Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Her sliter vi med rapingen etter amming. Får det bare til ca 25% av gangene. Legger babyen over skuldra, slik at hode og armer henger over skuldra mi. Så stryker jeg ham oppover på ryggen. Gjør jeg feil, eller er det noen som har noen bedre tips til hvordan vi skal få til dette? Babyen har følgelig litt luftsmerter, sikkert fordi vi sliter med å få til dette.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Du kan dunke lett oppover på rumpa når barnet ligger over skulderen, slik at det blir et slags hopp. Du kan også legge barnet over ei pute i fanget og dunke litt på rumpa i den stillingen. Vi fant også ut at det funket å ha barnet over skulderen og selv ta en relativt hurtig knebøy. Men det tok ofte lang tid før det kom en rap
Expat Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Har du forsøkt å legge henne på magen på et teppe? Eller over låret ditt, mens du stryker henne på ryggen? Og mild stryking oppover virker stort sett bedre enn klapping. Og når alt annet ikke virker er en oppreist bæresele lur.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Takk for gode tips. Med oppreist bæresele, mener du da feks en babybjørn? Og hvor lenge skal man holde på før man gir opp? (mulig jeg gir opp for raskt...)
Fødemaskinen Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 Gullet får lett opp rap om jeg lar han sitte på fanget med beina opp mot magen. Presser lett lårene oppover mot magen hans. Fungerer både for å få ut promp, rap og bæsjemann her i huset:)
Bægge dætern Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 det kan godt ta 20-30 min. ofte hvis jeg la ned nurket uten rap gikk det en halv time og så kom et skrik, ble da tatt opp og der kom rapen som vi trodde var borte.....
mam <3 Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Jeg bruker å sette henne på rumpa på fanget mitt når hun skal rape, eller la henne stå i fanget. Det funker bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå