Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 PÅ sist kontroll var blodtrykket mitt økt til 130/80, og jeg hadde spor av protein i urinen..er det pga dette sansynlig at jeg utvikler sv.forgiftning i løpet av sv.skapet?? er 27 uker..har ikke mye vann i kroppen, men har merket på ringene at det har økt litt i det siste ja.. Håper på svar..
MuttaღMartiniusღ Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Du må ikke bekymre deg... Ta det helt med ro!! Unngå snop og fet mat. Merker du at du får vondt i øverste del av magen, eller flimmring foran øya, da må du ringe sykehuset!!! Ikke stress!!!
dr@gen Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Blodtrykk på 130\80 er normalt for meg. Sist måling hadde jeg 170\80 og det synes legen var litt høyt,så jeg må inn å måle igjen. Nå er det vel, etter det jeg har forstått, undertrykket som er mest skummelt. Om det kommer over 90. Tror nok ikke at du trenger å bekymre deg, men er du veldig engstelig er det greit å ringe å snakke med jordmor eller lege... Lykke til videre i svangerskapet. Dette går så bra!
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Behøver ikke utvikle seg til noe mer. Kan absolutt holde seg sånn resten av svangerskapet, men du bør nok ta det med ro og følges nøye opp i tilfelle noe skulle skje. Har hatt det sånn i 2 svangerskap, forrige gang gikk det hvertfall bra. Denne gang har trykket økt fra 120/70 til 140/85, + proteiner i urin, men håper det beste... Å unngå snop og fet mat har jeg aldri fått beskjed om fra hverken lege eller jordmor, tror ikke alle er enig i om dette har noe å si, men kan jo umulig skade å leve sunt da!
Pilje Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 Har det samme,-men ane ikke ka blotrøkke mitt lå på nu sist kontroll...Men lægen va fornøyd i hvertfall!!!Lægen sa til mæ at hvis æ fikk ondt i magen,hovne opp i kroppen eller blodtrøkke øke kan det vær tægn på sv.forgiftning.Men æ sku ta det helt me ro...skal tilbake i næste uka igjænn for sjekk. Det va ingenting æ spiste eller nåkka sånt som hadde me det hær å gjøre...!!Mente nu min læge:)))))
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 jeg har hatt forhøyet blodtrykk siden uke 16- det har vært oppe i 145/85 og fikk da 50% sykmelding (har en veldig stressende jobb). Deretter har det gått noe ned - er nå på 140/75 og er i uke 27. Men målingen er hos lege. Hos jordmor er det noe lavere for hun måler 3 ganger med noen minutters mellomrom fordi hun mener jeg har kontortrykk (stressbetinget).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå