Gå til innhold

Slanking før svangerskap..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:))

Jeg lurer på om det er noen her som har noen historier om at dere ble gravid etter å ha gått ned noen kilo først?

Jeg veier over 90 kg nå, men har gått ned ca 6 kilo på kort tid..

Skal ned 30 kilo, men lurer altså på om hvor mye DU gikk ned før du ble gravid?

Jeg fikk nemlig beskjed at mye av grunnen til at jeg ikke blir gravid er overvekta mi..

Og hvor lang tid tok det fra du hadde slanka deg, til du ble gravid?

Håper noen orker å svare på dette:)))

PS:Jeg har prøvd å bli gravid i snart 2 år..med en vekt på ca 100 kg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sidan juni 06 har eg gått ned 13kg (men har enno 12kg igjen til der eg var før forrige svangerskap).

Denne gangen tok det oss 4 mnd å bli gravid (mot 1mnd forrige gang). Eg er no like under 100kg, og har jobba meg sakte men sikkert nedover heilt fram til no. Kjem til å fortsette med Grete Roede-liknandre opplegg i svangerskapet og.

Skrevet

Jeg holder på å slanke meg med tanke på å bli gravid. Veier 108kg nå, og vil ikke risikere å komme opp i 120+ kg når jeg går gravid. Men det viktigste jeg tenker på er at jeg vil ha et sunt svangerskap, og være i bedre form til barnet kommer. Merker nå at det er tungt å reise seg opp fra gulvet, og det syns jeg er litt negativt når man er småbarnsforeldre. Har lyst til å begynne prøvingen til høsten, men vet jo at jeg ikke får tatt av 30kg til den tid, men kommer jeg meg ned på 80 en plass vil jeg vært fornøyd. Dette vil jo da være min første, så jeg vet ikke om det tar lang tid for meg å bli gravid pga overvekten eller om det går kjempelett. Håper selvfølgelig det går fort, for da er det enklere å planlegge i henhold til utdannelen min....

Skrevet

Jeg gikk ned 43 kg før vi bestemte oss for å prøve.

Vet ikke om jeg hadde problemer med fruktbarheten i utgangspunktet, men etter at jeg sluttet med pillene gikk det veldig fort! 9 juli var siste pilledag, og svangerskapet mitt telles fra 28 juli.. så det var treff på første forsøk ;)

Det er nok lurt å gå ned litt også fordi man får litt ekstra å dra rundt på når man er på tjukka, blir mye lettere hvis man er i litt bedre form :)

Skrevet

Med første fra 93 kg til 87 kg- gikk opp til 104 kg i svangerskapet.

2 uker etter fødsel veide jeg 87kg. Gikk uten ppiller i 8 mnd før jeg ble gravid på 87 kg

Før nr 2 gikk jeg ned til 82 kg, nå i uke 37 veier jeg 103kg

Har lagt på meg mer denne gang..

Gikk opp til 97 kg da jeg gikk hjemme med første barn. Da jeg skulle bli gravid igjen ville jeg gå ned. Brukte 9 mnd på spinningsykkelen min 2-3 ganger i uka, bytta ut brød med knekkebrød, og la godis til helgene.

Syklet til og fra jobben min.

Gikk ned til 82 kg.

Gleder meg til bekkenløsningen roer seg etter fødselen slik at jeg kan spinne foran TV igjen ;-)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for koselige svar alle sammen:))

Ja da blir det spennende framover å se om vektapet er det som kanskje hjelper meg å bli gravid:))

Har vært gravid, men mista i SA hver gang,så kanskje jeg mista pga overvekta?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...