Mara76 Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Alle prater om TFK joggster twist.. men hva med pro3??? Er det en eldre type en twist?? Syns fasongen på den er stilig. Er litt billigere på babyjungle også ser jeg. Kan vel jogge med denne og? Og hva med bagene til TFK. Så de såvidt i butikken i går. Er de ikke litt små? Må tenke på dette siden jenta kommer i juni, og derfor kommer til å bruke bagen utover den kalde høsten og vinteren... og da regner jeg med hun har vokst litt (!!!) og trenger både klær og varm pose oppi bagen..
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Hei=) Har ikke så mye greie på pro,men vet at den kan man snu sittedelen på,er litt smalere i sittedelen,og veier litt mere enn twist. Bagene er stooore.De kan sammenlignes med feks.bagen til basson vognene.Ser mindre ut utvendig pga at de er rundere i formen.Regner med at det er samme bagen til både pro og twist.
Mara76 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2007 Takk for info!!! Du har helt rett. Jeg syns de ser små ut - men det var sikkert pga at de er avrundet som du sier. Quinny f. eks er vel også litt sånn runde. Og de Er jo små - er de ikke?? Jasså - så store som basson. Det var positivt! Er samme bagen som brukes på twist og pro, ja.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 baggen er 83 cm innvendig, og du har rett i at den ser liten ut fordi den smalner inn nederst. sportsdelen derimot er bare 78 cm i full liggestilling og så kort i ryggen at den ikke passer et barn på 70 cm når det sitter........... helt håpløst spør du meg. det er nesten så butikkene burde opplyse om dette for alle tar det for gitt at barnet kan gå over til sportsdel når baggen er for liten. ikke med pro3 nei. understellet og baggen derimot er veldig bra!!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 og,- ja det er den første vogna de laget kanskje de fikk reaksjoner på den lille sportsdelen..... de neste vognene er jo så lange ; ))
Mara76 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2007 Akkurat. Se det var interessant info! Ikke lyst til å kjøpe den da. Har du greie på en jogger III kontra twisten også?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 de fleste anbefaler fast fremhjul (joggster III) på grus og ujevnt underlag, skal du jogge er det ingen tvil. med svingbart fremhjul slipper du å dytte ned håndtaket i krappe svinger for å løfte fremhjulet fra bakken...fint i butikken.. det kommer litt an på behovet, går du mest tur er fasthjul best. er du påshoppingsenter flere timer hver helg og gjør unna gåinga der er svinghjul best. de svinghjula som kan låses ( de fleste kan det) holder ikke så godt i ulendt terreng. må du av en eller annen grunn kjøre mye med en hånd (leie større barn, hund i bånd, lange turer med behov for å svinge på armene) er det mer stabilt med fast hjul. svinghjul ktever begge hender på "rattet". dette er mine erfaringer etter å ha kjørt pro 3, oth og endt opp med en solid firhjuling. det skal sies at jeg går en til to timer i skog/ boligfelt hver dag og prøver å unngå kjøpesenter med barn. andre har kanskje andre gode råd?
Mara76 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2007 Interessant at du har endt opp med 4-hjuling. Kommer til å gå en god del tur med mine to hunder, pluss at jeg har to små barn til... og det blir en del ulendt terreng og grus. Men - jeg jogger også en del (når jeg ikke ser ut som jeg har svelget en basketball)... så jeg tenkte en 3-hjuling ville være toppen. Siklet på easywalker sky, men etter å ha sett den endret jeg mening. Ble skuffet over bagen rett og slett... Så da begynte jeg å se på TFK-ene... de er dyrere da:-( Det jeg trenger er vel en 3-hjuling med fikserbart framhjul??!!!
