Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 skal på kontroll til jormor imorgen, og skal selfølgelig ha med urinprøve,men har jo glemt og kjøpe det...kan man da ta urinprøve hos jormor,eller noen som vet om plasser man kan kjøpe det på en søndag i oslo???
Nina-med passasjer Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 hei.jeg tror de har døynåpne apotek i oslo.tror det ligger et vet østbanehallen.eller på andre siden av gata.i enden av gata hvor peppes pizza ligger?! huff det var knotete forklart håper det orner seg hvertfall
oktoberjentene;) Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 hehe.. jeg hadde glemt det samme når jeg skulle til legen engang.. tok et lite syltetøyglass som jeg hadde.. følte meg kjempe dum når jeg kom dit med den... men det syntes de da bare var helt normalt.. hendte til og med at folk kom med en liten skvett i en stor 1 1/2 l flaske.. hehe.. så tror ikke du MÅ ha et uringlass, selvom man føler det er mer riktig ,o)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Får kjøpt det på apoteket på jernbanetorget ja. Det er alltid åpent
Snupi27 Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 hvis du skal dit på morgenen så kan du jo prøve å ikke tisse før du skal dit men gjøre det der hvis du ikke får tak i noe annet å tisse på.. det er vel morgenurinen de er mest interessert i..? men det er vel kanskje vanskelig å holde seg.. heh.. =) ellers kan du jo bruke syltetøy glass som noen foreslo osv!
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 Det som er med urinprøveglass er at de er rene . Så hvis du skal bruke sylteglass etc. så må du vaske det godt først, så koke det (i panne, vann). i nja.. 20 min koking.. Det som kan være problemet hvis man bruker glass som ikke er skikkelig rene så kan det slå ut feil på urinprøven din.. den blir forurenset, gir gale verdier. Så det anbefales, du vet det sikkert men:)
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Eg brukte eit vitamin-glass sist gang eg var på kontroll, hadde også gløymt å kjøpe urinprøveglas. Det gjekk heilt fint, skylte det med såpe og veldig varmt vatn (skylte mange gongar) og fekk heilt fin prøve. Då eg var lita brukte vi aldri urinprøveglas, eg tissa alltid på gamle yoghurtbeger (i "gamle dagar" gjekk det jo an å ha lokk på yoghurtbegera). Inga krise om du ikkje har urinprøveglas så lenge du har noko anna å tisse i!! Men ja: Apoteket på jernbanetorget er ope.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #8 Skrevet 11. februar 2007 Jeg tisset på en halvlitersflaske sist jeg var hos jordmor. Det var ikke noe stress;-).
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 11. februar 2007 #9 Skrevet 11. februar 2007 Her hos meg har det blitt brukt både taco-sausglass og glass til tomatpure, så lenge det blir vasket skikkelig kan du fint bruke andre typer enn de man kjøper..
fairy Skrevet 11. februar 2007 #10 Skrevet 11. februar 2007 Fikk et lite lager da jeg var hos legen første gangen jeg, sånn at jeg skulle slippe å kjøpe de glassene selv.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 11. februar 2007 #11 Skrevet 11. februar 2007 jeg glemte også en gang å ta med urin prøve å da var det bare å prøve å tisse hos jordmor.. fikk et sånt engangs plast glass.. min jordmor ble i allefall ikke noe sint eller noe..=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå