos gynekolog forrige torsdag 8. februar og alt var fint. Nurket var 14mm og hjerte slo :) Skal til jordmor i begynnelsen av mars.

Var kvalm i uke 5 og 6, men nå er jeg i god form. Litt mindre tålmodig kanskje, og mer trøtt. Den største forskjellen er brystene mine, er normalt ganske flat og føler meg nå helt enorm. Har for første gang kjøpt en bh med c-cup... Artig ;)

Forrige helg drakk jeg for første gang alkoholfri rødvin, smakte ikke så ille som jeg skulle ha trodd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...