4blir5 ¤KS 02.07.09¤ Skrevet 11. februar 2007 #1 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei hei, ja tenkeg e gravid, tror det ikkje ennå, itte ikkje mindre enn 9TESTER........ men det e nå så, ska ta hcg prøve i morgen og ul neste mandag, så får med krysse fingrene te det:).. Må ha litt is i magen siden me mistet den ene gangen!! Kjenne litt mensen smerter inni mellom og like jo ikkje det... Men e jo fantastisk å vite at eg e gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kossen går det me deg då?? Eg e så spent på det:) Håpe det går bra!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185173-jent%C3%A5/
NyttKnøtt? Skrevet 14. februar 2007 #2 Del Skrevet 14. februar 2007 Heisann!! Der va du ja :-) Koseligt. Nå må du setta deg ner å fortelle heile historien fram te nå, eg e så spente. Og så utruligt glae på dine vegne :-) Ni testa ja, det trur eg eg og ente opp med te slutt, aligavel va eg spente når eg va hos legen å dei sjekkte der og :-) Me blir heilt ødelagte av dette her, både på godt og vondt. Tenke du har mange tanka og bekymringa nå før ul, men prøv å slapp av, det går nok kjempe bra.. Flesteparten av gangene går det bra, heldigvis :-) Her går det fint. Psyken e sånn opp og ner, og eg begynne å bli tunge og har vondt litt rundt om kring. Prøve å kje klaga, men det e kje alltid liga lett.... Heldigvis slutta blødningen i uke 14, og då slappte eg litt meir av. Men, når det nærma seg ul va nervene på høyspenn. Heldigvis, me e så heldige, så va babyen heilt i orden. Hu som tok ul sjekka hode, rygg og hjerta pluss alt det andra. Og babyen e liga store som h*n ska vær, så ingen endring i termindato. Hu fortalte at dei hadde kje endra termindatoen uansett om det hadde blitt litt avvik, siden me e 100% sikker på kor tid det e befrukta :-) Så sånn e det jo litt kjekt. Nå sitte eg hjemma og kurse meg litt, og det e kje denne babyen glae i. H*n spenne å styre inni der, så eg slite med masse vondt i ribbebeinå. Deiligt å kjenna liv, så eg prøve å kje klaga for møje. Huff, blei langt dette her... Hb du gadd lesa. Nå e eg spente på om du får tid te å skriva te meg snart. Eg e såååå utruligt spente på kossen du har det. Eg har tenkt masse på deg kan du tru. Me snakkes. Goe klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185173-jent%C3%A5/#findComment-8224608
4blir5 ¤KS 02.07.09¤ Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei hei:) Så kjekjt å høre ay det går bra me deg!!! At du kjenne liv og at alt står bra te, kan tro eg har lurt på det!!! Eg holdt meg vekke lenge..... Ette sist mislykkete forsøk så gikk det lenge opp å ned mest opp, men var sliten i kroppen lenge.. Me sko ha frys i naturlig syklus nå i desember, men kroppen min sa stopp, eg va så stressa at eggløsning forsvant!! Eg visste det i forkant eg kjenne min kropp veldig godt, så blei ikkje overrasket på ul, bare forferdelig lei meg.. Men det ble bestemt eg sko ha med hormoner neste gang, men blei anbefalt av lege og gi kroppen noen mnd før neste forsøk, for kroppen var ikkje motakkelig for ein graviditet slik det var nå... I mellomtiden tok eg meg ein 50% sykemelding og tenkte kun på meg sjøl, og stressa ned, så den 9 januar dukket mensen opp, eg følte meg bedre enn på leeeenge, og klarte eg då å vente...... neeeeei:) Min mann va litt mer lunken, men hvis eg følte meg bra og at dette var rett så var valget mitt:) Angre ikkje i dag!!!!!! Hadde ein god følelse, men det viste seg når me kom te hgsd at eg har veldig lang livmorhals og de sleit me å få egget opp, det gjorde de sist og men itte 30 min så va det på plass, då hadde de dratt ned livmorhalsen(j....... vondt) men det må ha virket for blei jo gravid:) Denne gang hadde eg han du hadde, og han gav seg ikkje før han følte det var der det sko, enn kor vondt det va så følte eg at det var litt betryggende allikevel:) Føle meg ikkje særlig gravid... Småkvalm inni mellom men ikkje så mye som eg hadde ønsket, blir sprø av å vente på ul, men det ska seis at eg e mye roligere denne gang enn sist når me mistet i ma for da visste eg der va noe galt, kan ikkkje sei eg akkurat føle det nå, men velge å ha litt is i magen.... Har ein del magesmerter.. Har heller ikkje klart å slutte å røyke, som om eg vet eg e gravid men klare ikkje å ta det heilt innover meg ennå!!! Uff blei mye dette.... Håpe kje du sovnet:) Går utifra at dere har fortalt det til jentå di:) Hu e nok fornøyd tenke eg, eg har og valgt å fortelle det, litt tidlig men hu e så opptatt av det.. Forresten så har eg giftet meg!!! Sist fredag 09.02.07:) Fantastisk god følelse å vera gift:) Håpe du får ein fabelaktig helg, hos oss e det oppryddning for alle penga!!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185173-jent%C3%A5/#findComment-8269781
