Gå til innhold

er så bekymret jeg..

Gøril og Jesper :)

Anbefalte innlegg

Var på Ullevål hos Dr.Wergeland fredag denne uken etter at Volvat var svært bekymret etter de funnene de hadde funnet dagen før.

Wergeland delte ikke deres bekymringer, men fant en nakkefold på 2,6mm. Noe jeg synes er skremmende.. fikk da tilbud om en duotest, men det tar jo 2 uker før jeg får svar, noe som føles som en evighet.

Fyller 25 år snart, og sjansen for downs er mindre dess yngre jeg er fikk jeg høre. Fant også nesebein og fire hjertekamre, og hjerte så fint ut.

Han sjekket lillegutt nøye og fant ut at han ikke trodde at han kunne ha trisomi 13 eller 18, da han så veldig fin ut, og hadde alt..

På volvat fant da imidlertid ikke lilllehjernen og målte nakkefolden til både 3,2 mm og 5 mm.

Men jeg regner med at Wergeland kan faget sitt, og stoler på han. Han virket som en kjempeflink mann, og tok seg god tid til å forklare.

Både jeg og mannen følte oss godt ivaretatt av Ullevål..

Er det noen som har vært gjennom det samme, og kan fortelle hva jeg kan forvente?? er livredd.. Vil ikke at lillegutt i magen skal være syk.

Har lest alt jeg kan finne om nakkefold, downs og statestikk, men jeg blir ikke klokere av den grunn.. Håper noen av dere kan komme med egne erfaringer, eller av noen dere kjenner. Råd og litt hjelp..

Klem

Fortsetter under...

Hei kjære Gørild med mirakel i magen. Det er jo nettopp det du har, et mirakel i magen uansett. Jeg kan forstå din bekymring, det er ikke vanskelig å sette seg inn i deres situasjon. Jeg har dessverre ingen kunnskap om dette, men jeg vil tro at du kan stole på legen. Det eneste er nå at dere må vente på svarene dere får om to uker. Det er bare til å krysse fingrene.

Skal tenke på dere, det er liksom ikke så mye mer dere kan få gjort i mellomtiden. Sender gode vibrasjoner til dere. klem til deg.

Hei!

Jeg har en arbeidskollega og en svoger som har vært igjennom det samme. De ventet i 14 laaaaange dager, men hos begge viste resultatet seg å være bra. Ofte tar de disse testene for mye enn for lite.

Jeg ønsker deg lykke til og sender deg/dere gode tanker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...