Gå til innhold

Dere som har fått avbrutt forsøk før uttak (Brumm, eller noen andre??)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også fått beskjed om ca 14 dager. Men har du fått beskjed om at forsøket er avbrutt? Da skal du ikke bruke spray....

Har bladd tilbake i kalender her.

1 forsøk: Startet på spray 27jan, sprøytestart 12 feb. Jeg var på første kontroll 20feb. Tror ikke jeg var på flere kontroller. Da hadde jeg sinnsykt mange egg. Fikk mensen 2mars. Så da tok det litt over 1 uke:o)

2 forsøk: Spray start 22mars, sprøytestart 12april. Var på første kontroll 18april,neste 20april og 21 april. Fikk beskjed om å avbryte den 21 april. Fikk mensen 27april.

Så det tok ca 1 uke begge gangene.

Nå ble jeg jo glad her!!! Da er det vel ikke så lenge til jeg er igang igjen:o)

Men hvorfor går du på spray ennå? Trist å høre at forsøket er avbrutt ihvertfall. Er dette første forsøk? Sorry om jeg spør....husker jo ikke hvor alle er her.... he he. Uansett er det utrolig kjipt å få den beskjeden. Men det er jo godt du ser fremover mot neste forsøk igjen:o) Det hjelper i all elendigheten:o)

Det er bare å spørre!!!! Er vel snart ekspert på avbrutte forsøk....sukk...

Mange klemmer

Hei, takk for at du svarte så utfyllende :)

Jeg har fått beskjed om å gå på spray fram til mensen kommer. Lurer på om det var for å forhindre eggløsning (kjipt hvis det skulle unnfanges mange der inne).

Godt at det ikke tok mer enn en uke da, håper det går like kort for meg!

Ja, første forsøk. Det ble avbrutt fordi jeg hadde alt for mange (og små) follikler og de var redde for overstimulering. Kanskje vi har samme problem?

Det var i hvert fall en supertung beskjed å få. Har brukt en uke på å bearbeide det, og jeg er fortsatt deppa. Så jeg skjønner godt at du må ha det tungt nå.

Hvor kjapt har du fått begynt igjen etter avbrudd? Jeg må vente på tredje mens før jeg kan ringe inn, og det er leeenge til :o( Men sånn er det jo bare.

Hei!

Ja det er en tung beskjed å få....... Regner med dette er ditt første forsøk? Når en starter med et forsøk, er det jo vanskelig å vite hvilken dose en skal gå på, så ofte det første forsøket blir som et "prøve-forsøk" for å finne riktig dose. Dette er jo mitt problem..... Første gangen hadde jeg ca 60 follikler....... og det ble avbrutt, de var redd for overstimulering. Da jeg måtte avbryte det neste forsøket også, var det ikke så tungt. Det v ar jo selvfølgelig veldig tungt,men den første var helt for jævlig. Jeg hadde aldri tenkt det som et alternativ og vi visste ikke at det gikk ann........ Så det første virkelig forsøket, da jeg fikk satt inn et befruktet egg, ble testen negativ, ingen graviditet. Det var jo helt forferdelig. Endelig hadde jeg kommet så langt,men ingen graviditet. Så av alle mine forsøk, var avbrytelsen av det første forsøket- eller beskjeden om at det ble avbrutt, det var det værste. Kan jo være greit å ha i bakhodet,at det blir ikke værre enn nå...... Sender deg mange trøsteklemmer.

Jeg kunne starte igjen med en gang. Men vi går privat, så da går dette. Offentlig blir det vanskelig fordi mange står i kø, og de kan ikke bare "plutselig" ta inn noen, kapasiteten er for liten. Men du får tatt en ordentlig pause, noen trenger det mer enn andre. Jeg var bare glad for at jeg kunne starte igjen med en gang. Etter forsøket ble avbrutt andre gangen, tok jeg en pause fra påske og frem til sommeren. Det var deilig å kunne leve litt igjen uten å tenke på hva jeg ikke kunne gjøre osv. Vi er jo alle forskjellige.

Men jeg fikk aldri beskjed om å fortsette med spray. Høres litt rart ut.... Denne gangen har jeg ikke brukt spray. Har begynt rett på sprøyter, på dag 2. Så da forsøket ble avbrutt på fre, sluttet jeg bare med sprøyter... De små folliklene blir det ikke noe av heller, så er jo ingen fare med befruktning. En venninne som skulle ha inseminasjon, hadde utviklet flere egg. Da kunne de ikke inseminere pga faren for trillinger/firlinger. De fikk sex-forbud, he he. Jeg ville nok hørt med legen om dette. Når en går på spray vil jo alle normale hormoner bli satt ut av spill, og vi er i "kunstig" hormon-balanse. Mensen kan jo komme senere av den grunn. Jeg vil jo ikke bekymre deg,men ville dobbeltsjekket. Har jo hørt om mange som har fått avbrutte forsøk,men da har de sluttet på spray også...

Hvilken klinikk hører du til?

Dagene kommer til å bli bedre lille venn, det lover jeg. Kjenner godt den følelsen du må ha nå. Det vil nok hjelpe når du får mensen, da er det lettere å kunne tenke på neste forsøk. Går jo ann å prøve å pushe på klinikken så du slipper å vente 3 sykluser....

Mange klemmer

Jeg fikk ikke mensen etter avbrutt sprøyter på 4. dag. Ble alikevel nedregulert og klar på nytt ca. 14 dager 3 uker etter avbrudd! Fikk beskjed om at jeg selvfølgelig ikke fikk noen mens etter så få dager med sprøyter...

Hei igjen Brumm :)

Ja, det er mitt første forsøk, og jeg vet at de må prøve seg fram med doser i begynnelsen. Men jeg har funnet ut at det kan være genetisk at eggstokkene mine reagerer som de gjør (orker ikke å legge mer ut om det her inne), og de på sykehuset mente at det godt kan stemme. Derfor er jeg litt bekymeret.. MEN jeg håper jo selvfølgelig at lavere dose skal gjøre neste forsøk optimalt.

Jeg er litt inne i en "skal-skal ikke situasjon" når det gjelder å gå privat. Jeg er utrolig utålmodig og vil bare komme igang fortest mulig. Men samtidig er jeg jo ung, så det haster ikke sånn sett. Har litt lyst til å "spare" det private til hvis jeg ikke lykkes på de tre offentlige.

Det nytter hvert fall ikke å mase på sykehuset (har prøvd), for de mener at mange blir gravide mellom forsøk. Og det irriterrer meg sånn at de har den holdninga, selv om det kanskje stemmer. *Sukk*

Og angående sprayen; har dobbeltsjekket. Jeg skal visst gå på den til jeg får mensen. Jeg leste forresten også i en bok at dette var vanlig. Så jeg stoler på at det går bra. Men takk for omtanken :-) Jeg hører forresten til i Tromsø.

Brumm, takk for at du har svart meg så godt. Det er veldig til hjelp å sjekke opp ting med noen som har vært igjennom noe av det samme. Bare synd du har måttet oppleve det så mange ganger. Jeg gleder meg til å følge med deg for å se hvordan det går. Håper så inderlig at dere lykkes!

Stor takke-trøste-lykkeklem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...