Gå til innhold

Andre en meg som bare hater å gå gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke fordra å gå gravid.. Har så mye vondt og blir så tiltaksløs.. Det verste er vektøkningen.. Sliter med spiseforstyrrelser og det er ikke lett som gravid... Har derfor sluttet å veie meg, men hos legen så MÅTTE jeg her om dagen å ble kjempe stressa.. Har vært dårlig helt siden da.. Er heldigvis SÅ "frisk" at jeg spiser ettersom jeg får dårlig samvittighet for babyen.. (trenger jo mat hvis jeg skal overleve) Pluss at slanking øker sjansene for prematur. men Resultat blir at jeg går å griner og suttrer--- fy faen så jeg hater å være så syk om jeg skal kalle det det--- noen andre her me lignende følelser eller meninger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke påstå at jeg trives som gravid nei. Mest fordi jeg har bekkenvondt, og veldig vondt når beveger meg. Føler meg stor og klumpete, og går med konstant dårlig samvittighet for alt jeg ikke orker å gjøre. Frister ikke å sette igang med nytt svangerskap etter dette nei :-(

Men må også si at det er virkelig verdt det når alt er over. Gleder meg til å holde tulla mi :-)

Skrevet

ja da er vi jo helt i sammme båt...sliter så sinnsykt med denna vektøkninga,spes etter tidligere spiseforstyrrelser, men får jo ikke gjort noe med vekta nå, og dessuten er barnet viktigere enn meg,men jeg bare gleder meg til ungen er ute og jeg kan få dissa kg FORT bort igjen.Men jeg har liksom lagt på meg så mye og, og har et extremt sukkersug..helt ille liksom...i tillegg til at jeg har bekkenløsning, og blir mye sengeliggende, og jeg som liksom er vant til mye aktivitet er nå liksom bare helt stillesittende pga ryggen.Jeg liker overhode ikke og være gravid, men tenker stadig på den lille uskyldige som ligger i magen, og hu skal ikke lide pga min spiseforstyrrelse uansett hvor dritt det er for meg..

Skrevet

Jeg hater å gå gravid. Har også slitt en del med spiseforstyrrelser da jeg var yngre. Var "frisk" da jeg ble gravid, men denne vektøkningen har satt igang mange tanker i hodet. Sliter i tillegg med bekkenløsning og har hatt problemer med å bevege meg. Bare hater denne magen. Elsker barnet i magen, men hater selve magen...

Har 1 uke igjen til termin og hvis denne ungen ikke kommer ut snart kommer jeg til å bli gal. Alle spark er nå ubehagelige, alle mine bevegelse er ubehagelig. Puppene går så og si i ett med magen og livet føles vanskelig. Gruer ikke for fødsel lenger, tenker bare "alt må være bedre enn dette".

Har lite kynnere og rier, er derfor redd for at jeg ender med å gå på overtid. Redd at psyken ikke klarer det.... Føler at jeg blir mer og mer deprimert. Tror ikke det blir flere barn etter dette.

Skrevet

De 3 første mnd er ok, så forverrerd et seg til jeg til slutt lover meg selv å ALDRI gå gjennom noe sånnt flere ganger! Dette er alikevel 2. gang jeg går gravid på 2 år, så en glemmer fort... Men denne gang kan jeg garantere at er den siste! Hater dette her!!

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen MÅ gå på vekta av legen, dustelege spør du meg!!

Hadde spiseproblemer på ungdomskolen og sitter i selv om jeg har blitt enorm. Orker ikke å veie meg og legen og jordmor synest det er greit. Om en ikke har est ut slik at det er fare for mor og barns helse så har fagfolket vel to øyne de kan se med og vurdere?

Uff, nei, lykke til og bit tenna sammen:) Snart er vi ferdige og kan nye de små deilige sukkerklumpene som kommer!

Og snart er det vår og lysere tider! Da blir det deilig å komme seg ut på tur for min del! Nå gidder jeg egentlig ingenting bortsett fra å spise å sove!

Klem fra meg

Skrevet

Da er vi flere! Som nevnt før her,jeg elsker så klart barnet jeg har i magen og det er det viktigste for meg,men hater å gå gravid. Har slitt med noe gjennom hele svangerskapet,først kvalme i 4 mnd,så bekkenløsning,så svimmelhet og slapphet,mye vann i kroppen og alt har føles dritt! Har også slitt med spiseforstyrrelser når jeg var yngre,og bare det å ikke ha kontroll over vekta lenger har vært grusomt.Det og måtte veie seg hos legen har vært grusomt! Føler meg rett og slett som en stygg feit hval for tida. Har 12 dager igjen,og gleder meg noe enormt til å bli ferdig med å føde:)

Skrevet

Kjempeimponert over at dere som sliter med/har slitt med spiseforstyrrelser klarer å spise for babyens skyld. Sunn mat og regelmessige måltider skulle vel gi det beste utgangspunkt for en passelig vektøkning, og ikke mer enn nødvendig.

Så vidt jeg kan forstå skal det ikke være nødvendig å veie seg hos lege/jordmor - kan dere ikke be om å få slippe? Det er da virkelig ikke så nøye om man går opp 8 eller 12 kg, så lenge magen vokser normalt. Og det skulle jo være relativt enkelt å oppdage store mengder vann i kroppen uten at man trenger å veie seg.

Keep up the good work! Snart blir det vår og flott vær for lange trilleturer!

11 dager igjen og +10 kg her ;)

Skrevet

Å lese om deres graviditet, er som å lese om meg selv. Hater å føle meg som en feit flodhest!.. Får høre- "Åh- så fin mage du har", "Du er jo så fin..."etc. og selv om de mener det godt, sliter jeg virkelig med kommentarene. Omverdenen oppfatter alltid gravide som flotte, mens en selv føler seg tykk og lite tiltrekkende.

Det verste er alt vannet som har kommet siste to uker- gått opp 6 kg i vann på 8 dager(!..), og tilsvarer altså nesten halvparten av vektøkningen min. Er nå livredd for hvor dette skal ende. Hadde stålkontroll over vektøkningen inntil vannet gjorde sitt.. Har også vektskrekk etter å tidligere ha slitt med vekten, når jeg i tillegg har vært vant til å trene 5-8 økter i uken, og ei heller kan det nå p.g.a bekkenplager og ekstremt masse kynnere, blir ikke livet noe kjekkere . nei.. Bare det å gå en kilometer, fortoner seg som et maraton..

Uansett- dette er min siste graviditet- gleder meg STORT til nattevåk og bleieskift;o) Stå på jenter, vi er snart i mål, og kroppen blir igjen under vår kontroll..

ps- er det virkelig frivillig å veie seg hos legen?. Det visste jeg ikke- Nå gruer jeg meg til hver kontroll p.g.a dette.. Takk for info, skal se om jeg kan slippe dette heretter..

Uansett- nok negativitet fra meg. Godt å få tankene ut bare.. Gleder meg veldig til å se det lille nurket mitt da;o)

Termin 9. april forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...