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #9 Skrevet 11. februar 2007 du får jo kjøpt løst fremhjul til TFK jogster ||| da...Bare at det er 2 små istedetfor 1! Byttes enkelt,så da kan du jo bruke det når du ikke jogger/har med hunder?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #10 Skrevet 11. februar 2007 meg med firhjuling igjen, god ide å kjøpe joggster III og ekstra hjul for shopping/bytur. fikserbare hjul har lettere får å ryke....det ble firhjuling fordi jeg ville ha jenta vendt mot meg og stor og lun sportsdel. du skal ikke gå for en skikkelig jogger da? med 20" hjul? mye stødigere, tåler bedre ujevnheter også. så kjøper du heller en billig dypvogn brukt....... bare en ide (som jeg har vært inne på selv) ; )) joggern på ekstremturene og bulldosern på kortere turer (får kjørt rumpa i oppoverbakkene da)
Mara76 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. februar 2007 Fornuftige forslag. Helt klart. Saken er at jeg på mange måter ikke er særlig fornuftig om dagen... Burde jo egentlig bare kjøpt noe gammelt noe...men siden dette med all sannsynlighet er siste babyen i dette livet... så vil jeg ha sånn og sånn farge osv osv.... Noe nytt og fint... men det er jo galskap egentlig. Er jo dyrt!!!!!!!!!! Så da titter jeg på babyjungle sine sider og regner euro om til norske kroner for å se om jeg kan rettferdiggjøre galskapen hvis jeg sparer noen lusne kroner på å kjøpe i utlandet.. Sprø??? Ja!!! Helt klart! Sukk. Holder den dårlige samvittigheten akkurat på en armlengdes avstand..såvidt...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #12 Skrevet 11. februar 2007 skjønner godt at du blir oppslukt av alle de fine vognene, da er det jo bra med forum som dette så drømmene kan få utløp, snart har du jo bare øyne for den nye verdensborgeren likevel lykke til ; ) "bulldoserfører med hund barn og sprettrumpe ;o"
hagbart Skrevet 12. februar 2007 #13 Skrevet 12. februar 2007 Jeg går også mye tur i skog og med hund....er storfornøyd med min joggster 3 med 16"hjul. Vognen ser ganske stor ut ettersom den har store hjul, men den er smal mellom hjulene og tar forholdsvis liten plass sammenlagt (spes. hvis en monterer av hjulene). Sittedelen er stor og småen har god plass, selv med god pose. Vognen er veldig stabil, så selvom hunden rykker til ender jeg ikke i grøften ! Supert med håndbremsen, noe jeg savnet på "gamle"vognen min. Har ikke kjøpt med det lille svingbare hjulet, ettersom jeg har en paraplytrille til shoppingturer. Veldig god service fra babyjungle !
Herkules Skrevet 12. februar 2007 #14 Skrevet 12. februar 2007 Hei Har TFK pro 3 og er hittill veldig fornøyd på pro 3 er hjulet fast men jeg har kjøpt til svingbart og jeg går mye tur og dette har fungert veldig bra Har låst det når jeg har gått i snøen Hadde det vært enda mer snø hadde jeg muligens byttet til de t faste Det med at man ikke kan bruker pro 3 etter bagperioden er det dummeste jeg har hørt gutten min er en stor gutt på 6 mnd og han ser pitteliten ut i sportsvogna Vogna har positive ting som vendbar sportsdel teleskop styre som er bedre om det er en høy pappa/ lange ben Lett å bytte sprtsdel og bagg del i overgangsperiode vekten var ikke så mye mer på denne enn joggstern at det utgjorde noe for valget Pro 3 er en enda solidere lunere vogn enn joggstern og er en slager i Nord og Rusland mm Tror foresten jogsteren er et godt valg også ville bare fremme proen her litt:)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #15 Skrevet 13. februar 2007 legg ned ryggen på vogna og mål den........ hvordan blir dette når gutten er ett år og minst 80 cm?????
milva76 Skrevet 13. februar 2007 #16 Skrevet 13. februar 2007 Vi har kjøpt en lekker Bugaboo og skal kjøpe en brukt, ordentlig Jogger med 20" hjul. Har sett flere av dem pent brukt på Finn til mellom 1500 og 2000. Tror mange kun bruker dem på joggeturer og at de ikke rekker å bli så slitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå