Gå til innhold

5 + 3 dager

:)Elvira i magen :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke alle får symptomer, men du skal høre på magefølelsen din. Men jeg tror ikke det er normalt å bli kvalm så tidlig... Dersom du tror noe er galt, ta kontakt med legen din. Ikke alle har symptomer om embryoet er dødt heller.

Jeg har hatt to MA (uke 10 og uke 9) og en SA (uke 8). Hadde bare litt brun utflod ved SA (som ble blødning etter nesten en uke) og ingen symptomer ved MA'ene, de ble oppdaget på ul og jeg hadde utskraping. Hadde tilogmed litt ømme pupper hele tiden, så dette varierer fra person til person.

Lykke til, jeg håper det ordner seg!

=)

Spontan Abort (SA) vil si at embryo/foster dør og kommer ut selv. Dersom dette skjer veldig tidlig i graviditeten, vil det oppleves som en vanlig mens. En SA begynner med en blødning.

Missed Abortion (MA) vil si at det dør uten å komme ut. Vanligvis må det en utskraping til. MA merker man nødvendigvis ikke for man blør ikke. Noen har brunlig utflod, men ikke alle. Ofte forsvinner gradvis graviditetssymptomene slik at man nesten ikke merker at man er gravid lenger, men ikke alltid.

Dersom du ikke har hatt symptomer siden du ble gravid, hadde jeg ikke bekymret meg så mye. Det er fremdeles veldig tidlig i svangerskapet.

Lykke til, jeg håper det går bra med deg og spiren! =)

Annonse

Det du beskriver lyder kjent! Jeg er 5+6 i dag, og kjenner ingenting, rent bortsett fra at jeg har endel vonde murringer i livmoren, som tydeligvis forsøker å strekke seg løs fra kroppen. Er ikke kvalm, ikke ømme bryst og ikke spesielt trøtt. Føler meg egentlig i super form.

Jeg velger å tenke at jeg er heldig som ikke har noen ubehag enda, det kommer sikkert. Og uansett får jeg ikke påvirket noenting, hvor frustrerende det enn kunne vært dersom jeg ikke hadde bestemt meg for at alt sikkert er ok. Inntil det motsatte evnt. er bevist.

Forrige graviditet for noen år siden var anderledes, da var jeg kvalm og hadde ømme bryst tidlig. Men alle graviditeter er forskjellige, har jeg skjønt. :-)

Heisan! Tror jeg er i 4 + 3 dager (i den 5. uken altså?) og merker at jeg er noe oppblåst i magen, samt svimmel/uvel i kroppen. Men heldigvis ikke "spy"kvalm! Er fortsatt i sjokk over å ha blitt gravid kort tid etter at jeg sluttet med pillen. Min samboer og jeg så for oss å prøve lenge... Det er vår første og vi nærmer oss begge 40 år så vi er overlykkelige. Skulle bare ønske at ukene gikk litt fortere slik at man snart kunne være tryggere på at det ikke blir SA e.l.

Føler du deg utrygg så snakke med legen din. Det er bedre å stille et spørsmål "for mye" enn å ikke gjøre det. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...