Expat Skrevet 11. februar 2007 #1 Del Skrevet 11. februar 2007 Har helt plutselig fått en klatremus her. ÆÆÆ... Hvordan unngår dere knall og fall og alt det der? Og hvordan har dere sikret vinduene? Vi har ikke "husmorvinduer" her. Har snudd dørhåndtakene i dag... Hun er helt plutselig blitt helt hyper... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185265-april-dere-som-har-klatrere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. februar 2007 #2 Del Skrevet 11. februar 2007 Vet ikke om vi har en klatrer akkurat, men klatre kan hun ) Vil gjerne stå på ovnen for å komme opp mot vinduskarmen, vil gjerne gå fra stolen og opp på bordet, klatrer opp på tvbenken og stuper over armlenet til sofaen, og vil veldig gjerne klatre på kjøkkenskuffene. Hva har vi gjort? Ikke noe særlig for å være helt ærlig, hehe. Hun får meget klar beskjed dersom hun prøver å komme seg opp på bordene, klatre på ovenen eller kjøkkenskuffene, og foreløpig har det vært nok til at hun tilsynelatende ikke prøver seg når vi ikke ser. Jeg lar henne klatre på stoler og sofaen her hjemme sånn at hun får gjort litt uten at det blir bråk, og så er jeg streng når vi er ute. Men bord er fullstendig forbudt, og også vinduskarmer. Hun kan godt stå på en stol å titte ut, men ikke fikle med ting i karmen. Trappa får hun lov å gå i - står det ikke noe hun kan snuble i der har hun stålkontroll (opp, altså, ned tør hun heldigvis ikke alene enda). Men vi har trappegrind i åpningen mellom stue og gang, så hun kommer stort sett abre til trappa når den er åpen, og da er jo vi voksne også i nærheten. Vi har også et par gamle vinduer som det ikke er barnesikring på, og foreløpig er de "ulovlige" for henne (ikke det at jeg tror hun hadde klart å åpne håndtakene på begge sider samtidig, for til det trenger man to hender siden de har blitt slappe og klapper igjen med en gang man slipper de). Blir hun derimot mer opptatt av disse vinduene så tror jeg jeg skaffer meg noe ala skuffesikring eller noe som jeg kan sette på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185265-april-dere-som-har-klatrere/#findComment-8188088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 12. februar 2007 #3 Del Skrevet 12. februar 2007 Natalie har vært klatrer en stund, jeg lar henne klatre på stoler, sofa og andre ting som ikke er så høye, men sier plent nei når hun er på vei oppå bordet eller vinduskarmen.. Vinduene står bestandig i lås når de er åpne, stoler ikke på barnesikringen og så bor vi i andre etg, så tar ikke sjansen på det nei!! Hun rekker akkurat ikke opp til dørhåndtakene hjemme, så slipper det noen uker til, men ytterdøren når hun, så den må vi låse... Men hun er vel ikke så ekstrem lenger, men jeg gruer meg til hun finner ut at hun kan klatre ut av senga... Hun klarer det hvis hun kommer på det... :-/ Så da blir det bytte av seng... Vi har ikke så mange møbler som kan klatres på, så har vel kommet unna de verste fallfarene, men hun har jo falt fra tripptrappstolen sin og rett på bakhodet! Etter det så var det ikke mange ganger hun reiste seg der lenger... Men men.. det er vel en periode de må igjennom så en må vel regne med noen knall og fall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185265-april-dere-som-har-klatrere/#findComment-8192127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå