MammaTilNick Skrevet 12. februar 2007 #26 Skrevet 12. februar 2007 dere kan heller vente med å omskjære sønnen deres, og heller la han få bestemme det selv når han er gammel nokk til å fårstå hva en omskjæring er! det er min mening da....det er tross alt kroppen hans, la han få selv bestemme!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #27 Skrevet 13. februar 2007 Renslighet er vel ikke akkurat et slående argument. Enig med de som ler litt av det. Og der er vel vanlig at vil ikke nødvendigvis har så kjempe stor forståelse for andre kulturers skikker. Det er jo no helt annet enn det norsk kultur står for. Blir utrolig lei av å høre det. Det skal da gå begge veier i tilfelle!!!!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #28 Skrevet 13. februar 2007 Jeg forstår det ikke jeg. Om det er en gud, uansett relgion, så skal det visstnok være denne guden som har skapt oss alle, og i sitt bilde, så da skal vel kjønnsorganene se slik ut da. Da vil det vel si at de som omkjærer tukler med guds bilde , tviler på att gud liker det hehe Nei stakkars barn sier jeg, Det er helt sykt hva slags tradisjoner menneskeheten har skapt. Ikke sikkert en kommer til himmelen fordiom, slik som verden ser ut i dag i enkelte land, ser det stygt ut som att de fleste havner i helvetet, uansett hvor "renslige" de har vært.
Linni PuseGal Skrevet 13. februar 2007 #29 Skrevet 13. februar 2007 Å hallo !!!!!!!!!!!!!!! Ikke mange her som kan svare uten å være anonyme ... PYSER!! Jeg for min del har vært med omskjærte menn og må si at det er rensligere. Min elskede og utkårede er ikke omskjært.. Nå har ikke jeg no tro på religion men respekterer de som gjør visse ting pga religion. Er det pga alle adre gjør det eller pga det er vanlig i visse land så er jeg ikke enig.. Vi er så jævlig skjønnhets fiksert, en ting er å legge seg under kniven når en kan bestemme selv en ting er å bevist gjøre det mot andre som ikke kan bestemme... Akkuratt det samme som å ta hull i ørene på en 1-2-3 åring.... Næ jeg synes det er mye rart der ute, men alle må få ha sine meninger også de for diverse ting... Men da må det kunne gå ann å DISKUTERE uten at det blir skitt snakk.. Ikke sant ? :-) ..... Ellers har jeg LITE RESPEKT for alle PYSENE her ute som er LIVENE redd for å signere med nick.... .... men jeg forstår hovedinnlegger ikke ønsker å blotte seg for mye :-).... Og til Hovedinnlegger, jeg håper du finner noen/ sykehus som kan hjelpe dere, ikke ta dere nær av alt som blir skrevet her men det må være lov å ha konstruktive meninger.... Men er dere sikkre på hva dere gjør og har tenkt nøye over grunnen så skal dere jo selvfølgelig ikke få dårlig samvittighet eller tenke på denne (noe hypet, tråden )
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #30 Skrevet 13. februar 2007 Greit nok at forhuden har ingen særlig funksjon, men jeg mener likevel at man skal ikke tukle med kroppen...Skal man begynne å skjære av lilletåen også til alle nyfødte fordi den ikke har noen funksjon???? Vi hadde en gang en hale mener mange, og den har forsvunnet av seg selv.....hvis forhuden og lilletåen ikke har noen funksjon så vil nok de også forsvinne etterhvert. Husker da jeg fikk nr 1, som forøvrig er gutt, syntes det var fælt bare med tanken på at de skulle ta blodprøve av ham, og jeg skulle gjerne tatt stikket for ham. Kunne aldri tenke meg å foretatt en omskjæring...... Nei, min mening er at det man er født med er meningen at skal være der, så lenge det er normalt.... En ting er om man gjør det av medisinske årsaker, men liker ikke å klusse med naturen på vegne av andre av skjønnhetsfeil.. Min sønn har en "skjønnhetsfeil", men jeg tenker at så lenge han er gutt så er det ikke sikkert at han bryr seg. Hadde han vært jente så hadde han nok brydd seg, men uansett om han vil operere senere eller ikke så skal han få min fulle støtte, men da er det HAN som velger det. Jeg velger det ikke for ham!
