Gå til innhold

Når kommer strekkmerkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 25, har foreløpig ikke fått noen, men magen skal enda vokse ganske mye, så gruer meg....Noen som vet når det er vanlig at de dukker opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 27+1 og andregangs og har ikke fått ett eneste strekkmerke ennå. Fikk fem strekkmerker sist og de kom veldig sent. Fordelen med det var at det forsvant ganske fort etter fødselen.

Bare gled deg over at det tar lang tid før de kommer for de er ikke noe å samle på. :-)

Skrevet

Fikk mine i uke 35 sist..og da kom de i fleng

Skrevet

Er ikke sikkert de dukker opp i det hele tatt da!:)

Skrevet

Det er ikke en selvfølge å få strekkmerker, leste et sted at hvis man trente regelmessig (i og før svangerskapet) så tok ikke huden og musklene samme skaden som hos utrente. Min mor trente masse og fikk aldri et eneste strekkmerke, så det må jo stemme.:)

Skrevet

Høres bra ut! Jeg trener masse!;)

Skrevet

Fikk mine etter uke 36 sist, spesielt etter uke 38. Magen vokser faktisk veldig mye siste mnd! (I alle fall hos meg gjorde den det)

Skrevet

Jeg tror det går med på arv enn om du trener. Jeg har et par syltynne venninner som trener masse og begge to fikk kjempemasse strekkmerker fra uke 30. Der hadde begge mødrene også mye strekkmerker. Min mor har aldri trent, men har ikke et eneste strekkmerke. Jeg er annengangs gravid nå og har fortsatt ikke et eneste strekkmerke, men er nå gravid med tvillinger så tror kanskje det kan komme noen etter hvert da. Uke 24 nå. Smører meg(gjorde det sist å) med weleda sin svangerskapsolje og har litt tro på den også da. hehe:-)

Skrevet

Eg trur at d ligg meir i hormonan, dem såm har mye hormona, får masse strekkmerka, trur ågså hudtypen har noe å si..

Skrevet

det kommer an på hudtypen.

noen har mer tøyelig "underhud" enn andre, mens de av oss som kanskje lett sprekker kan få strekkmerker. ikke fått noen selv enda, men fikk en del på lårene i puberteten, så de dukker vel opp..

men det kan bøtes på med vitaminer, mener jeg, slikt som styrker huden osv, men kan ikke huske hva. lønner seg å spørre en hudpleier!

Skrevet

og jeg trener aldri og har ikke sett ett eneste merke - får nr 2 i mai ;)

Skrevet

Uffda - og mine hormoner som har ligget 5 cm over huden de siste månedene ;)

Må vel være den ultimate hevn - jeg har ikke "bare" vært søt og blid =))

Skrevet

Med førstemann kom de i uke 39/40 :-( Det var surt det! Så fikk jeg noen til med nr 2 rundt uke 36-38 en gang. Men mine er ikke så store/brede/lange og langt nede på magen og litt på hoftene så de på magen blir skjult av truse i ikke-gravid tilstand (også små strintruser). Dessuten blir de enda smalere og blekner etter en sommer i solen. Jeg var aktiv og sunn med førstemann, men det hjalp fint lite, dette er genetisk betinget vist nok, men mammaen min har ingen strekkmerker da, hun har fått to barn. Jeg hadde litt strekkmerker fra før jeg ble gravid også på innside av lår, bak knær og på brystene fordi jeg plutselig spurtvokste så veldig i 10-13 års alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...