Gå til innhold

Flere en meg som ønsker seg veldig tvillinger?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hadd skikkelig lyst på tvillinger, samme og den ene er gutt og en jente eller om de har samme kjønn.

Vet det er tungt med tvillinger, men kjenner noen tvillingpar og de blir veldig nær i oppveksten og slikt.

Er jeg rar?

Fortsetter under...

En jeg kjenner fikk tvillinger for to år siden.

Hun dobbelt ammet begge samtidig, en på hver pupp.

Dette funka for henne mens andre ting funker for noen.

Hun amma de til de var 10 måneder.

Jeg er to egget tvilling selv og har derfor stor sjanse for å få tvillinger..Ja det hadde vært gøy. Det er helt topp å være tvilling. men det er nok enklere med en og gangen da..

Hadde jo uansett vært helt fra meg av lykke om jeg hadde fått tvilinger alstå (to jenter kansje?)''

=D

Annonse

???????????????

Vet dere egentlig hva det innebærer å gå gravid med tvillinger? Problemene som kommer etter at de er født er jo INGENTING i forhold til risikoene mens man går gravid!

Tvillinger har 5 ganger så høy dødelighet i magen og den første tiden etter fødselen. I tillegg er sykdomsprosenten til de som overlever mye høyere enn hos enkeltfødte barn. Langtidsperspektivene er også triste: tvillinger får generellt lavere IQ. Så kommer alle risikoene for mor i tillegg... (og de er mange)

Ååååå... Jeg kjenner jeg får vondt inni meg når jeg hører om folk som ØNSKER seg tvillinger. Tvillinger er ikke bare dobbel lykke: det er et høyrisikosvangerskap!!! Før dere drømmer videre om dette anbefaler jeg dere å ta en titt i hvilken som helst lærebok i obstetrikk!

hehe, ønsker meg baby, punktum. om det kommer flere på en gang er det bare et pluss :)

kjenner flere som har tvillinger, fint å se hvor stor glede de har i hverandre. hadde vært stas med to, egentlig. Hvor stor er sjansen for å få to med pergo, noen som vet..?

Hei lille_me

Jeg har også veeeeldig lyst på tvillinger, men det er fordi jeg har lyst på flest mulig barn :) Men skulle jeg finne ut at jeg er gravid noen gang med to (..har til nå ikke klart en engang...) så ville jeg blitt litt bekymret, nettopp pga det "bubbs" skriver. Tvillingsvangerskap er høyrisiko og jeg ville vært enda mer redd for å miste og også redd for meg selv... Men går alt bra er det jo dobbelt lykke så jeg er litt ambivalent :)

Du bubbs! La nå folk få drømme, da uten at du skal komme å ødelegge!

Jeg har også lyst på tvillinger som nr 2 og 3, og DEN drømmen skal ingen få ta fra meg! :-)

Bubbs!

Se overskriften til innlegget! Det var ikke ment for deg, så HOLD DEG BORTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg ønsker meg det veldig... Min far er tvilling, og vi har ett par til lenger ute i slekta...

Det er en stor drøm, og i dag går de fleste svangerskapene bra:)

SÅ DET SÅ!

Ønsker meg tvillinger ja... pappaen min er tvilling, og jeg går på veldig høy dose av folat (pga av at jeg mistet barn i november i 19.uke) og da skal sjangsene være større for at man får tvillinger! Men jeg blir gald bare jeg får ett friskt barn!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...