Gå til innhold

eventuelle ammeproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har gjennomgått en brystreduksjon. og det er en stor sjanse for at jeg aldri vil kunne amme. men hva skjer da med melken? for når man får barn så produseres det jo melk. og melken må jo ut på en eller annen måte. så hva gjør man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste kan amme, men ikke alle kan fullamme. Delamming er supert det også!!!

De kjertlene som ikke blir tømt vil slutte å produsere melk, og melken blir absorbert av kroppen igjen.

Se på www.ammehjelpen.no - amming fra a til å og brystoperasjoner. Der står det en del nyttig ;o)

Skrevet

takk:-) vil jo gjerne kunne amme. men jeg hadde det problemet at det var stor forskjellen på brystene. og da valgte jeg operasjon. og det var verdt det:-) legene som fortalte at noen som ikke kan amme etter operasjon

Skrevet

Har du følelse i brystvorten?

Er begge brystene operert?

Skrevet

det brystet som de forminsket har jeg ikke følelse i. opererte det andre også men der har jeg følelse

Skrevet

Det er en ammehjelper med spesialkompetanse på brystoperasjon. (Se på ammehjelpen.no) Helst bør du snakke med ammehjelper før fødselen og følges tett de første dagene. Det kan gå fint, spesielt når du har følelse i det ene brystet. Husk at tvillingmammaer ofte fullammer to! Så hvis du har hatt en skånende operasjontype men har fått fjernet noen alveoli, så kan det allikevel gå bra! Og så finnes en nesespray som hjelper deg å få ut melken.

Lykke til!

Skrevet

Da KAN utdrivingsrefleksen slite litt med det uten følelse - det vil si at utdrivingsrefleksen ikke settes i gang ved stimulering av dette brystet. Da er nesespray et glimrende alternativ! Men ofte holder det å se på barnet og tenke på amming for å sette i gang refleksen, og da går det bra likevel...

Vet du - det er kjempelurt at du leser en del om amming på forhånd - det gjør deg mye bedre rustet til å klare eventuelle problemer! Denne boka som finnes på nettet er helt super: http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Vellykket_amning.pdf

Kunnskap er en av de tingene som øker sjansen voldsomt for vellykket amming! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...