Gå til innhold

SYMFYSE-mål - ulikt hvordan dette måles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i uke 25 og fikk målt 25 -mao innenfor det grønne. Men det morsomme var at uke før var jeg hos jordmor og hun målte i uke 24=27 ( og minket har jeg jo ikke :). Har hørt at det er litt individuelt hvordan det måles. Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det er ulikt hvordan de måler dette. Hadde ei vikarjordmor på ene kontrollen min og hun ville ikke måle symfysemål på meg fordi det ikke ville bli riktig i og med at ei anna jordmor hadde gjort alle de andre målene.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme i forhold til jordmor og fastlegen - de har målt forskjellig hele veien.

Men det er ingenting å stresse med, så lenge en vokser og gror :-)

Skrevet

Jeg har og opplevd det, men legen sa det var fordi første gang de målte lå fosteret på langs med magen, mens ved andre måling lå h'n i tverrleie.. derfor var det for min del at det ble mindre..

Skrevet

Er vel bare en måte som er rett å måle, derimot så er noen rett og slett dårlige til å måle. Min lege målte alltid 3-4cm høyere enn jm. Men min lege innrømmet at hun ikke var så stødig på disse sf-målene da, så jeg måtte heller vektlegge jm sine mål..

Skrevet

Foeskjellig fra jm til jm og lege til lege...

På samme kontroll fikk de forskjellig JM og en JM student - som snart var ferdig. Noen starter nederst på symfysen - noen midt på - da har du 1 til 2 cm forskjell. Andre måler fra øverst på symfysen og til toppen på livmoren - og andre litt bak...

Derfor heter det seg at det er den samme personen som skal måle hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...