Gå til innhold

Farlig å bade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg endelig fått badekar. Å så snakker jeg med noen i familien min, å så sier hun at jeg må være forsiktig med å bade? Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spurte jordmoren min om dette...

jeg skulle ikke sette på boblene, det var det litt mye bakterier å slikt i så det anbefalte hun ikke.. Bade gjorde INGEN ting bare det ikke var altfor varmt.. rundt 38 grader var akk passe sa hun.. babyen trivdes vist ikke så godt vist det ble altfor varmt. det var svaret jeg fikk så jeg bader masse :) skal oppi der etterpå :)

Skrevet

jeg ble annbefalt å bruke bobblebad sist gang jeg var gravid.. hjelper mot bekkenløsning.

Skrevet

Det er bare å bade! Det er avslappende og godt for deg!

Før i tiden trodde man at det var farlig å bade etter at slimproppen var gått, men det har de også gått helt bort i fra nå. Så lenge vannet ikke har gått vel og merke, for da kan basseluskene komme inn i fostersekken.

Skrevet

fikk beskjed om at boblene oxo kunne være rie fremkallende og har ingen planer om rier ak nå :) men bekkenet vil jeg gjerne til bukt med..

Skrevet

jeg har sjekket dette;

Etter råd fra både en lege og en jordmor;

Bad i vei, det er bare godt for deg!

Offentlige bad er heller ikke noe problem, men du skal være mer forsiktig i 3.tri.

Når det gjelder privat boblebad er dette bare bra, for da regner man med at man vasker dysene mer skikkelig enn slike som er i svømmehall etc. Dessuten er det stort sett dine egne bakterier, og da er det ikke så ille:)

Varmt vann har jeg hørt kan være riedempende også jeg.

Kan jo hende det varierer fra person til person, iallefall så er det helt trygt å prøve seg frem, og å lytte til sin egen kropp!

Jeg skal iallefall kose meg MASSE i boblebad vinterferie, da skal vi nemlig på besøk til mine foreldre som har boblebadekar:)

Skal bare sørge for å ha renset dysene skikkelig dagen i forkant eller noe:)

Og jammenmeg skal jeg invitere med meg mannen min oppi der og! For sex er heller ikke farlig (tenk det!) hehe

*glede seg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...