NyttKnøtt? Skrevet 26. februar 2007 #4 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei igjen!! Tok litt tid å svara, har hatt det travelt med bursdagsselskap og div for mannen. Stresse med sånnt eg :-) Litt løyen sånn.. Det e bare så utroligt kjekt at dokke og fekk det te, at det ordna seg. Han Torolf i Hgsd va heilt fantastiske syns eg. Viss me enn gang må opp igjen, har eg lyst å "bestilla" han. For så store foskjell på uttak sko enn kje tru at skulle gå ann... Når han gjorde det, va det kje vondt i det heila, mens når han andre gjorde det gjekk eg nesten i bakken for å sei det mildt... Og eg syns at Torolf va veldigt flinke te å ta seg tid te oss og det han holdt på med. Hadde og litt klatt med å komma øve "bøyen" ned til livmorå, men som du sa "han gav seg kje før ann va fornødde" All æra te den mannen :-) Kjekt at me hadde samme gode erfaring med han :-) Det e nok kje gått opp for deg heller ennå at du faktiskt e gravide, sånnt tar tid for oss "slitera"... Men, det komme nok. Når det gjelde røykingå, så anbefale eg deg å lesa bokå "Endelig ikke røyker". Den funka for meg (det hadde eg ALDRI trudd) Eg har vært røykfri i 6 mnd nå, og det går kjempe bra. Eg e liga øvegidde kver dag som går.. Savne det av og te, det innrømme eg, og sko gjerna ha tatt meg enn av og te, men suget e der kje. Det e bare "kosen" eg savne av og te i spesielle situasjoner. Så iallefall prøv, gje det enn sjanse :-) Kanskje du og blir positivt øverraska :-) Eg e her viss du trenge enn å få ut frustrasjonen på :-) Eg e goe te sånnt!! GRATLA me bryllupet, så kjekt at alt gjekk godt. Og at du nå e ei gifte jenta (lige kje ordet kåna) E du ferdige med ryddingå av gava itte festen då? Eg huske det tok si tid med oss :-) Vel, vel blei møje i dag og :-) Pytt pytt!! Kosa deg, glede meg te å hørra kossen det gjekk på ul'en din!! Snakkes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185173-jent%C3%A5/#findComment-8400633
4blir5 ¤KS 02.07.09¤ Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 1. mars 2007 Halloen:) Ja nå e eg gifte... Ordet kåna får han ikkje ta i sin monn, eg har et navn seie eg bare då, og han flire godt:) Nei like kje det ordet så godt.. Her humpe det avgårde, e super trøtt og kvalmen... Som eg e på ein karusell heile j....... dagen.. Ska jo ikkje klage, bare nyte det men det tar aldri pause.. Slitsomt i ein barnehage når ein e sånn:) Begynte jo å blø for 2 uker siden på søndag og va rimelig i fra meg, fikk komt meg te legen på mandagen men va kje så mye han kunne gjør for eg va jo ikkje mer enn 6 uker då, men an sende meg te dr berg, fikk tid der på tirsdagen.. Hu "kjekka" nebå i resepsjonen sa: ja du kan vel det, men tror du det e vits i då?? Du ska ikkje bare vente te neste uke når du har time.. Ehhhh neeeeei, hvis an ikkje ser noe så kan han iallefall se om der e noe, eller om me har mistet. Joda sko få komme men då tok hu vekk den timen eg hadde når me sko kunne se hjerteaktivitet. Vel e gla me gikk, an sa at mange blødde uten noe var galt men an skjønte eg va bekymret. Hvis me ser ein fostersekk med ein plommesekk inni så ska me vera gla for det, an sa og at ein kan hos noen se hjerte i uke 6, og jammen om det kje slo:) Der lå eg og skrevte mens tårene rant, følte meg så lure etterpå, men han bare smilte å sa sånne tårer like eg:) Så blei jo lettet då, og han sa me hadde all grunn te å vera optimistiske, og at der va under 5% sjanse for å miste etter vi hadde sett et hjerte.. Vel for ein "evigikkjeoptimist" som meg va dette ein god nyhet i ca 3 dager!!!! Nå svinge det opp og ner te alle døgnets tider.. Men siden me har mistet før så sko eg få