Gå til innhold

Gratulerer Tussi!

Millapril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer så masse Tussi! Endelig ble det din tur, kan tenke meg det var frustrerende og se at Sanasol fødte før deg... dagene over termin er sikkert skikkelig kattepine! Jeg håper jeg slipper å gå over.... har 13 dager igjen nå.....

Nå må dere nyte tiden fremover, gleder meg til å høre hvordan denne opplevelsen var.

Og du kan jo selv tenke deg hva samtale emne blir på treffet på torsdag, etter denne spennende helgen.. hi hi

Klem

Annonse

Hei hei!

Takk for alle hyggelige hilsninger. Vi har det fint alle tre. Lille nurket (som fortsatt ikke har fått noe navn) ligger og sover søtt i vugga si. Vi er kjempelykkelige og så glad for at alt har gått fint!

Vi kom hjem fra sykehus i går. Ble også en dag ekstra på grunn av ammetrøbbel. Fy f.. så vanskelig det der er da! Vi som er laget så finurlig ellers, så skal det være så vanskelig å få gitt barna våre mat! Helt idiotisk!

I tillegg kom hormonene for fullt tredje dag. Så når vi da enda ikke hadde noe greie på ammingen, gikk min lille verden i grus.. Hormonene går det ikke an å forberede seg på altså. Mye værre enn jeg trodde var mulig. Heldigvis var møtte jeg flinke og forståelsesfulle folk på avdelingen på ahus.

Nå føler jeg med lykkelig, mørbanket og fullstendig i tåkeheimen (glemmer alt, vet ikke hvilken dag det er, snakker litt usammenhengende osv). Men det kommer seg vel når man får tatt igjen litt søvn. Sov i fire-fem timer i natt og det er mere enn jeg gjorde på sykehuset til sammen :-) I tillegg benytter jeg muligheten til å søve power-naper på dagtid mellom amme-øktene. Pappaen er jo litt mer uthvilt, og står dermed parat. Så det går riktig vei!

Håper formen er fin hos dere! Gleder meg til å vise henne frem (hun er helt nyyydelig!), og regner med at hun har fått en navn til neste treff! Gleder med også masse til å møte de nye kompisene til nurket :-)

Det er som om jeg skulle ha skrevet det selv ;-)

Makan til vanskelig dette ammegreiene er da. Først får hun ikke tak, så ligger hun i feil stilling, og vi blir begge frustrerte fordi det ikke går noen vei. Må bruke sånn brystskjold jeg da, hun vil liksom ikke skjønne greia og så blir det så mye grining og hyling...og det er ikke bare henne. Griner rett som det er jeg også, skal ikke mye til før alt faller i grus. Man føler seg som en så utrolig dårlig mor når man ikke kan gi nurket det eneste den trenger for å overleve. Har ikke hatt noe besøk enda, vi har ikke tid til oss selv og langt mindre til noen andre. Det føles litt kjipt, men sånn må det bare bli. Har nesten ikke tid til å gå på do og spise. Håper det blir litt lettere snart. Skal til ammeklinikk til uka da, får se om de kan få noe orden på sakene.

Men mesteparen av tiden er man bare fascinert over det lille mirakelet som titter seg omkring og lurer på hva alt dreier seg om. Vi hadde vår første lille trilletur i dag, og da ser du, da sov hun hehe. Hun sover nå også, tenkte jeg kunne poppe innom og si hei og grattis til deg igjen Tussi og håper alle dere andre også har det bra.

Kos dere videre :-) Vi gleder oss til å møte dere Tussi og nurk!

Hei Tussi!

Godt å høre at dere har kommet hjem og alt går bra med dere. Power-nap'er må ikke undervurderes, jeg hadde ikke overlevd uten dem! Amming er noe snodige greier ja. I terorien er det jo kjempenkelt, men i praksis...... ikke rart det er skrevet ca 1000 bøker om emnet!

Du har e-post adr. våre hvis du har noen skrytebilder av vesla som du vil dele med oss. På sist treff så var Amanda og Sebastian med, og vi gleder oss til det kommer flere små nurk på neste treff:)

Kos dere masse med velsa og nyt hvert øyeblikk:)

Hei!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Hargrått mange modige årer over dette! Jeg må også bruke skjold, da hun har litt høy gane, og ikke klarer å få tak på min relativt lille knopp :-) Mer gris og styr med det, men håper jo at en eller annen gang kan man kutte det ut. I hvert fall eneste måten å få i henne melk fra brystet nå. Dette gjør at jeg blir ekstra bekymret for at hun skal få i segnok mat, produserer jeg nok? osv. Var og veide henne på mandag, og fikk se at hun hadde lagt på seg bra. Så da slappet jeg av litt igjen. Blir nok mange turer dit:-)

Prøver å pumpe i hvert fall to ganger pr døgn for å holde produksjonen oppe, men av og til vil hun ha mat så ofte at det er vanskelig å få det til å gå lang nok tid fra hun spiste til jeg skal pumpe. Så pumper jeg likevel, men får kanskje ikke nok "effekt" ut av den runden. I ettermiddag skulle jeg pumpe ca to timer etter at hun hadde spist, og fikk veldig lite ut. Fullstendig panikk igjen! Ringte en av de ammehjelpen-damene og fikk roa meg ned.Kan anbefale de damene dersom telefonen på ammepoliklinikken er stengt. Har også brukt de en gang, det hjalp mye.

Som regel er vel alt i orden, tilbud og etterspørsel osv, og man stoler vel mer på det etter hvert som dagene går og de blir større.

Vil gjerne høre på din erfaring med ammeklinikken når du har vært der!

Ja her er jeg midt på natta. Sånn er det å våkne med melkespreng og tenke at "åh da får jeg unnagjort frokosten hennes" :-)

Vi var på ammepolik. på mandag, og fikk lite ut av det. Hun som var der klarte heller ikke å få Mia til å ta brystet. Antakeligvis er det samme problem som du har. Vi fikk hjemmelekse, og det var å håndmelke eller pumpe og gi det fra kopp resten av dagen. Det fungerte for så vidt, men på kvelden ble hun veldig slapp. Vi dro inn på Ullevål igjen og tok en masse prøver, satt der til etter midnatt og pratet med en ung jordmor og fikk tips mens vi ventet på prøvene. Alle prøvene var bra, men de var enige av hun var uvanlig slapp og ikke hadde stor respons. De sa at om jeg strevde så mye med brystskjold så burde jeg bare kutte det ut (og det ER jo mye styr, hun fekter det bort, vi må dandere noe voldsomt med puter etc). Hun har ikke fått nok mat, og det er jo en av farene ved å bruke det. Hun har nådd fødselsvekten sin igjen, men det siste døgnet var ikke helt bra for henne og hun er jo så liten fra før av, hun ble jo født 3 uker for tidlig så vi må passe på. Ved å pumpe og gi flaske (ihvertfall inntil videre) så har jeg kontroll på hva hun får, og jeg pumper og gir meg ikke til jeg har fått 80 ml. til hvert måltid som hun skal få hver 3. time enten hun sover eller er våken. Så nå er det planen, jeg pumper og lagrer som en gærning, og vi ser at hun har der bedre, bare et døgn etter. Brystskjoldene er en saga blott, jeg orker de ikke mer. Vi ble begge fortvilet over at ting ikke funket, så da blir det nok flaskebarn på meg. Heller det, hun får da morsmelk (og litt erstatning på kvelden) så jeg synes det er bedre. Vi hadde kommet til et punkt hvor jeg tror vi begge gruet oss til matingen, og det er ikke bra. Når alt man forbinder med hverandre er en vond oplevelse hver gang så funker det bare ikke. Det skal være hyggelig å ha fått et lite barn, og den følelsen hadde ikke jeg, det var bare fortvilelse, tårer og dårlig samvittighet. Men nå som vi gir fra flaske så koser vi oss så mye mer. Jeg prøver av og til med brystet, men hun vil ikke. Jeg kommer til å fortsette å prøve, men har ikke de største forhåpninger om at det kommer til å funke. Så nå må jeg sette meg inn i lagring og oppbevaring av morsmelk på flaske og det er helt greit for meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...