Gå til innhold

redd for MA...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg er sikkert ikke alene her da tenker jeg...jeg er snart i uke 14,og jeg har ikke hatt noen komplikasjoner som blødninger eller smerter i magen,ikke noe brunt utflod engang,er bare plutselig plaget mange kviser på brystet,skuldrene og ryggen...men det er jo bare en filleting...men uansett tenker jeg konstant på abort...jeg vet jo at jeg ikke har hatt SA,siden jeg ikke har hatt blødninger eller smerter...noen andre som plages av slike ekle tanker...noen som hvet om man har symptomer når man mister i MA??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er du absolutt ikke alene om. Jeg er 14+0 på vei i dag, og har heller ikke hatt noe blødning/brun utflod eller smerter utenom det vanlige, men alikevel er jeg livredd for at jeg skal komme til jordmor om 2 uker å få beskjed om MA.... Det er jo ikke så lett å kjenne om det er noe der så tidlig!!! Så jeg skjønner deg veldig godt... Blir nok en lettelse når vi har fått hørt fosterlyd:)

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt en MA. Mine symptomer var konstante småsmerter i magen og litt farget utflod (lys rødbrun). Alle graviditetstegn forvant også, som ømme pupper, hodepine og kvalme. Jeg mistet rett og slett graviditetsfølelsen.

Jeg er nå gravid igjen ( uke 14), og tenker ikke så mye på MA'en. Fikk ultralyd hos legen i uke 12, og så at hjertet slo, men det er klart at tankene av og til kommer. Jeg trøster meg da med at det var en årsak til at det skjedde. Barnet døde i uke 9, den uken de indre organene ferdigdannes. Dermed var det nok ikke friskt, og kroppen har den unike funksjonen at den støter fra seg det som ikke er slik det skal.

Synes ikke du skal bekymre deg om du ikke føler at noe er galt. Sannsynligvis er alt som det skal. Lykke til:-)

Skrevet

Hei Hei...

Du e ikke alein om å tenk sånn... æ e grasvid me nr.3 nu og tenke sånn, enn om d ikke liv der eller ikke e nåh baby der... Æ har heller ikke hatt nåh blødning eller nåh komplikasjona som helst, men likevæl streife tankan...hm..

De ska bli sinnsykt godt å dra te jordmor dn 20. da skui vi finn hjrtelyden også UL seinar...

Skrevet

Du e alldeles ikkje aleine om å tenke slik nei. Eg e gravid for tredje gong og denne gongen har eg innbilt meg sjøl heile tida at noko e gale. Trur dessverre eg e blitt litt paranoid av å vere så mykje på BIM-sidene for her står det så mykje negativt, særlig i 1.trimester. Heldigvis mykje mindre skremselshistorier på 2.trimeser:) Jaja. Da eg ville sei e at eg va på ultralyd på fredag og eg forventa det verste, men fekk sjå ein veldig så aktiv og levande krabat der inne. KJEMPEDEILIG!! Så prøv å slapp av og gled deg over graviditeten din (lettare sagt enn gjort) og husk : Da går som regel bra, men da e da negativa me får med oss!! Lykke te viare!!!!

Skrevet

Hei alle her..

Bekymrer meg masse for MA jeg også.

Håper jo alt står bra til, men siden det er mitt første svangerskap vet jeg ikke hvordan det skal "føles". Har ikke vært kvalm en eneste dag, hadde ømme pupper i ca 3 uker deretter var alt vanlig igjen. Murringer kjente jeg også bare i starten. Har mere energi nå enne jeg hadd før graviditet..Kan nesten ikke vente til jeg skal til legen i neste uke for kanskje å få høre hjertlyd. Da er jeg i min uke 16. Ser virkelig fram til UL snart også.. Huff, disse bekymringene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...