komme te han så mye eg ønsket:) Rett før eg hoppet over bordet og gav han ein klem!!! Så annen hver uke fremover skal eg opp te han å sjekke kossen alt ligge an. Litt av ein tur dette, kjenne eg trenge ein sm snart, sjefen min ser det og bare vente på den. Ser ut som eg har vært i gjønå ei kvern, fint lite svangerskapsglød her ja!!! Håpe alt går bra me deg, skjønne godt at du begynne å verke litt rundt omkring huske godt det fra sist ja.. Men nå har me bestilt tur te disneyland i sommer og ein annen plass i frankrike og det ser eg jammen frem te:):) Blir vel kanskje ikkje så mye ferie på dere?? Uansett får dere jo den beste gave av alt:) Klemmm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185173-jent%C3%A5/#findComment-8446580
NyttKnøtt? Skrevet 7. mars 2007 #6 Del Skrevet 7. mars 2007 Johoo!! Det e utruligt at gynekologane har "sånne" persona som tar tlf og sitte i resepsjonen. Sko kje våre lov!! Eg syns det e tragisk at me ska måtta grina oss te enn time for at me e bekymra og redde. Dette e jo kjempe viktigt for oss, spesiellt oss som har våre gjennom det me har. Utruligt at ikkje det e forståeligt... Hadde våre kjekt å visst ke som gjekk gjennom håve deiras av og te, di sko ha prøvd sjøl å gå gjennom denne karusellen..... Men, all æra te Dr.Bergh, så utroligt kjekt at han e så snille å greie og ikkje minst flinke. At du kan føla at du kan stola på han og at du e trygge sjå han. Det e knall bra :-) Forstår godt at du går gjennom en berg og dalbane. Eg va akkuratt sånn sjøl. Eg klarte ikkje slappa av, eg trudde at babyen bare var "fake", at testane bare tulla med meg. Og det hjalp jo ikkje med blødningane heller.... Ting blei litt bedre når dei slutta!! Men, ennå klare eg ikkje heilt se for meg at eg har enn baby inni her...Eg kjenne jo liv, og mannen og litlå har kjent liv, men det e liksom ikkje virkeligt for det!! Tror nok du og vil ha litt av den følelsen heila sv.skapet. Nå er eg 26+3 på vei, tiå går fort. Eg har liksom bare 97 dager igjen av sv.skapet.. I dag tror eg at me ska reisa te Olsen å kjøpa vogn. Eg har ikkje turd å gjort det før nå.. Me får vogn hos svigers, det e kjempe kjekt, så nå har me valgt ei vogn som me begge hadde lyst på :-) Luksus :-) Kossen går det med deg nå då? Har du fått deg enn sykemelding? Eg hb det, sånn at du kan ta litt vare på degsjøl og slappa av litt... Heldige dokker som ska Frankrike å greie, det hørtes kjempe kjekt ut. Har ikkje våre der eg... Me var i Gardersjøen, Italia, i fjord sommer. Der var det kjempe flott. Kunne godt tenkt meg enn tur der igjen :-) Men, i år blir det nok ferie på hyttå, vil ikkje reisa alt for langt med enn nyfødt baby. Kanskje enn tur te Dyreparken og, det hadde nok litlå likt :-) Vel vel, glede meg te svar fra deg, om kossen du har det! Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185173-jent%C3%A5/#findComment-8523814
4blir5 ¤KS 02.07.09¤ Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 7. mars 2007 Hallo hallo:) Jepp ein kan bli sprø av dette, av og te tenke eg kossen eg ska klare å holde ut te uke 12-13... Føle meg mildt sagt heilt på tur av og te, men allikavel så klare me det!! Har fått meg sm og det e litt deilig for eg e så vanvittig trøtt og kvalm, så den dårlige samvittigheten te jobben bare skyve me litt unna, eg tar vare på andres ungar heile dagen men nå ska eg ta vare på min lille og na mor:) Eg har store problemer med lukter og diverse matvarer.... brus og snop e ikkje blant favorittene!!! Så holde eg på å flippe bare min kjære nærme seg, syns han lukte ufordragelig..... Vil gjerna bare at du sitte i den andre sofaen og ser fine ut seie eg te an:) haha uff stakkar, men e ein overgang det og.. Håret mitt må eg ha i hale for klare ikkje lukten av sjampo, men må jo dusje:) Pleie å vera greit med ein dusj!! Så joda der e action her hjemma for tiå Imorgen e det ny ul og kjenne eg grue meg stein masse, sjøl om eg har alle symptomer så grue eg meg, men e nokså rolig allikevel.. Vanskelig å forklare.. Du må kose deg me å kjøpe vogn!! Det e jo så kjekt me sånne ting, eg må innrømme at eg har kjøpt et teppe.... Eg sko jo ikje men tenkte te helsiken eg vil jo glede meg eg e jo gravid jo:) Så plutselig va