Gå til innhold

Katten vår har forandret seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før ville den aldri sitte på fanget og ville bare kose på egne premisser, men nå har den to dager på rad kommet og lagt seg oppå magen min, og er så kosete. Jeg er 17 uker nå og er ikke helt sikker på om jeg kjenner bevegelse der inne ennå, men han kjenner det definitivt, han er helt annerledes. Så rart..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

morro da.. kattene mine og er blitt litt obs på magen min. er like langt som deg.

men nå sies det jo at katter kan høre i Ultralyd da, så kan hende den ligger å "ser på " ungen??+ hehe.

morro den er blitt så kosete da:)

Skrevet

hehe løpetid??

vi var å kastrerte kattene våre forrige mandag (en hunn og en hann,. søsken ) for oppførselen hadde forandret seg syns vi. pluselig veldig kjælne og rare.. + hannkatten eglet seg veldig på hunnkatten. snakket med veterinær og da var det nok bare å ta seg en tur!

Kan jo være andre grunner til at katten din er kosete selvfølgelig. Kanskje den syns at den har fått for lite oppmerksomhet siste tiden? Da blir de ofte veeldig rare og oppmerksomhetssyke.. :) Hvertfall mine.

Skrevet

Annen ting ja er at kattene mine vil ikke ligge på magen min lengre. Det likte de godt før.. men det vart slutt på i uke 12-13 cirka... merkelig.

Skrevet

Ja, merkelig og morsomt hvordan dyr merker at det er noe på gang. Jeg synes det er veldig spesielt å se:-)

Skrevet

katta mi forandra seg veldig tidlig. i bynnelsen va ho aggresiv mot meg å sånn, men no e ho blitt veldig kosat og skal helst ligge oppå magen min. syns det e litt rart. imorra e eg 17 uker på vei.

Skrevet

De sier katter kan høre den ekstra hjertelyden fra deg, at de kan merke at du er gravid... Ikke vet jeg, men mener jeg har hørt om dette før, at katter er veldig interresert i gravide.

Skrevet

Katten vår har også endret personlighet.

Hun likte meg ovehodet ikke, jeg kunne maks få lov til å klappe henne 2 min pr døgn.

Hun fikk løpetid i jula, det var et mareritt (ikke morro med en sinna, kåt og frustrert innekatt, med markerings behov... o_O)

Hun ble sterilisert for 3 uker siden og vi bruker noe som heter Feliway, katten har forandret personlighet totalt, hun koser og koser, og hun bare elsker meg, hihi

Skrevet

Hehe, monsen min har også blitt litt sånn annerledes.

Passe på meg åg magen meir når han kose... ågså vil han absolutt ligge i senga mi når eg legg meg, åg da vill han ligge så nært som mulig.. Åg når eg e i ferd me å såvne så går han ut i stua.

Nesten som at han vil passe på meg:)

No ligg han på dyreklinkken med forstoppelse, ågså e han blitt kasteret åg barbert samtidig:(...stakars liten.

Skrevet

Da jeg gikk gravid med vår første, hadde vi fire katter. Og alle ble annerledes. Tre av de ble mer kosete, sistemann rømte nesten. Var borte en uke av gangen, kom bare hjem for og spise. Sjaluklumpen! Ååå som jeg savner de. To av de ble syke rett før jenta vår ble født. Måtte avlive de. De to siste er omplasert, da jenta vår er hyper allergisk mot alle pelsdyr.

Skrevet

Hei!

Snikleste litt her og hadde så lyst til å skrive om puseguttene våre (er 11 + 6 i dag, så jeg hører jo til her snart).

Vi har to kastrater som ikke er venner. De har stilltiende akseptert hverandre, men det skal ikke mye til før de freser til hverandre hvis de krysser hverandres grenser.

Siden jul har de nesten kappes om min oppmerksomhet. Jeg har dem hakk-i-hel samme hvor jeg er, og det er superstas å ligge på fanget mitt. De har tilogmed funnet seg i å ligge nesten helt ved siden av hverandre i sofaen, bare for å være i nærheten av meg.

Ganske spesielt, og samboer kommenterer det til stadighet. Han er jo litt lei seg for at pusen han hadde med seg inn i forholdet vårt foretrekker meg fremfor han.

Jeg syns det er fascinerende, og undrer meg på hvordan dette ender når babyen kommer.

Skrevet

ikke for å skremme noen eller si at det er det som er "galt"..men har ei lita "historie" om dette..

ei jeg kjenner var gravid og plutselig begynte kattene hennes å kose veldig mye med henne.. de passa skikkelig på henne hele tida..

på slutten gikk de konstant å passa på henne å kosa med henne og lå på magen hennes..

rett før fødselen døde gutten i magen hennes,og det var ingenting de kunne gjøre for å redde han..

i ettertid var det noen som sa til henne at det kunne hende at kattene viste at hun ville trenge ekstra passing/kosing..

men alle husdyr man har godt forhold til, passer på flokken..

hesten min passer skikkelig på meg og jeg er i uke 26 nå...=)

Skrevet

Den historien skremte ikke meg i hvertfall:)

Trur ikke at d har en sammenheng i d hele tatt:)

Trur at katter tilpasser etter hva som skjer i nåtiden, og at de ikke tilpasser seg etter va som kommer til å skje:)

Trur at katter kan forstå og føle hvordan vi har d, men trur ikke at de er synske på den måten at de skjønner at noe kommer til å skje, og så handler de etter d.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...