**chrissy-the sweetest thing** Skrevet 13. februar 2007 #31 Skrevet 13. februar 2007 de superpysene som velger anonym her,har dere ikke liv selv ,eller?-så dere må stakkars hakke å klage på alle andre som ikke har samme mening som dere her!ikke stakkars ungene våre/stakkars DERE!og ungene deres-vokse opp i en verden med dere der kun deres mening og tro gjelder,sånne som dere som gir hvite /tverrsynte mennesker et dårlig rykte....ja,jg er fullstendig klar over at jeg er i norge-eller ,hmmmmm,,,,hvor er jeg!dah. jeg er helt norsk,fra langt tilbake.han er født og oppvokst her,og hvem er du/dere til å dømme oss, vår religion eller meninger.takk og lov for at vi lever i et land der vi har rett til egne meninger for hadde ting vært opp til dere hadde verden vært et forferdelig sted.skam dere! til dere andre som sier på en pen måte hva dere mener om omskjæring o de som er enig med oss,takk for meninger og innlegg.håper de som velger omskjæring finner det de trenger.renlighet og sykdommer er viktig for noen og ikke for andre,men siden vi er barnas foreldre og tar en god avgjørelse for dem nå som de er små,kommer de garantert ikke til å hate oss for senere,omskjæring er utrolig mye mer smertefullt når de er større ,mer å fjerne og det blir et penere resultat.! anonyme ,patetiske hormonbomber,....hvis dere har så j*** mye smart å si så si det med nicket deres.bring it,kan garantere at dere ikke er så tøffe i kjeften når folk vet hvem dere er.la nå dette være et bra forum som folk kan snakke/smådiskutere/og dele meningene sine uten at dere kapper hode av oss.vææææær så snill,a!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #32 Skrevet 13. februar 2007 Kopierer dette fra samme debatt inne på 2.trimester. Ganske så god grunn til å omskjære , spør du meg. yes, det hjelper overfor hiv/aids. The most recent data indicate that circumcision is correlated with significantly reduced risks of HIV transfer during heterosexual intercourse (a between 48% and 53% reduction, although the topic remains the subject of ongoing research and debate in the medical community) Research by the World Health Organization published in the US Public Library of Science Medicine journal in July, 2006, showed that men who had been circumcised had a significantly lower risk of infection with the AIDS virus, and calculated that if all men were circumcised over the next 10 years, some two million new infections could be avoided. Anonym [svar på dette innlegget] Sv: omskjæring 20:27 11.02.2007 Kaster meg på Hedwigs utsagn!! HVAAA??! Hvordan i ALL VERDEN skal det kunne redusere risikoen?!? ..jeg tror noen har blitt lurt trill rundt her, ja..! *Sebbe* Unna vei-reke på snei! [svar på dette innlegget] Sv: omskjæring 20:28 11.02.2007 ..gi oss en link til det utklippet! Dette vil jeg lese med egne øyne!! *Sebbe* Unna vei-reke på snei! [svar på dette innlegget] Sv: omskjæring 20:29 11.02.2007 Kjære dere skjekk nå fakta før dere hiver dere på med HVAAAAA????? Dere som tviler på det som står ovenfor på engelsk kan jo bare undersøke selv med forskning på hiv/aids. Anonym [svar på dette innlegget] Sv: omskjæring 20:25 11.02.2007 Vi skal også omskjære om vi får en gutt, og jeg har vært sååå skeptisk til det, i og med at jeg ikke vil gjøre det pga religion.Men jeg har lest mye om det og bla i Usa er dette veldig vanlig og det er ikke farlig.Det handler ikke om at mannen skal holde lengre i senga ihverfall, det er pga renslighet og at det er mindre risiko med infeksjoner evt sykdommer.Etter det jeg har hørt får man gjort det på enkelte sykehus. Men jeg vil ihverfall gjøre det tidligst mulig. Anonym [svar på dette innlegget] Sv: omskjæring 20:29 11.02.2007 tror det er noen som er blitt lurt ja........ hedwig me bambini i magen! [svar på dette innlegget] Sv: omskjæring 20:33 11.02.2007 Det beskytter ikke mot hiv, men det reduserer sjansen betraktelig. http://www.unaids.org/en/Policies/HIV_Prevention/Male_circumcision.asp http://en.wiki pedia.org/wiki/Circumcision http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4371384.stm Anonym [svar på dette innlegget] Sv: omskjæring 20:30 11.02.2007 Er d pga av at på omskjærte menn så samles d kanskje ikke så masse bakterier bak forhuden?? Er d derfor risikoen for sykdom minsker kanskje? devilinu [svar på dette innlegget] Sv: omskjæring 20:41 11.02.2007 Dette er noe av det beste jeg har lest! Legger meg laaangflat! Her er en link til Tidsskrift for den norske Lægeforening; http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visnyhet?vp_id=9564 Jammen lærte vi noe nytt i dag også! Hovmod står for fall! Unnskyld! *Sebbe* Unna vei-reke på snei!
godiva med 3 gull Skrevet 13. februar 2007 #33 Skrevet 13. februar 2007 Så lenge HI er anonym synes jeg alle vi andre også kan være det. Og om dette er et så ømtåelig emne at den som starter det vil velge å være anonym ...er vel det så ingen skal gjenkjenne.. Og til deg som synes vi er snevre og skaper en grusom verden! Men er glad for å bo i et land man har lov til å ha egne meninger.. jippi: Da går vel det begge veier?!!!!!? Eller er det dobbelmoralen lenge leve. Synes ikke noe om alle skikker i andre kulturer og heller ikke noe om at de blir utført her i Norge. Nå går ikke omskjæring av gutter under det jeg synes er ille, men ville ikke gjordt det på min baby!!