det kjøpt eg angret jo rett etterpå og tenkte dette va bad luck, men går bra ennå... Vogn har me faktisk fått! Den fikk me sist eg mistet, då va eg skikkelig i mot å få noe, for hadde så vond følelse, men har ikkje det denne gang ang sånne ting. Ville jo helst kjøpt ny, men an e veldig fin, min filletante, hu kjøpe alt nytt og flott så gav hu alt te oss. Vognen e omtrent ikkje brukt, for å sei det sånn hu sleid an ikkje ut!! Tror hu va ute på et par turer te postkassen!!!! Eg seie takk takk eg:) Alt etter jentå mi har eg jo heve.. Va oppe på den tidligere barnas stormarked på forus og der og va der masse kjekt:) Eg kan jo lett gå bananas eg på sånne babyting:) Så fort gjort.... Forresten vet dokk kjønnet?? Det må eg vite, e ikkje flink te å vente, tålmodighet e ikkje min ting, så her ska det vetas:) Men alt e velkomment enten me eller uden tut:) Hold meg oppdatert ska gi deg ein melding i morgen ang ul:) Klem klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185173-jent%C3%A5/#findComment-8525594
NyttKnøtt? Skrevet 9. mars 2007 #8 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei igjen!! Kos deg så lenge du kan med at du kje orke brus og snop, for sånn hadde eg og det i begynnelsen. Men, nå e eg nesten avhengig av sjokolade, må ha bare må ha det :-) Det e så løye, for sånn du skrive, sånn følte eg det og i begynnelsen. Trodde liksom ikkje på någe, at alt va bare tull. Men, eg sitte nå her me store mage og stønne å offe meg på vei opp og ner :-) Alt har sin sjarm!! Du komme nok der du og ska du se... Men, det e di 12 vegene som e værst, du klare nok slappa litt meir av då... Kor langt e du på vei nå? Kossen gjekk det på ul i går då? Såg han kjønn eller va det litt tidligt? Me vett kje ke kjønn det e... Han min ville kje veda det, så då følte eg at det va han som måtte få bestemma siden dette e hans fysste. Men, kan tru eg har mast og mast om det. Ved kver anledning seie eg "ser du kor møje enklare det hadde våre viss me hadde visst ke det va!!!" Eg kan jo kje kjøpa kler, håndkle, sengkler eller någen ting pga det... Har enn følelse på at det blir gutt, men me får se. Enige med deg, det e just det sama ke det blir :-) Så utruligt heldige dokke e som får sånne flotte ting. Me har ingen å låna av og ingen å kjøpa av. For alle mine venninner e gravide eller har nettopp fått. Og min bror e ferdige, så han har solgt alt. Så her i gården må me nok ha litt nytt. Men, fekk enn goe nyhet i går, at ein av mine "litt eldre" venninner, hadde både stellebord og kanskje lekegrind eg kunne få låna. Det e jo knall bra viss det ordne seg :-) Då sleppe me iallefall å kjøpa det. :-) Me får se.. Eg har jo og heve det mesta itte jentå mi. Har ei sportsvogn som eg har spart på og holdt vedlike, så den e nesten som ny... Greit å ha her heima :-) Gje lyd om koss det gjekk på ul, før eg går av hengslene :-) Så må dokker ha ei fine helg, prates snart igjen!! Fredagsklem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185173-jent%C3%A5/#findComment-8555528
4blir5 ¤KS 02.07.09¤ Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei you:) Ultralyden gikk fint, sko ha skreve før men ligge med influenså, og fy f.... seie eg!!! Verke i heile kroppen, gangsperr i heile kroppen, skallebank og feber... Livredd for den lille, e kvalm, men e det for at alt e i orden eller for eg e syk??? Brystene e ikkje ømme lenger.. våknet i natt med veldige magesmerter.. Tror kje eg har vært så dårlig siden ungdomsårå!! Men ul gikk bra, den hadde vokst, va 8+2 når eg var der på torsdag, men den lille ble målt te 8+6, så litt store kan du sei:) Eg bare må vite ka det e eg, han e nok litt mer holden te det, men eg bare må!!! Sånn e det me den saken, men akkurat nå tror eg alt e galt og klare kje ¨tro at alt e i orden lenger, sjøl om dr bergh sa at dette så an kom te å gå bra, vel det va før flunså kicka inn på ettermiddagen... Må nok ringe opp å få ein ny ul så eg klare å roe meg ner.. Trengde ikkje dette oppi alt:( Så det va syte innlegget fra meg... Håpe du har hatt ein flott helg:) Gode klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8185173-jent%C3%A5/#findComment-8578736
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå