Gå til innhold

Høyt blodtrykk-noen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere- er det noen som har høyt blodtrykk? Jeg har hatt det siden uke 16 og gått litt opp og ned og siste måling var 140/80 (uke 27). Jeg har ikke noe av de andre tegn på svangerskapsforgiftning- hvertfall ikke ennå. Er det noen som har opplevd det samme?, og har dere da utviklet svangerskapsforgiftning senere i svangerskapet? Legen min vil liksom ikke si noe om dette. Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodtrykket mitt økte til 140/ 90, Legen min ville da måle trykket 1 g. i uken, for å følge opp tilfelle sv. forgiftning. Så ble jeg sykmeldt. Var 30 uker da. Blodtrykket gikk ned etter jeg begynte å slappe av

Skrevet

Du har ikke særlig høyt blodtrykk, 140/80 er fint blodtrykk hos en gravid, husk at blodmengden og væske mengden i årene øker og da må hjertet slå hardere for å pumpe alt rundt. Slapp helt av du har ikke sv.sk.forgift og du får det sikkert ikke heller. Jeg har hatt høyere trykk enn deg 155/100 og 1+ protein og har fortsatt ikke svangerskapsforgiftning og jeg har nå 12 dager til termin. Legen min har mast om denne forgiftningen gjennom hele svangerskapet mitt og det har bare stresset meg. Ikke tenk på det, hvis du allikevel er bekymret så ring føden å be om å få målt bt og ta urin prøve hos dem, hvis de mener at det er fare for sv.sk.forgiftning så tar de blodprøver av deg og du får tett oppfølgning hos dem.

Skrevet

Syns du hadde greit blodtrykk jeg. Jeg har startet på blodtrykkstabletter, ble målt i 140/102... Da var jeg i uke 28. Er nå i uke 32, å har ikke utviklet sv.skapsforgiftning.

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme blodtrykk som deg når jeg var i uke 25 (er straks i 33 nå). Da ble jeg sykemeldt og legen maste fælt om dette. Har snakket med andre siden, bla a på Ullevål sykehus og de syns at et slikt blodtrykk er helt normalt. Nå har blodtrykket mitt gått mye ned til 118/68, så er jo litt forskjell, men de på sykehuset sa at dette uansett er normale svigninger. Har også hatt spor av protein i urinen, men har ikke skjedd noe mer.

Jeg råder deg til å ta det med ro og nyte dagene dersom du har blitt sykemeldt - vi får det jo tross alt aldri så rolig igjen senere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...