**chrissy-the sweetest thing** Skrevet 13. februar 2007 #34 Skrevet 13. februar 2007 jeg skrev at de som dømmer oss med egne meninger og legger inn rasistiske meldinger , hvor onde, grusomme ,osv vi er om velger dette skaper en grusom verden!hvis alle skulle tenkt som de '/dere(da jeg ikke vet om det er du som har lagt inn en anonym melding her).da fortsetter krig/rasisme o.l videre i en ond sirkel.du har rett til egne meldinger her i norge(takk og lov) og dere har også rett til å legge inn egne meninger her inne men la det bli til egne meldinger uten at vi skal bli skjelt ut ,kappet hodet av,eller føle oss som grusomme mennesker fordet vi vil omskjære.så ja......godiva,frøken-lenge leve dobbeltmoralen mener jeg men dette var vel EGENTLIG ikke en dobbeltmoral.eller tar jeg helt feil igjen nå???????????????????????????????????????????????????????????????? men meningen min er at stakkars dere ,som tror dere er bedre enn andre kulturer og at norge er for normenn og norske skikker,for norge er ikke bevist bedre enn andre land!jeg har tro på at om 10/20 år er det få av den rene rasen*skremme*skremme*men normenn som dere er redd for hva som er utenfor landet eller utenfor norske tradisjoner at dere dømmer /dømmer/dømmer. rasisme er grusomt(at noen virkelig tror de er bedre enn andre)MEN det er jo bare min mening-er som sagt glad for at jeg og dere får lov at alle har rett til egne meninger.etter innlegget ditt følte jeg at jeg måtte gi inn med samme mynt å være like ille som dere så dere ser hvor dumt det her egentlig er. halloooooo!men da lar jeg dere ha deres og jeg min mening og takker for meg for dette her gjør meg trist at mine to barn skal vokse opp med sånne omgivelser rundt seg i og med at de er halvt norsk og halvt syrisk og STAKKARS ,de er jo omskjærte.hahahaha-barnehagebarn godtar hverandre og deler meningene sine bedre enn det vi gjør her. takk for meg!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #35 Skrevet 13. februar 2007 Folk som skriver her har ikke helt peiling på hva omskjæring er spør du meg, hvis gutten blir omskjært når han er nyfødt, gror såret raskere enn når han blir eldre.
godiva med 3 gull Skrevet 13. februar 2007 #36 Skrevet 13. februar 2007 Bare så det er helt klart!! Jeg er overhode ikke rasist!! Absolutt ikke. Og om du leste hva jeg skrev så stod det at jeg ikke hadde sansen for alle skikker som blir tatt hit.. feks omskjæring av jenter som jeg mener er noe av det væreste som finnes, tvangsekteskap osv. Det stod også at jeg ikke mente omskjæring av gutter gikk under det jeg synes er fryktelig. MEN ville ALDRI gjordt det selv. Ellers har jeg flere venner som ikke er av norsk opprinnelse, og som jeg ser på som like norske som meg. Jeg reagrere kun på at vi blir sett på som så lite tolerante, og at det er flott med ytringsfrihet for ALLE.
**chrissy-the sweetest thing** Skrevet 13. februar 2007 #37 Skrevet 13. februar 2007 må nesten beklage litt for det supersinna innlegget mitt og kan forstå at du misforsto kan kalle meg selv en liten hormonbombe her jeg sitter selv og egentlig litt lei meg her jeg sitter -dobbeltgravid med to halvt muslimske barn og en mening for mine!ble så utrolig sint av alle svar her ,,,,,dette var ikke rettet "kun"mot deg.bare så det er sagt,ville rette på det du sa ,så blandet det seg med alt det andre jeg ville si. vil også ha en annen ting klart- -jeg er imot omskjæring for jenter,da det ikke er samme grunn til at de omskjærer jenter-kun fordi de ikke skal "nyte" sex! -vi tar ikke dette valget kun pga av religionen eller fordi vi blir tvunget til noe som helst.vi tar det fordi det er det vi mener er det riktige! -og til de som sier at vi motsier gud eller no fordi vi "tukler "med kroppen,,,, skal vi da la vær å fjerne visdomstenner,mandler O.L fordi vi er laget sånn fra begynnelsen av,selv om vi kan få en friskere munn /hals hvis vi fjerner dem?
PlinkiPlonk Skrevet 13. februar 2007 #38 Skrevet 13. februar 2007 Personlig er jeg helt imot omskjæring på gutter og jenter. Syns det er samme sak!! Att det er rensligere..vel vel...så alle de guttene som ikke er det, går rundt med illeluktende tissefanter? Kjenner ett par stykker som har mått ha fjernet forhuden, pga sykdom, å de er ikke særlig fornøyde. B.la blir hodet blottet, ¨å det var visst ubehagelig å ikke få den "pakket" inn i forhuden. Ble sår av gnisninger, og en måtte bruke kondom uansett under samleie, da han ikke hadde forhud, og ga ingen friksjon.
godiva med 3 gull Skrevet 13. februar 2007 #39 Skrevet 13. februar 2007 Da er vi igrunnen enige da. Ps jeg har tatt mandlene:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå