Gå til innhold

Våkner fortsatt om natta etter ukesvis med pappainnsats

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en baby på 8 mnd som har spist grøt i over 3 mnd mnd og annen mat i over 2 mnd. Spiser 4 måltider om dagen og pupp flere ganger. Ammes i søvn. Sovner greitt, har ligget i sprinkelseng i 4 mnd, før det var det både sprinkelseng og samsoving.

Jeg hadde aldri sovet en hel natt, og når hun ble større og spiste bra på dagen så sovnet hun ikke etter nattapupp, men var gjerne våken i timesvis. Jeg ble frynsete i nervene, for hun har søsken så jeg kan ikke sove om dagen.

Så faren begynte å sove med henne i midten av januar. Det gikk greitt å venne henne av med pupp om natta. Faren kan sove hvis hun er våken og i godt humør og ligger og babler og flirer. Det klarte ikke jeg...Han våkner bare når hun skriker. Da lar han henne skrike i 5 min for å se om hun bare sovner selv, hvis ikke gir han smokk og pakker henne godt inn i dyna.

Det gikk veldig bra og 3.natta sov hun gjennom. Meen så begynte hun å våkne om natta igjen. Mange forskjellige ganger. Noen ganger bare et skrik og så sovner hun momentant. Noen ganger må faren gi smokk. Og så har hun begynt å være våken i flere timer, eller at hun bare sover 20-30 min og våkner igjen. Dette er gjerne fra 03 om natta.

Nå begynner faren å bli trøtt og jeg er fortvilet. Hun er i godt humør om dagen, spiser bra, får vann av tutekopp, bæsjer regelmessig og sover 2 ganger om dagen. Er mye på gulvet, krabber, drar seg opp og leker aktivt med søsken. Hun virker både trygg og selvstendig og kan leke lenge sammen med andre barn.

HVA; HVA: HVA GJØR VI NÅ!!! Hvordan får vi henne fra å våkne ofte og å være våken om natta. Hun blir ikke tatt opp av senga og vi gir minst mulig stimuli så hun skal skjønne det er natt.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...