Gå til innhold

F***!! Nå tilter jeg her...hvorfor skal vedrevitere bry seg??

Anbefalte innlegg

MÅ bare ha det ut... faen... Selv om vi er overvektige betyr ikke det at vi er DUMME....En overvektig person kan ha like alvorlige spiseforstyrrelser som en som er undervektig. Det er likt, men det er omvent.... Og noen sliter med hormoner som gjør dem overvektige, andre har det genetisk etc... Så HOLD KJEFT å pell deg ut av denne siden ... du har ikke en dritt her å gjøre. DU sitter bare å forteller alle andre hva de skal gjøre. Du tror du vet best, noe du ikke gjør. Pass dine egne saker.... Og en overvektig person kan faktisk være friskere enn en slank person....selv om en har mange kilo ekstra,så sier ikke det noe om formen og energi nivået til personen, eller kondisen.

Og når en person er overvektig og er innstillt på å miste noen kilo, så VET VI SELV hva vi skal gjøre....Og en behøver ikke å få den ene leksa etter den andre av alle bedrevitere.. Vi vet hva vi gjør og slike som deg trykker mange ned i gjørma igjen... Det er bedre med ros enn å blir behandla som en drittunge av alt og alle.... Og det er ikke alle som er overvektige som har et usunt kosthold.... noen spiser så sunt som du får det og enda så går ikke vekten ned..... men den ene dagen den personen skal skeie ut med junk food...da blir h*n harselert og mobba så jævlig.. får slengt i trynet at hu burde komme seg hjem å spise kaninføde...det siste h*n trenger er vel em burger så feit som h*n er..... Og slikt sårer mer enn mange kan tro. Alle fortjener belønning for innsats innimellom uansett størrelse....

Fortsetter under...

Er tildels enig, men samtidig er jeg sjokkert over hvor lite folk egentli vet om kosthold! -Da snakker jeg ikke om overvektige generelt, men jevnt i befolkningen!

Er selv oppe i 102kg nå, og har vel ikke være under 90 kg på 10 år, men jeg er sprek, trener og kan det meste om både ernæring og trening. Mitt eneste problem er at jeg har vært og delvis er sjokoman, sukkeravhengig. Ble det da jeg var toppidrettsutøver, og ikke "gadd" å spise så mye mat som 4-6 timers daglig trening krevde. Dessverre var ikke fokusen så stor på mat på den tiden..

Vi som er store er vanligvis de beste til å kjenne både symptomer og løsninger! En foranding må komme innenifra og det handler om motivasjon og viljestyrke.

-Iallefall for min del. For de med hormon-forandringer og stoffskifte-problemer, så er det selvfølgelig en helt annen sak, og det finnes nesten like mange "historier" som det finnes overvektige.

(Målet mitt for tiden er å ikke spise usunt alene! -Kun "in public", for da vet jeg at folk følger med, og jeg spiser dermed mindre enn ellers. Prøver å bruke folks fordommer på en positiv måte:-) Med for mye negativ tilbakemelding sliter på humør og selvfølelsen, og da blir det mere smugspising igjen..

Annonse

• 2 uker senere...

Unnskyld for dette... men, jeg er selv overvektig og vil gå ned i kilo så sier du at vi vet hva vi skal gjøre. ja, jeg vet det for jeg har mislykket flere ganger å vet hva som til syvende og sist funker. mange velger å gå på pulverkurer og tabletter. dette er feil,feil,feil. og den eneste grunnen til at vi ikke går ned selv om vi spiser sunt er at vi spiser for mye og trener for lite. er bare et godt råd fra meg, har gått på pulverkur selv og gikk ned i vekt, men fader, dere kan tro jeg gikk opp igjen. så begynte jeg på et libra kurs, gikk masse ned i vekt og holdt meg der selv om jeg skeiet ut og drakk alkohol i ny og ned.

Jeg vet hvordan det sårer og jeg mener ikke å være stygg med noen,jeg bare ønsker at vi skal klare dette en gang for alle og ikke en gang i måneden. det er også lettere å holde seg i nakken med en kostholdsendring pga at da holder du blodsukkeret jevnt istede for lavt så skyhøyt med feks cambridge.

Jeg mener at man skal skeie ut av og til, for i det hele tatt leve. skei ut en gang iblandt og nyt det. drit i hva folk sier om det.

Vil bare legge vekt på at jeg faktisk er overvektig. er 1.65 og veier 86 kg og er gravid 16+5.

Stå på jenter, dette skal vi klare!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...