Gå til innhold

Trøske/sopp???!!


nissegutt på vei:) *født 7.12*

Anbefalte innlegg

Lillegutt ser ut som om han har spist ei pakke med risgrøt stakkars! Er det sopp eller trøske?? Er det det samme??

 

brystvortene mine ser ikke fullt så ille ut, men det er litt der også. Fikk en skikkelig stikkende smerte i den ene puppen i går.

Er dette noe som må behandles?

 

Nå har vi slitt oss gjennom 9 uker med amming, så hvis dette blir et problem så gidder jeg ikke mer!! Det ene problemet avløser det andre hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det samme tror jeg. Mira har hatt det i en evighet nå, og jeg er så lei av det..Behandler med mycostatin, men det tar jo x antall uker før det hjelper. I følge legen vil det gå bort av seg selv etterhvert uansett, men er jo greit å bli kvitt det. Et tips er å smøre brystvorten og babymunnen med Farris.

 

Du er ikke alene om å ikke amme! Jeg er "pumpemamma" og vi koser oss selv om det ikke er puppen hun drikker av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Behandler ingrid også med mycostatin, vi er vel på tredje uka nå men ser absolutt ingen bedring!?!! Hvor lang tid sa legen din det ville ta før det ville bli bedre?

 

og har forsøkt å pensle tungen med en q-tip med farris, men trøsken sitter jo så innmari langt bak på tunga hennes.. hvordan gjør dere det uten å fremprovosere brekninger hos den lille da?? får meg liksom ikke til å gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan visst ta 4-6 uker å bli kvitt det , pluss at man må holde på etter det er bra for å bli helt kvitt det,,,Nå har vi holdt på sikkert 6 uker, og jeg synes det er omtrent like ille! Har prøvd med Farris, men det er som du sier ikke så lett! Sitter langt bak hos Mira og. Dyppa smokken godt i Farris i stedet. (men nå er hun ingen fan av smokken, så det ble jo ikke så effektivt..hehe...)

Ganske irriterende hele dette sopp-styret... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster anbefalte meg å koke opp tyttebær (om du har i fryseren)

og pensle saften det blir av dette på tungen til barnet... Det inneholder en type syre som tar knekken på trøsken sa hun....Ikke farlig for barnet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen min i går, og han sa jeg kunne smøre brystvortene med vanlig Canesten krem. En gang til dagen gjøres det rett før amming, slik at han får kremen på innsiden av leppene og på tungen.

 

Vi begynte i går, og han er bedre i dag. Men han var altså veldig hardt angrepet, sopp nesten helt ut i munnvikene. Og jeg har drittvondt i brystvortene.

Har bestemt meg for å slutte med amming fordi det har vært/er et himla styr, men vet da ikke helt hvordan jeg skal få behandlet lilegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...