Gå til innhold

Ingen god kombinasjon og blir gravid og å slutte å røyke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sluta selvfølgelig å røyke den dagen jeg testet positivt, men se på meg nå: Jeg dytter i meg det ene etter det andre. Må liksom ha noe i munnen hele tida, Jeg blir heller aldri mett når jeg spiser lengre, og føler meg konstant sulten. Jeg kommer til å veie over 100 kg når den babyen kommer ut.. Noen tips til hva man skal gjøre med sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Ingen gode råd, men tenkte jeg ville skryte litt av deg som har klart å slutte å røyke! Gratulerer:)

 

Hvis det er noen trøst så er jeg også konstant sulten, spesielt de 2 første ukene etter positiv test. Begynner å jevne seg litt ut nå. Prøver å spise sunt når jeg spiser, og ikke spise så mye om gangen; mange små måltider. Men må nok innrømme at det blir litt mer kjeks og snacks enn ellers... (sukk, svake menneske...)

 

Lykke til; både i kampen mot maten og røyken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tusen takk. Dette var akkurat de ordene jeg trengte å høre:) Føler liksom at alle jeg ser her inne er kvalme og mister matlysten de første ukene, også kommer jeg som ikke ser meg berget på noe som helst:)

 

Skal prøve med flere små måltider om dagen. også må jeg nok hamstre gulrøtter i morgen, slik at jeg ikke bare lever på godteri som mellommåltid.. Skjønner dette veldig godt i teorien, men i praksis er det plutselig litt vanskligere.. (sier som deg: sukk, svake menneske..)

 

Siden jeg følte meg så unormal signerte jeg med anonym, men nå skal jeg jammen frem fra skapet, gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott:) Velkommen ut av skapet! Vi får håpe vi klarer å holde vekta på noenlunde normalt så vi slipper å slite med det etter svangerskapet. Akkurat nå er jeg mest ivrig på å få litt mage (7 uker i morgen!), så tenker ikke så mye på kiloene foreløpig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror et godt tips kan være å ha tyggegummi når du trenger å ha noe i kjeften :)

 

Jeg holder også på med å slutte å røyke - har ikke sluttet men iallfall trappet ganske mye ned :)

 

Hamstre tyggegummi!! :)

 

Jeg vil også ha mage sånn at verden kan se hva som er på gang (tihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere med røykeslutt:) Du kan trøste deg med at man er like sulten nå røyker el ikke røyker! Jeg er både kvalm og sulten samtidig :) vennindene mine sier at sulten går over etter hvert etter 3 mnd blir du mer normal igjen. For og stilne litt av suget er det viktig at du får i deg nok proteiner(fisk,kylling,egg) protein holder deg mett lenger.Husk et balansert måltid med riktige karbohydrater,riktig fett og mager protein i måltidene så slipper du voldsomme hunger mellom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg testet positivt sluttet jeg også. På minuttet!!!

Jeg har valgt å vinkle det til at det på en måte er en lettelse å ikke være så sosial, for da har jo alle mistanke om at jeg er gravid ( vil ikke si det før 12 uke).. Så jeg føler det som en befrielse å være hjemme slik at jeg slipper den problemstillinga....

Samtidig kan jeg sitte som en dronning å være kjempe stolt av meg selv som har greid å slutte. ( Røyka mellom 10 og 15 hver dag)..

Kjøpte noen poser med knaskerøtter ( små gulerøtter) som jeg la i vann i kjøleskapet. Da er det lett å snike seg dit innimellom. Har også store frodige fruktfat rundt omkring!! Og det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...