Gå til innhold

Feber og paracet..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet er ikke så farlig å ta. Hold deg til de dosene som står på pakningen.

Det er ikke så bra å ha feber heller.

Husk å drikke mye!

Skrevet

Heihei!

Stakkars deg, eg e sjøl syk, men bynne å bli bedre no. Ikkje nåkka gøy nei;p

Eg har fått beskjed av både legen, på apoteket, åg på legevakta, at eg kunne ta ca 3 tabeletta dagelig.

Åg kordan eg fordelte disse tabelettene var opp til meg sjøl.

Når eg hadde d som verst så tok eg 1 tabelett på ettermiddagen, ågså tok eg 2 om kvelden..

Da hadde eg skikkeli vondt da.

Så ta den paraceten du, d går så fint:)

(d står i d eskeinnlegget at d ikke er påvist skade på fosteret:)

Men hold deg unna Ibux.

God bedring!:)

(d e jo bedre for babyen at du tar en paracet og blir bedre, åg kanskje klare å slappe litt av, enn at du ska ligge sprekksjuk)

Skrevet

Takk for litt trøst:) Har tatt en paracet nå og drukket 1/2 liter vann. Merker på junior at han har det litt varmt også.. Har vært voldsom aktivitet der i dag...men det har jo bare vært kos. Har kjent spark på utsiden for første gang i dag. Så dagen har hatt sine lyspunkt!!

Satser på at Paraceten virker snart, så jeg orker å ta meg en dusj...

Skrevet

Åhh d e bestandi koseli å se spark utpå magen, eg så spark første gang på utsiden for 5dager siden:)

Er du langt på vei?:)

Skrevet

Er 20+6 i dag! Du da??

Skrevet

25+4 :)

Så arti at du hadde sett d så tidlig da:)

Vet du hvordan kjønn d blir??

Skrevet

Vi hadde en liten diskusjon om å få vite det eller ikke. Jeg hadde lyst mens sambo ville ikke... Han innså vel at jeg ikke lot meg rikke og etterhvert syns han det var greit også. På UL så han faktisk lillemann sin lille tiss før JM hadde sagt noe om det.. Han sa etterpå at om vi hadde bestemt oss for ikke å vite det hadde han spurt uansett, for å få bekreftet det. Så da var det jo greit.

Skrevet

Åh så koseli:)

D e så masse fine gutteklea der ute, synes nesten at dem har meir utvalg i daglidagse klea enn d jentene har.

De har liksom bare kjolene som e ekstra, men forskjellige genser typa, bukse, åg diverse e blitt så bra på gutteavdelinga.

Får ei lita jente:) har hatt jentefølelse heile svagerskapet:)

Så eg blei ikkje overraska på UL:)

Eg hadde ikkje nån spesielle kjønnsønska, men bei kjempe gla da eg fekk vette at d va ei lita prinsessa:)

Har dåkker tenkt på navn?

Skrevet

Nå vil jeg ikke komme med anbefaling for bruk eller ikke av legemidler, jeg er ingen lege (eller annet helsepersonell for den saks skyld). Da jeg hadde feber fikk jeg dog beskjed om at høy feber over tid er mer skadelig enn paracet.. er du i tvil; ring legevakten. God bedring :)

Skrevet

Sjekket forresten Norsk Legemiddelhåndbok (http://www.legemiddelhandboka.no/) nå:

Legemidler som med stor sannsynlighet kan antas å ikke være teratogene eller ha andre uheldige virkninger under graviditet. Dette er legemidler som enten er vist å være uten fosterskadelig effekt hos mennesker i kontrollerte undersøkelser eller som har vært i utstrakt bruk i lengre tid uten at det har fremkommet mistanke om teratogenese eller andre skadevirkninger og som ikke er kommet under mistanke pga. dyreforsøk eller andre spesielle forhold.

Eksempler er: Penicilliner (med forbehold om pivampicillin og pivmecillinam, se penicilliner ( ), cefalosporiner, paracetamol, lokalanestetika, første generasjons antihistaminer, kromoglikat, antacida, jernpreparater, folat.

Skrevet

Hei hei. MYE bedre å ta paracet enn å ha feber. Legen printet det inn i hodet mitt, bare ikke overstige anbefalt dose på pakningsvedlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...