Gå til innhold

Til 4er mamma

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt i samme situasjon som deg - har 3 gutter på snart 9 år, snart 5 år og snart 8,5 mnd og venter (mest sannsynlig) gutt igjen. Det blir 13 mnd mellom de to minste. Er 33 og bor på sørlandet. Har tidligere hatt en mann som har reist veldig mye, men nå kommer han heldigvis hjem hver dag - i hvert fall nesten!

Håper du føler deg i bedre form nå! Jeg har heldigvis ikke vært særlig kvalm m noen av mine, men hadde veldig mye bekkenløsning sist - håper jeg ikke får tilsvarende denne gangen, for det blir litt pes m minstemann som kravler rundt her..

Ønsker deg lykke til i svangerskapet! Er ikke så ofte her inne jeg heller, skriver i hvert fall ikke så mye, men det hender jeg leser en del.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8181279-til-4er-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy å høre fra deg!

Jo, etter to runder med omgangssyke og influensa så føler jeg meg som en konge nå!!! Tror og håper at kvalmen er nedadstigende. Den er der fortsatt, men er mye mindre tilstede enn før. HELDIGVIS!!!! Håper bare det fortsetter.

Håper ikke bekkenløsningen blir lik denne gangen som ved de andre for deg. Sansynligheten er vel stor, og da håper jeg at du kan få god hjelp av mann og /eller familie.

Hva driver du med? Jeg er sykepleier, jobber som helsesøster. Har vært sykemeldt i 2,5 mnd nå, men håper at jeg klarer å komme tilbake 50% om en uke. Skal iallefall prøve, så har jeg ihvertfall gjort et ærlig forsøk...

Jeg bor i Kvinesdal. Kan jeg spørre hvor du holder til? Er det noe BIM treff på sørlandet? (Ikke det at jeg veldig god tid, men det hadde vært interessant å høre....)

Var på UL i Flekkefjord på fredag. Gynekologen mistenkte jente, men det var usikkert. Det stemer igrunnen bra med mine følelser. Skal inn til Kr.Sand om 2 uker til utvidet UL. Er Rhesus immunisert og har dannet antistoffer. Må derfor gå til jevnlige UL for å sjekke at ikke barnet blir blodfattig. Håper de skal bruke den nye 3-dimensjonale ultralydapparatet de har fått der inne! Hadde vært spennende.

Det høres ut som at du har det mer travelt enn meg med den lille. Det blir tøffe tak, men du verden så greit det er for ungene å ha mange søsken når de vokser opp. De mest travle årene er mellom 0 og 3 syns jeg. Etter det går det mye lettere.... Så vi får bite tennene sammen, sove når vi har mulighet og bruke barnevakt så vi kommer oss ut et par ganger i året iallefall. VIKTIG med egenpleie ien så travel hverdag!

Når har du termin forresten? Jeg må føde i Kr.Sand.

Du må ha masse lykke til videre! Stå på jente, dette klarer vi!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8181279-til-4er-mamma/#findComment-8189127
Del på andre sider

Hei igjen!

Så gøy at du svarte! Jeg bor i Aust-Agder og er lærer, og skal på UL i morra. Var på kontroll i dag, og våknet med vondt i ryggen og bekkenet -ikke noe gøy..

Legen lurte på om jeg hadde mulighet for å ta det med ro på dagen, og bare lo da jeg sa det hadde jeg forsåvidt - med unntak av en baby på 8 mnd og 10 kg... ;-)

Så godt å høre at du er i bedre form - ingenting er så ille som omgangssyke/spysyke når man er gravid!!! :-(

Regner med at høsten blir rimelig travel, ja!! Gubben ønsker noen ganger at ungene skulle kommet ferdig 6 mnd gamle.. Er jo den mest intense perioden i starten, men det går vel over etter noen år.. ;-) Egenpleie er viktig, det er sikkert og visst! Har heldigvis familie i nærheten som stiller mye opp, men det er ikke gøy å belaste dem for mye heller - er jo tross alt vi som har ønsket oss og produsert disse rakkerungene, så må jo ordne opp med dem selv også.

Aner ikke om det er BIM-treff her på sørlandet eller ikke, føler meg vel litt for gammel og med for mange barn til å delta kanskje?

Lykke til du også! Vi er flinke som får mange barn! :-D

Hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8181279-til-4er-mamma/#findComment-8203739
Del på andre sider

Jeg har gått på skole i Aust-Agder.....I Åmli. Har du det? Du kunne kanskje passe godt til en som jeg gikk mye sammen med det året, men jeg vet ikke hvor mange barn ho har. Vet bare at ho fikk en gutt først... og at ho heter Irene.

Spennende dette her....

Har også en sykepleie-kulling og venninne som bor i Froland nå, og hun venter tvillinger. Nr 3 og 4!

Jepp, vi er kjempeflinke! Er enig med deg med at vi kanskje er litt for gamle og har sansynligvis altfor lite tid til å farte. Denne uka er mannen i Drammen, går bra så langt, ungene er friske og jeg er oppadstigende i form.

Mi eldste er 9 år idag, fikk frokost på senga og nytt sminkebord i pakken. Det er helt sprøtt hvor fort tiden går....Ikke lenge til vi har tenåringer......

Lykke til på UL idag! Håper det blir jente denne gangen for dere!

Jeg skal om ikke altforlenge til Kr.Sand til ny sjekk. Håper da at jeg får vite kjønn. Men har enda en sterk følelse for den kvinnelige dominans i familien :))

Når er terminen din, og kjenner du mye liv?

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8181279-til-4er-mamma/#findComment-8209158
Del på andre sider

Halloen igjen!

Har dessverre ikke vært i nærheten av Åmli når det gjelder skolegang, så det er nok ikke Irene som er denne mystiske skriveren her, hehe..

Hmm, ble litt nysgjerrig, heter venninna di tilfeldigvis Charlotte? Er i tilfelle såvidt bekjente av oss, vi er venner m deres venner fra hjemplassen deres. Vittig i tilfelle! :-)

Var på UL i dag ja, og jordmor mente det kanskje kunne være jente, for vi kunne ikke se utstyret - men det kunne like gjerne være gutt, for navlestrengen lå og stengte litt, så det er ikke godt å si.. I mine øyne er det i hvert fall gutt til det motsatte er bevist!!! Sånn er det med den saken, ferdig med det!

Har forresten opprettet en brukerprofil, dersom du gjør det samme kan vi prate litt mer "ordentlig" - liker ikke å legge ut for mye om meg selv her sånn at mange ser det.. Kanskje vi kan treffes i Krsand også en gang du er inne til kontroll dersom du har lyst?

Send meg "brev", davel! Da skal jeg fortelle litt mer åpent om meg selv.

Hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8181279-til-4er-mamma/#findComment-8214679
Del på andre sider

He, he, he......

Jo, venninna mi heter Charlotte!!! Fikk vite nå på nyåret at de ventet tvillinger. Stilig.....

Ja, jeg skal opprette brukerprofil. Har bare ikke studert dette så veldig...... Har en mann som kan alt om data og internett....ikke jeg nei.

Så gøy for dere hvis det blir jente! Vi krysser fingrene.

Nå er det leggings. Natta.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8181279-til-4er-mamma/#findComment-8219769
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...